جمعه 10 فروردین 1403

اتریوم محبوب‌ترین پلتفرم برای اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز مالی

واحد تحقیقاتی شرکت بایننس به تازگی گزارشی ارائه کرده که نشان می‌دهد اکثر اپلیکیشن‌های توزیع شده مالی، برای پلتفرم اتریوم توسعه داده شده‌اند.

به گزارش واحد تحقیقاتی شرکت باینانس، عمده اپلیکیشن‌های توزیع شده‌ مالی (DeFi) روی پلتفرم اتریوم کار می‌کنند.

در این گزارش DeFi اینگونه تعریف شده است:

«DeFi اکوسیستمی است، متشکل از اپلیکیشن‌هایی که روی شبکه‌های غیرمتمرکز، بلاکچین های بدون نیاز به مجوز و پروتکل‌های P2P ساخته شده‌اند که دریافت و پرداخت وام و خرید و فروش به کمک ابزارهای مالی را تسهیل می‌‌کنند.»

هدف این اکوسیستم، ارائه شبکه‌ای غیرمتمرکز و بدون نیاز به مجوز به کاربران است به گونه‌ای که آن‌ها کنترل کامل دارایی‌های رمزی‌شان را در اختیار داشته باشند. بخش بزرگی از این اکوسیستم شامل پلتفرم‌های اعطا و دریافت وام روی بستر بلاک چین است. برای نمونه، توکن (MakerDao (MKR و استیبل کوین همتای آن (Dai (DAI دو مورد از پرکاربردترین دارایی‌های رمزی این اکوسیستم هستند.

کلیک کنید و جدیدترین اخبار بلاک چین را بخوانید

از آنجایی که اتریوم محبوب‌ترین پلتفرم و ضمناً بزرگترین بلاک چین از نظر ارزش بازار به حساب می‌آید، منطقی است که اکثر DAppها روی این پلتفرم ساخته شوند. البته شاید این شرایط با ظهور پلتفرم‌های جدید و در حال رشدی مانند EOS تغییر کند.

شرکت نیویورکی ConsenSys  به تازگی بسته‌ای آموزشی برای توسعه اپلیکیشن‌های توزیع شده و بلاک چین ارائه کرده است. برنامه‌نویس‌ها می‌توانند با کمک این بسته آموزشی، نحوه ایجاد اپلیکیشن‌های توزیع شده با زبان‌های جاوا اسکریپت، پایتون و Solidity روی پلتفرم اتریوم را یاد بگیرند.  

در این بسته آموزشی، مفاهیم اساسی بلاک چین مثل الگوریتم‌های توافق، قراردادهای هوشمند، استخراج‌ رمزارز، استانداردهای توکن، مقیاس‌پذیری، رمزنگاری کلیدی خصوصی و عمومی، امضای دیجیتال، اثبات دانایی صفر و محیط‌های اجرایی قابل اطمینان توضیح داده شده‌اند.

منابع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال زی کی سواپ (ZKS)

زی کی سواپ یک صرافی غیر متمرکز لایه 2 است که از مدل بازارگردان خودکار (AMM) و فناوری zk-Rollup استفاده می کند. این صرافی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینگل کولترال دای (SAI)

سینگل کولترال دای (SAI) یک استیبل کوین وابسته به دلار آمریکا است که روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و هیچ متولی متمرکزی...

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته