شنبه 1 اردیبهشت 1403

دولت هند می‌خواهد بیت کوین را ممنوع کند

کمیته‌ای میان وزارتی در هند معتقد است رمزارزها کاربردها و قابلیت‌های ارزها را ندارند و پیشنهاد کرده که همه صرافی‌ها، افراد، کسب‌وکارها و دیگر نقش‌آفرینان نظام مالی از معامله با رمزارزها منع شوند. احتمال تبدیل شدن این پیشنهاد به قانون بسیار زیاد است چرا که اکثریت مطلق هر دو مجلس موافق دولت فعلی هند هستند.

کمیته میان وزارتی که ارون جیتلی (Arun Jaitley)، وزیر امور مالی سابق هند تشکیل داد، پیشنهاد ممنوعیت بیت کوین را ارائه کرده است.

بر اساس گزارشی که امروز منتشر شد، کمیته میان وزارتی سابهاش گارگ معتقد است که رمزارزها کاربردها و قابلیت‌های ارزها را ندارند. این کمیته که رمزارزها را به‌دلیل ماهیت غیردولتی‌شان «رمزارزهای خصوصی» می‌خواند، نوشته است که آن‌ها با کارکردهای اساسی پول و ارز ناسازگار هستند. این کمیته اضافه کرده که از موضع بانک مرکزی هند مبنی بر اعمال ممنوعیت بانکی در مورد رمزارزها حمایت می‌کند.

«کمیته میان وزارتی از موضع بانک مرکزی مبنی بر قطع مشارکت نهادهایی که این بانک تنظیم‌گری کرده، در فعالیت‌های مربوط به رمزارز حمایت می‌کند. این کمیته همچنین پیشنهاد می‌کند که همه صرافی‌ها، افراد، کسب‌وکارها و دیگر نقش‌آفرینان نظام مالی از معامله با رمزارزها منع شوند. این کمیته به تناسب توصیه کرده قانونی تصویب شود که رمزارزها را در هند ممنوع کند و پرداختن به هر گونه فعالیت مرتبط با رمزارزها در این کشور را جرم بشناسد.»

سردرگمی میان دولتی و خصوصی

گزارش کمیته میان وزارتی در اخبار بلاک چین و رمزارز در پی چند ماه سردرگمی نسبت به وضعیت قانونی بیت کوین در هند منتشر می‌شود. Bloomberg Quint اوایل ماه ژوئن ادعا کرد که دولت نارندرا مودی قصد دارد برای معامله‌گران بیت کوین ۱۰ سال حبس تعیین کند. این سرویس خبری به برگه‌ای استناد کرده بود که ظاهرا بخشی از پیش‌نویس یک لایحه ضدرمزارز است. یک ماه بعد، سند دیگری از همان طرح افشا شد که نشان می‌داد دولت هند به‌دنبال ممنوعیت رمزارزهاست.

با این حال انوراگ سینگ تاکور (Anurag Singh Thakur)، نماینده وزارت امور مالی به مجلس علیای هند گفته بود که این ممنوعیت هنوز رسمی نشده است. او در پاسخ به قانون‌گذاران نوشته بود که کمیته میان وزارتی منصوب دولت در حال بررسی این مسئله است. در این متن آمده است:

«در غیاب راه‌حل پذیرفته‌شده جهانی و نیاز به تعبیه راه‌حلی که از لحاظ فنی امکان‌پذیر باشد، این وزارت‌خانه مسئله را با احتیاط کافی پیگیری می‌کند.»

وزارت امور مالی هند اکنون می‌تواند بر پیشنهاد کمیته گارگ مهر تایید بزند. این اقدام باعث می‌شود این پیشنهاد به‌زودی نزد قانون‌گذاران مجلس علیا و سفلی پارلمان هند مطرح شود. ممنوعیت رمزارزها زمانی اجرایی می‌شود که اکثریت قانون‌گذاران آن را تایید کنند و ازآنجایی‌که اکثریت مطلق هر دو مجلس موافق دولت نارندرا مودی هستند، تصویب این قانون بسیار محتمل است.

پرونده بیت کوین در برابر بانک مرکزی

آخرین مانع بین پیشنهاد کمیته گارگ و ممنوعیت تمام عیار بیت کوین دیوان عالی هند است. دیوان عالی قرار است ۲۳ جولای قضاوت کند که حکم بانک مرکزی مبنی بر ممنوعیت بیت کوین مغایر با قانون اساسی است یا خیر.

منبع : newsbtc

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

آشنایی با ارز دیجیتال متال (MTL)

متال (MTL) واحد پول بومی محصولات متال و بخشی اساسی از اکوسیستم متال است. به گفته تیم سازنده، ارسال و دریافت هرگونه رمزارز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته