شنبه 1 اردیبهشت 1403

جیمی دیمون :پروژه‌های رمزارز تهدیدی برای سیستم بانک‌داری نیستند

جیمی دیمون ، مدیرعامل JPMorgan Chase می‌گوید، فکر نمی‌کند پروژه‌های رمزارز، تهدیدی اساسی برای کسب‌وکار مرکزی JPMorgan باشند.

جیمی دیمون ، مدیرعامل JPMorgan Chase ، در مصاحبه‌ای با Yahoo Finance در مورد تاثیر بالقوه رمزارزها بر سیستم بانکداری موجود بحث کرد و در بخشی از این مصاحبه گفت:

«ما هر روز ۶ تریلیون دلار را در سرتاسر جهان جابه‌جا می‌کنیم. این فرایند بسیار ارزان، امن و کارآمد است و سیستم بانکداری Zelle، خدمت پرداخت همتابه‌همتای لحظه‌ای و اتاق تهاتر TCH را ایجاد کرده‌ایم که همراه با سیستم بانکداری پرداخت لحظه‌ای را امکان‌پذیر کرده‌اند. ما خودمان همه این توانایی‌ها را داریم.»

دیمون همچنین تاکید کرد که همه تراکنش‌ها با پیروی از دستورالعمل‌های احراز هویت و ضد پولشویی انجام می‌شوند.

هرچند مدیر عامل Chase اظهار داشت که رمزارزها کسب‌وکار مرکزی بانک‌ها را تهدید نمی‌کنند، این را هم گفت که آن‌ها شرایط رقابت سالم را فراهم می‌کنند و برخی شرکت‌ها «می‌خواهند سهم بازار آن‌ها را مال خود کنند.»

دیمون همچنین گفت JPMorgan Chase پیوسته محصولات و خدمات جدیدی مثل معامله رایگان، سرمایه‌گذاری رباتیک و‌ غیره را به‌منظور رقابت‌پذیر ماندن برای مشتریانش توسعه می‌دهد.

پیش‌بینی می‌شود که JPMorgan تا پایان سال ۲۰۱۹ رمزارز خودش با نام JPM Coin را به‌صورت آزمایشی ارائه کند. عمر فروق (Umar Farooq)، رئیس بخش خدمات خزانه‌داری دیجیتال و بلاک چین JPMorgan گفته است استیبل کوین این بانک می‌تواند ارسال «لحظه‌ای» اوراق قرضه را از طریق بلاک چین امکان‌پذیر کند.

Cointelegraph همین امروز گزارش داد که دیوید سالامون، مدیر عامل Goldman Sachs گفته است که سیستم‌های پرداخت بین‌المللی به سمت استیبل کوین‌ها حرکت می‌کنند. او اظهار داشته است که «همه نهادهای مالی بزرگ در سراسر دنیا در حال بررسی پتانسیل توکنی‌سازی، استیبل کوین‌ها و پرداخت‌های روان هستند.»

سالامون همچنین گفته است، غول‌های فناوری مثل فیسبوک نمی‌خواهند با محدودیت‌های تنظیم‌گری پیش‌روی بانک‌ها مواجه شوند بنابراین احتمالا ترجیح می‌دهند به‌جای آنکه خودشان به نهاد مالی تبدیل شوند، از طریق مشارکت با نهادهای مالی دیگر به اهداف‌شان برسند.

منبع : cointelegraph

بیشتر بخوانید

پلی میان انسانیت، نوآوری و عدالت محوری

  در عصری که مرزهای بین واقعیت و تفکر گمانه‌زنی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود، این ایده جذاب که انسان‌ها در اصل می‌توانند شبیه ماشین‌های...

فراتر از مرزهای تخیل: انسانیت، رباتیک، و تلاش برای برابری

    این ایده که انسان‌ها ممکن است شبیه ربات‌های پیشرفته باشند، به‌طور بالقوه توسط هوش‌های برتر از جهان‌های دور یا گوشه‌های مخفی سیاره‌ی خودمان مهندسی...

بررسی استفاده از هوش مصنوعی در سیستم نظارتی مدرن حاکم بر جوامع

در عصری که مرزهای بین حوزه عمومی و خصوصی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود، مفهوم زندگی در یک آکواریوم واقعی، که مانند شرکت‌کنندگان در...

نگاهی به تاریخچه ارز: از داد و ستد ماقبل تاریخ تا ارزهای دیجیتال

  روایت ارز، اودیسه ای فریبنده است که تلاش بی وقفه بشریت برای نبوغ اقتصادی و ارتباط متقابل را ترسیم می کند. از سیستم‌های مبادله...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته