جمعه 31 فروردین 1403

جک دورسی می‌گوید رمزارز Square احتمالا از کد بیت کوین پشتیبانی خواهد کرد

جک دورسی ، مدیر عامل شرکت  Square حضور استیو لی، از مدیران سابق گوگل، در این شرکت را تأیید کرده و گفته که استیو وظیفه ایجاد تیم کریپتوی این شرکت را به عهده خواهد داشت.

جک دورسی ، مدیر عامل شرکت Square در ماه مارس اعلام کرد که این شرکت پرداخت در حال تشکیل تیمی برای کمک به توسعه در حوزه بیت کوین و رمزارز است، هرچند هنوز این پروژه در ابتدای راه قرار دارد، او به‌تازگی جزئیات بیشتری را از این پروژه اعلام کرده است.

دورسی که مدیر عامل توئیتر هم هست، در مصاحبه‌ای با The Next Web تایید کرد که به‌تازگی استیو لی یکی از مدیران سابق گوگل را برای مدیریت این تیم استخدام کرده است. دورسی گفته است پیش از انتخاب لی، با «ده‌ها نامزد» برای این جایگاه مصاحبه کرده است.

دورسی گفته استیو لی مسئولیت تکمیل تیم و همچنین تعریف مسیر پیش‌روی آن را بر عهده خواهد گرفت. در حال حاضر Square به‌دنبال حداکثر پنج مهندس و یک طراح است که احتمالا به‌جای چندین پروژه، تنها روی یک پروژه کار خواهند کرد چراکه دورسی می‌گوید:

«می‌خواهیم به جای تکرار کارهای گذشته، در جنبه‌های مختلف این اکوسیستم تغییرات مهمی ایجاد کنیم.»

درحالی‌که انتظار می‌رفت Square به‌دنبال استخدام توسعه‌دهنده باشد، انتخاب یک طراح در مراحل اولیه پروژه تعجب‌آور است. دورسی این مسئله را به نیاز برای افزایش دسترسی به رمزارزها و همچنین افزایش سطح آگاهی در مورد این فناوری مرتبط می‌داند.

دورسی با مطرح کردن این شوخی که تیم به‌دنبال هیچ «آدم بی‌شعوری» نیست، همچنین گفته است که همه نامزدها باید توانایی‌های فنی خوبی داشته باشند.

او می‌گوید:

«می‌خواهیم شاهد نوآوری‌های منبع باز قابل توجهی در پروژه‌های مختلف باشیم. هسته بیت‌کوین در این مورد نمونه خوبی است اما پروژه‌های دیگری هم وجود دارند.»

دورسی در مورد نقش خاص Square Crypto در اکوسیستم کریپتو نیز توضیح می‌دهد که این پروژه ممکن است بازبینی‌های کد «ناخوشایند اما هدفمندی» را به‌منظور افزایش سرعت توسعه انجام دهد. دورسی می‌گوید، درحالی‌که توسعه‌دهندگان زیادی وجود دارند که به پروژه‌های رمزارز کمک می‌کنند، افراد کمی مشغول بررسی درستی کدها هستند، تغییر این شرایط می‌تواند به توسعه این حوزه «شتاب زیادی» بدهد.

علاوه بر این برای بهبود بهره‌وری و امنیت باید تلاش‌های بیشتری انجام شود. دورسی به TNW می‌گوید:

«در حال حاضر هنوز چند نقص بزرگ در جامعه بیت کوین وجود دارد.»

مدیر عامل Square همچنین خاطر نشان کرد که قصد دارد نقش Square را در جزئیات و جنبه‌های فنی تیم به حداقل برساند و به‌منظور ایجاد انگیزه برای «خدمت بهتر به جامعه رمزارز»، به‌جای امتیاز خرید سهام ارزان، گزینه اختیاری حقوق بر مبنای بیت کوین را ارائه دهد.

کاری که تیم انجام می‌دهد، باید در معرض دید عموم باشد. دورسی پیشنهاد می‌کند که Square Crypto مانند پروژه‌های منبع باز مرسوم فعالیت کند البته این تصمیم هنوز قطعی نشده است.

طبق آخرین اخبار بلاک چین به‌غیر از کار توسعه فراگیری که تیم کریپتو انجام می‌دهد، Square به‌دنبال استفاده از فناوری بیت کوین در محصولاتش نیز هست. دورسی در ماه فوریه در مصاحبه‌ای با استفان لیورا، پادکست‌ساز اعلام کرد که برای یکپارچه‌سازی شبکه lightning (فناوری پرداخت مبتنی بر بیت کوینی که هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد) با اپلیکیشن Cash شرکت Square برنامه‌هایی دارند.

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته