شنبه 6 مرداد 1403

۶ میلیون دلار بیت کوین به سرقت رفته از بایننس دوباره جابه‌جا شدند

مدتی پیش در اخبار بلاک چین داشتیم که هکرها توانسته‌اند چندین بیت کوین به ارزش حدود شش میلیون دلار از صرافی بایننس به سرقت ببرند. مبالغ دزدیده شده، تا مدتی، دست‌نخورده بودند ولی اکنون دوباره ۶ میلیون دلار بیت کوین به حرکت درآمده‌اند.

هکرهایی که توانسته بودند در ماه می، ۶ میلیون دلار بیت کوین از صرافی بایننس به سرقت ببرند، اکنون دوباره اقدام به جابه‌جایی این پول کرده‌اند. شرکت Coinfirm که اقدام‌های قبلی این هکرها را نیز تحت نظر داشت، متوجه خروج حجم زیادی پول از کیف پول‌هایی شده است که این مبلغ را نگهداری می‌کردند.

گرنت بلیزدل (Grant Blaisdell) هم‌بنیان‌گذار شرکت Coinfirm در این رابطه گفته است:

«این حمله با استفاده از چند روش انجام شد که از جمله آن‌ها می‌توان به استفاده از ویروس و فیشینگ (phishing) اشاره کرد. بایننس اعلام کرده بود که بیت کوین‌های به سرقت رفته، تقریبا 2 درصد از کل بیت کوین‌های این صرافی بوده‌اند. بایننس صندوقی به نام «صندوق دارایی امن برای کاربران» (Secure Asset Fund for Users) دارد که از آن برای پوشش خسارت‌ها و جلوگیری از اختلال در فعالیت خود استفاده می‌کند. این صندوق در چهاردهم جولای 2018 تأسیس شد و به اندازه 10 درصد کل کارمزدهای تراکنش‌ها، دارایی در آن نگهداری می‌شود.»

به گفته Coinfirm، هکرها توانسته‌اند 1,060.64474480 BTC معادل 6,148,122.40 دلار را چند بار منتقل کنند و هر بار بخش کوچکی از آن را بیرون بکشند. برای نمونه، در تاریخ 7 ژوئن 2019، کل 6 میلیون دلار از کیف پولی با آدرس bc1q2r… به کیف پولی به آدرس bc1q65… منتقل شده که خودش حاوی نزدیک 2 میلیون دلار بوده و 15.84 دلار از آن 6 میلیون دلار نیز به کیف پول دیگری رفته است. مشخص نیست که چرا این مبلغ بسیار ناچیز، به کیف پول دیگری فرستاده شده.

اقدام بعدی، انتقال 1,040.95915580 BTC (معادل با 8,242,840.00 دلار) به کیف پول دیگری بوده و همزمان 155,861.00 نیز به کیف پولی با آدرس 1JSfJ… فرستاده شده است. این کار نشان می‌دهد که هکر می‌خواهند مبالغ دزدیده شده را به قسمت‌های کوچکتری تقسیم کنند. در نهایت، Coinfirm شاهد انتقال 1,021.53182514 BTC (معادل با 8,089,010.00 دلار) و کسر شدن 153,835.00 دلار بوده است. بیت کوین‌های باقی‌مانده به کیف پولی با آدرس bc1qcgwn2nv906k3rws803zhxwq3crfgjvnzjejgyq رفته و فعلاً در آنجا مانده‌اند.

۶ میلیون دلار به سرقت رفته از بایننس دوباره جابه‌جا شدند

این الگوی انتقال کل پول و برداشت‌های جزئی، می‌تواند به این معنی باشد که هکرها می‌خواهند اقدام به شستشوی پول‌هایی کنند که دزدیده‌اند. این احتمال نیز وجود دارد که آن‌ها در حال تسویه حساب با هم‌دستان خود هستند. با توجه به اینکه تمام صرافی‌های معتبر دنیا، مراقب فعالیت‌های این کیف پول‌ها هستند، تبدیل کردن پول‌های به سرقت رفته به ارز فیات، کار دشواری خواهد بود، هرچند که غیرممکن نیست.

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

صرافی بایننس و آنچه پشت پرده می‌گذرد

اگر در دنیای ارزهای دیجیتال فعال باشید و یا حتی در مورد موضوعات آن کنجکاو نیز باشید باید تا کنون نام بایننس را شنیده...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته