سه‌شنبه 29 اسفند 1402

فیسبوک آماده همکاری با کنگره آمریکا

کنگره آمریکا مشکلات متعددی در مورد پروژه لیبرا مطرح کرده و نمایندگان مجلس به زودی در دو جلسه جداگانه به بررسی این مشکلات خواهند پرداخت. اکنون، قبل از برگزاری این جلسه‌ها، دیوید مارکوس، مدیر واحد کالیبرا، نامه‌ای به اعضای کمیته خدمات مالی نوشته و اعلام کرده که فیسبوک آماده همکاری با کنگره آمریکا است.

به گزارش خبرگزاری هیل، دیوید مارکوس، مدیر واحد کالیبرای فیسبوک در نامه‌ای به رئیس و اعضای کمیته خدمات مالی مجلس آمریکا، به آن‌ها اطمینان خاطر داده که فیسبوک آماده همکاری با کنگره آمریکا است. 

در این نامه آمده:

«می‌خواهم به شخصه تضمین کنم که ما آماده همکاری با مجلس هستیم و تمام اقدامات لازم برای پیشرفت صحیح این همکاری را انجام می‌دهیم.» 

دیوید مارکوس علاوه بر مدیریت واحد کالیبرا، ایجادکننده پروژه لیبرا نیز به حساب می‌آید. 

نامه او جدیدترین اقدامی است که در تعامل بین فیسبوک و کنگره در مورد پروژه لیبرا انجام می‌گیرد. شروع این جریان مربوط به زمانی بود که رئیس کمیته خدمات مالی، در بیانیه‌ای، نگرانی خود در مورد پروژه لیبرا را اعلام کرد و از فیسبوک خواست که فعالیت‌های مربوط به این پروژه را متوقف نماید: 

«باتوجه به اینکه شرکت فیسبوک در گذشته نیز سابقه خوبی نداشته است، از این شرکت می‌خواهم که توسعه پروژه رمزارز خود را به تعویق بیاندازد تا زمانی که کنگره و نهادهای نظارتی بتوانند به بررسی جنبه‌های مختلف این پروژه بپردازند و اقدامات مناسب انجام دهند.» 

در اخبار بلاک چین و رمزارز دوم جولای خواندیم که مجموعه‌ای از گروه‌های حمایتی، نامه‌ای جداگانه به فیسبوک نوشتند و خواسته مشابهی را مطرح نمودند. مارکوس فردای آن روز، پاسخی را در فیسبوک منتشر کرد و اعلام کرد که فیسبوک نقش محدودی در حاکمیت و مدیریت این پروژه خواهد داشت زیرا مدیریت آن به عهده انجمنی از شرکت‌ها، به نام انجمن لیبرا قرار دارد.  

قبلاً در گزارش‌ها داشتیم که کمیته خدمات مالی در روز 17 جولای، نشستی با حضور مدیران فیسبوک در مورد پروژه لیبرا برگزار خواهد کرد. گفته می‌شود که دیوید مارکوس در این نشست و نشستی که روز قبلش در مجلس سنا برگزار خواهد شد، حضور خواهد داشت و شهادت خواهد داد. 

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته