چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

شرکت ملی پرداخت هند به‌دنبال راهکار مبتنی بر بلاک‌چین

شرکت ملی پرداخت هند (NPCI) که شرکتی متعلق به کنسرسیومی از بانک‌ها است و مسئولیت پرداخت‌های خرد را در این کشور به عهده دارد، شرکت ملی پرداخت هند در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از فناوری بلاک‌چین برای افزایش تعداد تراکنش‌های دیجیتال است.

طبق گزارشی که یک‌شنبه در مجله Business Today منتشر شد، NPCI برنامه‌ای برای ساخت بلاک‌چینی مقاوم و بسیار مقیاس‌پذیر با استفاده از فناوری‌های منبع باز ایجاد کرده است. این سازمان پیش از این نیز فراخوانی صادر کرده بود و از سازمان‌های مختلف برای حضور در مناقصه ساخت این راه‌حل دعوت کرده بود.

شرکت ملی پرداخت هند سازمانی غیرانتفاعی تحت حمایت بانک مرکزی هند، بانک رزرو هند و انجمن بانک‌های هند است. ده بانک از جمله بانک ایالتی هند (SBI)، بانک ICICI و HSBC آن را ترویج می‌دهند و از سال ۲۰۱۶ به بعد، ۵۶ بانک سهام‌دار آن هستند.

هرچند هنوز شرایط استفاده از رمزارز در هندوستان مشخص نیست، بانک مرکزی این کشور بیان کرده که در حال بررسی ارز دیجیتالی با پشتوانه روپیه است که با هدف کاهش هزینه‌های سالانه چاپ پول کاغذی اجرا خواهد شد.

این کشور نسبت به فناوری بلاک‌چین هم تمایل نشان داده است. سال گذشته یکی از اندیشکده‌های هندوستان روی ایجاد راه‌حلی برای پیشگیری از قاچاق مواد مخدر با کمک بلاک‌چین کار می‌کرد.

به علاوه، کابینه اتحاد هند (نهاد تصمیم‌گیرنده‌ای متشکل از مقام‌های ارشد دولتی که نخست‌وزیر هندوستان رئیس آن است) گفته است که به بانک صادرات واردات این کشور اجازه می‌دهد با همکاری بانک‌های دیگری در بلوک اقتصادی BRICS روی فناوری بلاک‌چین تحقیق کند.

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

آشنایی با ارز دیجیتال تتا (THETA)

تتا یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که برای پخش ویدئو ساخته شده است. در مارس 2019 راه اندازی شد، و شبکه اصلی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته