جمعه 10 فروردین 1403

تصویب لایحه صدور مجوز برای کارگزاران بیمه جهت سرمایه‌گذاری روی رمزارز و توکن در فرانسه

براساس گزارش آژانس خبری بورس‌های ارزی FXStreet در ۱۱ آوریل در پی تصویب قانونی جدید، از این پس بازارهای بیمه فرانسه می‌توانند روی رمزارز سرمایه‌گذاری کنند.(تصویب لایحه صدور مجوز)

به گزارش آژانس خبری محلی Les Echo، در ۱۱ آوریل، مجلس ملی فرانسه لایحه‌ای را تصویب کرد(تصویب لایحه صدور مجوز) که برای تحریک توسعه کسب و کارهای محلی، از طریق هدایت پس‌اندازهای شخصی به سمت کسب و کارها، طراحی شده است. بر اساس گزارش رویترز، این قانون با  ۱۴۷ رأی موافق و ۵۰ رأی مخالف تصویب شد.

به موجب این قانون که معروف به“Plan d’action pour la croissance et la transformation des entreprises” (Pacte)  است، از این پس ارائه‌کنندگان بیمه در فرانسه اجازه دارند بدون هیچ محدودیتی از نظر حجم سرمایه روی رمزارزهایی مانند بیت‌کوین (BTC) سرمایه‌گذاری کنند.

بنا به گزارش FXStreet، مفاد دوگانه این قانون به کارگزان بیمه اجازه می‌دهد از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری تخصصی روی رمزارز سرمایه‌گذاری کنند و همچنین از رمزارز به عنوان واحد پول برای فروش بیمه‌های عمر استفاده کنند. این اقدام جدید بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری حرفه‌ای تأثیر می‌گذارد.

به گفته وب‌سایت فناوری اطلاعات TrustNodes، معاون و مدیر بودجه حزب امانوئل ماکرون، ضمن تأیید این خبر بیان داشت که راهکار جدید مربوط به رمزارزها، هدف اصلی Pacte نیست. هدف اصلی این لایحه خصوصی سازی است. از جمله می‌توان به فروش سهام دولت در گروه فرودگاه‌های ADP به منظور تأمین مالی سرمایه‌گذاری در نوآوری اشاره کرد.

اریک وورت، رئیس کمیته تأمین مالی شورای ملی، پیش از این در ماه مارس پیشنهاد ممنوع کردن رمزارزهای گم‌‌نام مثل (Monero (XMR و (ZCash (ZEC را مطرح کرده بود.

منبع:cointelegraph

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته