شنبه 1 اردیبهشت 1403

تولید تراشه استخراج بیت کوین توسط سامسونگ

سامسونگ اعلام کرد قصد دارد تراشه استخراج بیت کوین تولید و عرضه کند.

سامسونگ در کنفرانس MicroBT M20 آغاز همکاری خود با MircoBT را اعلام کرد، که سومین شرکت بزرگ طراحی و ساخت دستگاه‌های بیت کوین آسیک (Bitcoin ASIC) است.

چارلز سانگ، مدیر کل واحد چین شرکت سامسونگ (Samsung Foundries China) در این کنفرانس در چین اعلام کرد که این شرکت می‌خواهد تراشه هایی 3 و 5 نانومتری برای استخراج بیت کوین تولید کند.

طبق مستنداتی که این شرکت ارائه کرده، شروع کار سامسونگ روی این تراشه ها به اوایل سال 2018 باز می‌گردد. 

علیرغم اینکه MircoBT در جایگاه سوم بازار قرار دارد، منابع مختلفی در صنعت کریپتو اذعان داشته‌اند که توان عملیاتی و مصرف برق تراشه های این شرکت بسیار چشم‌گیر است.

شرط‌بندی سامسونگ روی بیت کوین

کنفرانس MicroBT M20 در چین

این خبر اصلاً باعث شگفتی نبود. سامسونگ، پس از اینتل، بزرگ‌ترین شرکت سازنده تراشه‌های نیمه هادی در جهان است. طی چند سال گذشته، ارزش بازار رمزارزهایی که از الگوریتم‌های اثبات کار استفاده می‌کنند و در ازای استخراج بلوک، پاداش ارائه می‌دهند، رو به افزایش بوده است و همزمان با این افزایش، بازار دستگاه‌های استخراج نیز شاهد رشد مناسبی بوده.

سامسونگ جدیدترین تراشه‌های MicroBT را نیز طراحی کرده است (M20S WhatsMiner) که می‌توانند در هر ثانیه 68 ترا هش (Terahash) انجام دهند و به ازای هر ترا هش، 48 وات برق مصرف می‌کنند.

توانایی عجیب این تراشه‌ها در مقایسه با دیگر دستگاه‌ها مشخص می‌شود. برای نمونه، Bitmain Antminer S9 یکی از دستگاه‌های استاندارد استخراج است که در هر ثانیه 13.5 ترا هش انجام می‌دهد و 98 وات به ازای هر ترا هش مصرف دارد. دستگاه M20S حدود 5 برابر قدرت دارد و تقریبا 50 درصد کمتر برق مصرف می‌کند ولی قیمت 2450 دلاری آن تقریبا با قیمت سایر دستگاه‌ها یکسان است.

حرکت سامسونگ به سمت بلاک چین

در فوریه امسال، سامسونگ گوشی هوشمند پرچم‌دار خود به نام Galaxy S10 را روانه بازار کرد که قابلیت ذخیره کلید خصوصی رمزارز را نیز دارد و به طور خاص از اتریوم، توکن‌های ERC20 و دیگر دارایی‌های مبتنی بر اتر پشتیبانی می‌کند.

سال گذشته نیز، Samsung SDS که یکی از زیرمجموعه‌های گروه سامسونگ است، اعلام کرده بود که می‌خواهد از بلاک چین برای مدیریت بخشی از زنجیره تأمین خود استفاده کند. این شرکت به تازگی اعلام کرده که در حال ایجاد بلاک چین اختصاصی خود است و به احتمال زیاد توکنی به نام Samsung Coin را در سال 2020 ارائه خواهد داد.

منبع : cryptoslate

بیشتر بخوانید

آموزش کامل استخراج بیتکوین + معرفی برترین ASIC ها و سود روزانه آنها

با افزایش استقبال جامعه و شناخت مردم از دنیای رمزارز و بیت کوین، اصطلاح ماین یا استخراج به بحث داغی در تمام نقاط جهان بدل شده است.

کشف و ضبط ۶۰ دستگاه ماینر غیر مجاز در زنجان

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان اعلام کرد که ۶۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) به همراه منبع تغذیه از سوی ماموران پلیس امنیت اقتصادی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته