جمعه 31 فروردین 1403

استیبل کوین‌های شناخته‌شده فقط ۳۰ درصد در دسترس و فعال هستند

براساس مطالعه‌ای که گروه پژوهشی Blockdata در ۲۶ ژوئن منتشر کرده، فقط ۶۶ استیبل کوین (۳۰ درصد از تمام استیبل کوین‌های شناخته‌شده ) واقعا در دسترس و فعال هستند. هفتاد درصد باقیمانده یا هنوز در مرحله توسعه هستند یا کاملا غیرفعال شده‌اند.

پژوهشگران Blockdata باور دارند که فقط ۶۶ استیبل کوین (۳۰ درصد از تمام استیبل کوین‌های شناخته‌شده ) واقعا در دسترس و فعال هستند و شاید یکی از پیامدهای این مسئله این باشد که در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ شاهد عملیاتی شدن تعداد بی‌سابقه‌ای از استیبل کوین‌های جدید باشیم و پیش‌بینی می‌کنند ۱۱۹ استیبل کوین در سال ۲۰۱۹ عرضه شود.

آن‌ها همچنین عوامل بالقوه‌ای را بررسی کرده‌اند که منجر به پایان فعالیت استیبل کوین‌های ناموفق شده‌اند. بر طبق این مطالعه استیبل کوین‌های ناموفق اغلب پشتوانه کالایی مثل طلا دارند. به‌طور خاص، تقریبا دو سوم از تمام استیبل کوین‌های ناموفق، استیبل کوین‌هایی با پشتوانه طلا بوده‌اند.

این پژوهشگران با بررسی دقیق‌تر استیبل کوین‌های ناموفقی که پشتوانه ارزی داشتند، به چند عامل شکست آن‌ها دست یافتند. این عوامل به ناپایداری، پیچیدگی‌های ذخیره‌سازی فیزیکی و کلاهبرداری مربوط هستند.

روندهای دیگری که در این مطالعه مورد توجه قرار گرفتند، رایج بودن استیبل کوین‌های مبتنی بر اتریوم و همچنین استیبل کوین‌های با پشتوانه دارایی بودند. درحالی‌که این گزارش ۱۵ بلاک چین مختلف را شناسایی می‌کند که استیبل کوین‌ها روی آن‌ها پیاده‌سازی شده‌اند، تقریبا ۵۰ درصد از همه استیبل کوین‌ها روی بلاک چین اتریوم پیاده‌سازی شده‌اند، Bitshares و Stellar از این لحاظ در رده‌های بعدی قرار داشتند.

اکثریت مطلق (۹۵ درصد از) استیبل کوین‌های فعال نیز پشتوانه دارایی دارند. درحالی‌که این روش متداول‌ترین روش عرضه استیبل کوین است، از روش‌های دیگر مثل پایدارسازی الگوریتمی نیز می‌توان برای توسعه استیبل کوین‌ها استفاده کرد.

همان‌طور که Cointelegraph پیش از این گزارش داده بود، استیو فوربز، مدیر عامل غول انتشارات کسب‌وکار فوربز به‌تازگی به مارک زاکربرگ پیشنهاد داد طلا را پشتوانه ارز مجازی شبیه به استیبل کوین فیسبوک یعنی لیبرا قرار دهد.

فوربز معتقد است با توجه به سابقه پایداری ارزش طلا، این فلز ارزشمند برای لیبرا ارزشی ثابت ایجاد می‌کند:

«دلایل متنوعی وجود دارد که طلا بهتر از هر چیز دیگری، ارزش ذاتی‌اش را حفظ می‌کند. می‌توان گفت یک معیار سنجش است. به‌هیچ‌وجه منابع مالی را محدود نمی‌کند، فقط خصوصیتی را در لیبرا ایجاد می‌کند که در حال حاضر هیچ ارز دیگری ندارد: ارزش ثابت.»

منبع :cointelegraph

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ترو یو اس دی (TUSD)

ترو یو اس دی یک استیبل کوین با پشتوانه دلار آمریکا است که با نرخ 1: 1 به دلار آمریکل متصل می شود. ترو...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته