شنبه 1 اردیبهشت 1403

رشد کلاهبرداری با پرداخت رمزارز در استرالیا

به گزارش کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا و سایر مراجع دولتی، 674 مورد کلاهبرداری با پرداخت رمزارز در استرالیا گزارش شده است. در این کلاهبرداری­ها جمعاً 6.1 میلیون دلار استرالیا (معادل 4.3 میلیون دلار آمریکا) به کلاهبرداران پرداخت شده است. این گزارش در دهمین سالگرد تأسیس ای‌سی‌سی‌سی در روز دوشنبه هفته جاری منتشر شد.

گزارش منتشر شده از رشد 190 درصدی آمار مشابه در سال 2017 خبر می­دهد. طبق این گزارش یکی از روش­های کلاهبرداران ترغیب قربانی برای سرمایه­ گذاری با خرید انواع رمزارز است.

قربانی در پلتفرمی که کلاهبردار تهیه کرده اقدام به پرداخت پول می­کند اما زمانی که قصد خروج سرمایه خود را داشته با بهانه­ های مختلف از این کار وی ممانعت به عمل آمده و یا حتی کلاهبردار دیگر در دسترس نبوده است.

روش دیگری که در آمار کلاهبرداری با پرداخت رمزارز لحاظ شده، پرداخت هزینه سرمایه ­گذاری با رمزارز در مواردی چون فارکس (Forex) و انواع کالا است. کلاهبرداری به بهانه سرمایه­ گذاری 2.6 میلیون دلار استرالیا از جمع کل کلاهبرداری با پرداخت رمزارز را تشکیل می­دهد.

50 درصد قربانیان کلاهبرداری با پرداخت رمزارز در استرالیا ، مردانی با بازه سنی 25 تا 34 سال بوده­ اند. همچنین، در 80 درصد موارد کلاهبرداری، ارتباط کلاهبردار و قربانی از طریق روش­های آنلاین نظیر شبکه­ های مجازی، فروم ­ها و ایمیل صورت گرفته است. در تعدادی از موارد نیز کلاهبردار از قربانی خواسته با مراجعه به نزدیک­ترین دستگاه خودپرداز بیت­ کوین پول خود را به رمزارز تبدیل کرده و سپس از آن برای پرداخت استفاده کند.

طبق توصیه ACCC، جهت مقابله با کلاهبرداری باید نسبت به روش­های غیرمعمول پرداخت هوشیار بود. کلاهبرداران برای دورزدن سیستم­های تشخیص کلاهبرداری که توسط بانک­ها استفاده می­شود، از این روش­ها استفاده می­ کنند. این روش­های غیرمعمول عبارتند از پرداخت با استفاده از رمزارز، کارت­های هدیه (Gift card) و انتقال پول از طریق شخص ثالث (remittance) همچنین ای‌سی‌سی‌سی از مردم خواسته نسبت به پافشاری با پرداخت از طریق رمزارز هوشیار باشند.

سال گذشته کلاهبرداران از 4 مهاجر در کشور استرالیا 50 هزار دلار (استرالیا) به بهانه پرداخت مالیات کلاهبرداری کردند. این مهاجران در صورت عدم پرداخت هزینه به اخراج از استرالیا تهدید شده بودند. کلاهبرداران از قربانیان خواسته بودند با مراجعه به دستگاه­ های خودپرداز بیت­ کوین این هزینه را با استفاده از رمزارز پرداخت کنند.

طبق گزارش ای‌سی‌سی‌سی سوءاستفاده از نام سازمان مالیات استرالیا (Australian Tax Office ) در سال 2018 با رشد 900 درصدی همراه بوده است. جمع کل کلاهبرداری در سال 2018 در این گزارش بیش از 489 میلیون دلار (استرالیا) گزارش شده است.

منبع : cintjournal

بیشتر بخوانید

پلی میان انسانیت، نوآوری و عدالت محوری

  در عصری که مرزهای بین واقعیت و تفکر گمانه‌زنی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود، این ایده جذاب که انسان‌ها در اصل می‌توانند شبیه ماشین‌های...

فراتر از مرزهای تخیل: انسانیت، رباتیک، و تلاش برای برابری

    این ایده که انسان‌ها ممکن است شبیه ربات‌های پیشرفته باشند، به‌طور بالقوه توسط هوش‌های برتر از جهان‌های دور یا گوشه‌های مخفی سیاره‌ی خودمان مهندسی...

بررسی استفاده از هوش مصنوعی در سیستم نظارتی مدرن حاکم بر جوامع

در عصری که مرزهای بین حوزه عمومی و خصوصی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود، مفهوم زندگی در یک آکواریوم واقعی، که مانند شرکت‌کنندگان در...

نگاهی به تاریخچه ارز: از داد و ستد ماقبل تاریخ تا ارزهای دیجیتال

  روایت ارز، اودیسه ای فریبنده است که تلاش بی وقفه بشریت برای نبوغ اقتصادی و ارتباط متقابل را ترسیم می کند. از سیستم‌های مبادله...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته