پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

گوگل یک استارتاپ قرارداد هوشمند را برای مشارکت در حوزه بلاک چین انتخاب کرده است

به نظر می‌رسد گوگل نیز همراستا با دیگر شرکت‌های بزرگ فناوری، تصمیم گرفته اقدام‌هایی را در زمینه بلاک چین انجام دهد و در این راستا همکاری قوی‌ای را با استارتاپی به نام Chainlink آغاز کرده است.

گوگل استارتاپ Chainlink را به‌عنوان شریک رسمی در حوزه خدمات ابری انتخاب کرده است و رابطه این دو شرکت نشان می‌دهد این غول فناوری مستقر در Mountain View به فناوری بلاک چین گرایش زیادی داشته و برای آن برنامه مفصلی دارد.

این مشارکت که در مطلبی در بلاگ Google Cloud با جزئیات تشریح شده است، این هدف را دنبال می‌کند که داده‌های BigQuery را با استفاده از قرارداد هوشمند اوراکل Chainlink روی بلاک چین قرار دهد. BigQuery راه‌حل انبارداری داده و هوش کسب‌وکار گوگل است.

کلیک کنید و جدیدترین اخبار بلاک چین را بخوانید

بنیان‌گذاران این شرکت، سرگی نازاروف (Sergey Nazarov) و استیو الیس(Steve Ellis) بستر SmartContract.com و Chainlink را به‌منظور ایجاد میان‌افزاری مناسب بین منابع داده مرسوم و سیستم‌های مبتنی بر بلاک چین به‌وجود آوردند. آن‌ها با شبکه انتقال پول سوئیفت و همچنین شرکت پایگاه داده Oracle همکاری می‌کنند.

نازاروف می‌گوید:

«متوجه شدیم که ایجاد مکانیزم قابل اعتماد مسئله‌ای است که پیش از ایجاد اغلب موارد استفاده‌ای که افراد از حوزه ما انتظار دارند، باید حل شود و با امنیت، قابلیت اعتماد و تغذیه آسان ورودی‌ها و خروجی‌های مورد نیاز قراردادهای هوشمند شروع به حل این محدودیت زیرساخت بلاک چین کردیم تا به این سطح جدید از کاربردی بودن برسیم. در این مورد به‌عنوان شرکتی که خدمات ارائه داده را بر بستر بلاک چین با موفقیت ایجاد کرده‌ایم و اکنون این خدمات می‌توانند با قراردادهای هوشمند تعامل کنند، با گوگل همکاری می‌کنیم تا از داده‌های باکیفیت‌شان و خدمات مختلف خارج از بلاک چین آن‌ها استفاده کنیم. می‌خواهیم نسل بعدی قراردادهای هوشمند را ایجاد کنیم که می‌توانند عملکردی فراتر از توکنی‌سازی داشته باشند و کاربردشان را بر مبنای تعامل با رویدادهای بازار (DeFi)، رویدادهای اینترنت اشیا (بیمه غیرمتمرکز) و موارد استفاده مختلف دیگر پیدا کنند.»

باید توجه داشت که گوگل از میان چند محصول بلاک چین تنها این محصول را انتخاب کرده است و این بیانیه برای Chainlink  دستاوردی افتخارآمیز است.

گوگل یک استارتاپ قرارداد هوشمند را برای مشارکت در حوزه بلاک چین انتخاب کرده است

الن دی، یکی از توسعه‌دهندگان شرکت گوگل می‌نویسد:

«اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز اتریوم (یا همان اپلیکیشن‌های قرارداد هوشمند) در سطحی بالا از Chainlink داده‌ها را درخواست می‌کنند و بعد از آن Chainlink داده‌ها را از سرویس تحت وبی دریافت می‌کند که با موتور اجرای برنامه گوگل و BigQuery ایجاد شده است. یک یا چند گره Chainlink منتظر این درخواست‌ها هستند و یکی از آن‌ها به‌محض مشاهده به درخواست پاسخ می‌دهد. مبدل‌های خارجی ماژول‌های خدمات‌محوری هستند که می‌توانند به گره Chainlink قابلیت‌های رابط‌های برنامه‌نویسی کاربردی، دروازه‌های پرداخت و بلاک چین‌های خارجی را اضافه کنند. در این مورد، این گره Chainlink با موتور اجرای برنامه تحت وب هدفمندی تعامل می‌کند.»

آنچه در بالا آمد، به بیان ساده یعنی اکنون محصولات گوگل می‌توانند به همان نحوی با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز تعامل کنند که به فرض یک اپلیکیشن مشتری با سرور پایگاه داده استانداردی تعامل می‌کند. Chainlink نقش واسط داده‌ای را ایفا می‌کند.

نازاروف می‌گوید:

«اینکه قراردادهای هوشمند بتوانند با منبع داده‌ای با کیفیتِ BigQuery گوگل تعامل کنند، چندین قابلیت جدید و هیجان‌انگیز را به قراردادهای اتریوم اضافه می‌کند، برای مثال انجام تراکنش‌های اتریوم خصوصی از طریق submarine sends و همچنین موارد استفاده یا اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز مختلفی مثل بازارهای پیش‌بینی که مبنای نتایج‌شان را داده‌های BigQuery قرار می‌دهند. واقعا از کار روی این پیاده‌سازی اولیه در کنار همکاران‌مان در گوگل لذت برده‌ایم و مشتاقیم که همکاری با آن‌ها را در زمینه‌های دیگر ادامه دهیم.»

طبق آخرین اخبار بلاک چین با انتشار این خبر LINK، توکن وابسته به Chainlink شاهد رشد فوق‌العاده‌ای بود و به قیمت بی‌سابقه ۱.۹۵ دلار رسید، البته امروز دوباره قیمت آن کاهش یافت و به ۱.۷۲ دلار رسید.

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته