شنبه 1 اردیبهشت 1403

تعطیلی صرافی رمزارز لهستانی

یک صرافی رمزارز لهستانی به نام کوین‌روم، دارایی‌های کاربران خود را به سرقت برده و مدیرانش از کشور خارج شده‌اند. این اولین باری نیست که یک صرافی لهستانی چنین اقدامی را انجام می‌دهد.

یک صرافی رمزارز لهستانی به نام کوین‌روم (Coinroom) در روز دوم آوریل 2019 به صورت ناگهانی تعطیل شد و 15 هزار دلار از دارایی‌های کاربران آن از دسترس خارج شد. این سایت در حال حاضر نیز تعطیل است و هیچ راهی برای برقرار ارتباط با صاحبان آن وجود ندارد.

یکی از کاربران به نام Maciej درباره تعطیلی صرافی رمزارز لهستانی گفته است:

«نمی‌دانیم چقدر پول به سرقت برده‌اند ولی قطعا عدد بزرگی است.»

سایت خبری Money.pl اولین خبرگزاری‌ای بود که این کلاه‌برداری را کشف کرد و در آخرین روز ماه می آن را علنی کرد.

شرکت کوین‌روم در سال 2016 ثبت شده بود و یک سال بعد از آن، وب سایت خود را افتتاح کرده بود. مشتری‌های این صرافی امکان خرید و فروش رمزارز را داشتند و می‌توانستند رمزارزهای خود را به ارزهای فیات تبدیل کنند. در اول ماه آوریل، ایمیلی به کاربران ارسال شد که خبر از تعطیلی این پلتفرم می‌داد. در این ایمیل گفته شده بود که کاربرها یک روز برای بستن حساب‌های خود زمان دارند و برای این کار باید به صورت مستقیم با مدیران کوین‌روم تماس بگیرند. تمام این موارد در شرایط استفاده این صرافی نیز ذکر شده بود و کاربران با آن موافقت کرده بودند. کوین‌روم فردای آن روز تعطیل شد و دارایی‌های کاربرانی که اقدام مناسب برای دریافت پول خود انجام نداده بودند، از دست رفت.

صاحبان این سایت ناپدید شدند و مدیر آن نیز حاضر به پاسخ‌گویی نبود. یکی از کاربران کوین‌روم متوجه شده که مدیر این صرافی، پس از خروج از لهستان، کسب‌وکار جدیدی در استونی راه‌اندازی کرده.

نکته جالب اینجاست که صرافی لهستانی دیگری به نام Bitmarket24 نیز اقدام مشابهی انجام داده و نهاد نظارتی لهستان (KNF) نتواسته اقدام مناسب برای پیشگیری این نوع کلاه‌برداری انجام دهد.

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

سازمان نصر: مسدودیت صرافی ها تاثیر معکوس خواهد داشت

رئیس کمیسیون رمزارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به انتقاد از نامه رئیس مجلس جهت مسدود سازی درگاه های پرداخت...

هیچ مجوزی برای صرافی های داخلی وجود ندارد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ می گوید صرافی‌ های داخل کشور مجوزی برای معاملات رمزارزها ندارند. به گزارش سکه نیوز به نقل از تسنیم،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته