پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

صرافی ایرلندی بیت‌سین تعطیل شد

احتمال می‌رود که صرافی ایرلندی بیت‌سین (Bitsane) دارایی‌های کاربرانش را دزدیده و فعالیت خود را متوقف کرده باشد.

مجله فوربز در بخش اخبار رمزارز اعلام کرده که وب سایت صرافی ایرلندی بیت‌سین ، از اولین صرافی‌هایی که امکان خرید و فروش XRP را فراهم کرد، آفلاین شده است و حساب‌های کاربری آن در شبکه‌های اجتماعی نیز پاک شده‌اند. همچنین، ایمیل‌هایی که فوربز به آدرس ایمیل این صرافی فرستاده است، به وجود نداشتن سرور گیرنده، برگشت خورده‌اند. 

مشتریان این صرافی می‌گویند که مبالغی بین 5 تا 150 هزار دلار از رمزارزهای مختلف در کیف پولشان نزد این صرافی داشته‌اند. 

نکته دیگری که عامل نگرانی بیشتر است، این است که اطلاعات قیمتی این صرافی حدود 10 روز است که در وب سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) به روز رسانی نشده‌اند. 

کاربری که ادعا می‌کند 150 هزار دلار از پول‌هایش را از دست داده ولی می‌خواهد گم‌نام باقی بماند به مجله فوربز اینگونه گفته است: 

«در تلاش بودم که توکن‌های XRP خودم را از این صرافی بیرون بکشم و آن‌ها را به بیت کوین، پول نقد یا هر چیز دیگری تبدیل کنم ولی مدام با خطای «سایت موقتاً در دسترس نیست» مواجه می‌شدم. همان موقع متوجه شدم که مشکلی به وجود آمده است. چند دقیقه بعد سعی کردم دوباره وارد سایت بشوم و به قسمت پشتیبانی آن مراجعه کنم که دیگر هیچ چیزی باز نمی‌شد.» 

سابقه بیت‌سین که تحت عنوان شرکت مسئولیت محدودی با همین نام در ایرلند ثبت شده است، به سال 2016 باز می‌گردد. اشخاصی به نام آیداس روپسیس (Aidas Rupsys) و دیمیتری پرودنیکوف (Dmitry Prudnikov) به عنوان مدیر عامل و مدیر ارشد فنی این شرکت معرفی شده‌اند. به گفته فوربز، حساب کاربری پرودنیکوف در شبکه اجتماعی لینکدین نیز در حال حاضر حذف شده است و دسترسی به هیچ یک از این اشخاص وجود ندارد. 

برخی کاربران معتقدند که شرکت دیگری متعلق به ماکسیم زیمیترویچ با این کلاه‌برداری ارتباط دارد. هرچند فوربز با زیمیترویچ مصاحبه کرده است، او این ادعا را تکذیب کرده و می‌گوید که بیش از 5 ماه است که با پرودنیکوف صحبت نکرده است. 

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته