پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

تحلیل تکنیکال مفصل، تحرکات قیمت آموزش Trading |فصل 11

در رابطه با تحلیل نمودار، تبادل کنندگان حرفه ای به طور کلی دو رویکرد را پیش می گیرند. یکی تبادل با توجه به تحرکات قیمت می باشد و دیگری تبادل با استفاده از اندیکاتورها است.

تحلیل تکنیکال مفصل

تفاوت این دو رویکرد در ابزارهایی است که در تحلیل نمودار به کار بسته می شوند و تبادل کنندگان بسیاری از هر دو این روش ها استفاده می کنند و هر کدام ویژگی ها و نکات قوت خود را دارند.

می توانید از هر کدام از این روش ها استفاده کنید و البته تبادل کنندگان زیادی هم وجود دارند که از ترکیب این دو روش بهره می برند. انتخاب با شما است.

تحرکات قیمت

تبادل با توجه به تحرکات قیمت

 تبادل با توجه به تحرکات قیمت از ابزارهایی بهره می برد که مربوط به تحلیل حرکت های قیمت می باشند. این نوع تبادل مربوط به تصمیمات در مورد حرکات بعدی قیمت می باشد.

در این رویکرد تبادل کننده از حرکات و نوسانات پیشین قیمت در بازار کمک می گیرد تا بتواند حرکات آینده قیمت را حدس بزند. به همین دلیل در این روش بسیار حائز اهمیت است که حرکات پیشین قیمت را به خوبی مورد تحلیل قرار دهیم.

الگوهای کندل استیک ژاپنی

الگوهای کندل استیک ژاپنی (شمعی-ژاپنی)

الگوهای کندل استیک ژاپنی یا شمعی-ژاپنی محبوب ترین نوع نمودار می باشند چرا که در بخش های مختلف خود حاوی اطلاعات بسیار زیادی می باشند. این الگوها برای تخمین احتمال حرکات آینده قمیت به کار برده می شوند.

به عنوان مثال قسمت مشخص شده در تصویر زیر نشان دهنده ی تعداد زیادی الگوی کندل استیک ژاپنی در طول یک دوره 24 ساعته می باشد:

شمعی-ژاپنی تحرکات قیمت

حال در همین دوره ی 24 ساعته یک الگوی کندل استیک در شکل زیر مشخص شده (توجه داشته باشید که این دوره 24 ساعته شامل تعداد بسیار زیادی الگوی کندل استیک می باشد و در اینجا به دلایل آموزشی فقط یک مورد برای شما مشخص شده):

شمعی-ژاپنی

همانطور که می توان دید در مثال دوره 24 ساعته بالا 24 الگو کندل استیک یک ساعته وجود دارند. 24 الگوی کندل استیک یک ساعته در یک شبانه روز در بازار به طور کامل جزییات تحرکات قیمت را نشان می دهند و می توان با کمک آنها تشخیص داد که آیا حرکات احساسی در بازار رخ داده است یا نه.

فارغ از اینکه چه بازه زمانی را برای کندل استیک ها انتخاب می کنید، اشکال هندسی مختلفی در اطراف این کندل استیک ها ایجاد می شوند.

برخی از این اشکال هندسی اسامی خاص خود را دارند و تبادل کنندگان باید در مورد شکل گیری آنها آگاهی کامل داشته باشند. در ادامه اشکال مختلف الگوهای کندل استیک را که هر تبادل کننده باید بداند با هم بررسی خواهیم کرد:

تکی

الگوی شمعی ژاپنی تکی

دو تایی

الگوی شمعی ژاپنی دو تایی

سه تایی

الگوهای کندل سه تایی

بیشتر بخوانید

نمودار تیک (Tick Chart) چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از ابزار های مهم و بسیار کمک کننده در حوزه ترید ، نمودار تیک (Tick Chart) است.معامله (Trade) به فعالیت خرید و فروش...

معاملات بر خط (Online Trading) چیست؟

معاملات بر خط (Online Trading) یعنی افراد می توانند به راحتی از منزل خود و از طریق نرم افزارها و سایت های معاملاتی سفارشات...

آموزش نوسان گیری (Swing Trading) ارز دیجیتال

نوسانگیری در معامله نوعی خرید و فروش (غالباً به صورت مرحله ای)، پس از یک درجه حرکت خاص در نمودار قیمت ها است. می توان...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

ربات معاملاتی (Trading Bot) چیست و چگونه کار می کند؟

در معاملات رمزنگاری، کسب سود معمولاً به سرعت خرید و فروش دارایی های دیجیتال بستگی دارد. در نتیجه، حتی یک تأخیر جزئی در این...

مطالب داغ هفته