پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

صرافی Gemini به پروژه لیبرا می‌پیوندد

تایلر و کامرون وینکلووس ، دو برادری که هم‌بنیان‌گذارهای صرافی نیویورکی Gemini هستند، به زودی به انجمن حاکمان رمزارز فیسبوک یعنی انجمن لیبرا اضافه خواهند شد.

تایلر و کامرون وینکلووس ، برادران دوقلوی بنیان‌گذار صرافی Gemini، درجدیدترین اخبار بلاک چین و رمزارز اعلام کرده‌اند که این صرافی به زودی عضو انجمن لیبرا خواهد شد. 

کامرون در مصاحبه‌ای با کوین دسک این خبر را مطرح کرده و گفته است: 

«نسبت به این پروژه خوش‌بین هستیم و هیجان‌زده‌ایم که می‌توانیم بخشی از آن باشیم.» 

تایلر در ادامه صحبت‌های برادرش، اضافه کرد که به نظر او، لیبرا باعث به وجود آمدن رمزارزهای متعددی خواهد شد: 

«به نظر ما، این اولین پروژه‌ای است که یکی از شرکت‌های فیسبوک، آمازون، نت فلیکس و گوگل برای ایجاد کوین اختصاصی راه‌اندازی کرده‌ است ولی قطعاً در آینده شاهد پروژه‌های دیگری خواهیم بود. پیش‌بینی ما این است که در 24 ماه آینده، همه این شرکت‌ها در حال کار روی پروژه‌ای در این حوزه خواهند بود.» 

شاید از نظر بسیاری از افراد عجیب باشد که این دو برادر تصمیم گرفته‌اند که به پروژه لیبرا ملحق شوند زیرا در گذشته اختلاف‌های زیادی با فیسبوک و به ویژه شخص مارک زاکربرگ (همکلاسی سابقشان در دانشگاه هاروارد) داشته‌اند ولی آن‌ها می‌دانند که گاهی باید برای رسیدن به یک هدف مشترک (یعنی فراگیر شدن رمزارزها)، با دشمن‌های خودشان نیز همکاری کنند. 

علاوه بر آن، این دو برادر دوقلو قصد دارند که تا سال 2020، تعداد توکن‌هایی که در صرافی Gemini ارائه می‌شود را افزایش دهند. به همین دلیل، به تازگی درخواست مجوز broker-dealer داده‌اند تا بتوانند اوراق بهادار دیجیتال را نیز در پلتفرم خود ارائه دهند. در مقاله سفید لیبرا که ماه گذشته رونمایی شد، ذکر شده که شبکه‌ای رقابتی از صرافی‌ها وجود خواهد داشت که امکان خرید و فروش لیبرا را فراهم خواهند کرد و به این ترتیب کاربران می‌توانند رمزارز خود را به هر یک ارزهای فیات پشتیبان لیبرا تبدیل کنند. 

تا این لحظه، کوین بیس تنها صرافی رمزارزی است که به انجمن لیبرا ملحق شده و شرکت‌های پرداختی سنتی مثل پی‌پل، ویزا و مسترکارت و شرکت‌های سرمایه‌گذار خطرپذیر مثل Union Square و اندریسون هوروویتز نیز در این انجمن حضور دارند. 

برادران وینکلووس با دارایی شخصی خود روی Filecoin و Tezos سرمایه‌گذاری کرده‌اند و شاید این دو توکن جزو توکن‌هایی باشند که به زودی و پس از دریافت مجوزهای لازم، روی این پلتفرم ارائه خواهند شد. 

هرچند قانون‌گذاران آمریکا تا به امروز استقبال گرمی از رمزارز فیسبوک نکرده‌اند و حتی از این شرکت خواسته‌اند که توسعه آن را به تعویق بیاندازد، چشم‌انداز لیبرا برای به وجود آوردن واحد پول جهانی، با چشم‌انداز این دو برادر برای صرافی خودشان همراستاست. کامرون قبلاً هم اعلام کرده بود که Gemini قصد ورود به بازارهای جهانی را دارد و از اروپا و آسیا آغاز خواهد کرد:

«بازار ما شامل کالاهای مجازی، اوراق بهادار مجازی و موارد دیگر خواهد بود و تقریباً هر چیزی که بتواند روی بلاک چین سوار شود را در بر خواهد گرفت.» 

از نظر او، فراگیر شدن رمزارزها باعث افزایش قیمت آن‌ها خواهد شد: 

«اگر بیت کوین واقعاً نوع جدیدی از طلا است، باید ارزش بازار آن حداقل 7 تریلیون دلار باشد. به نظر من، ارزش بازار می‌تواند سنجه مناسبی برای تعیین میزان تمایل افراد به استفاده از بیت کوین و سایر رمزارزهاست.» 

منبع : coindesk

بیشتر بخوانید

سازمان نصر: مسدودیت صرافی ها تاثیر معکوس خواهد داشت

رئیس کمیسیون رمزارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به انتقاد از نامه رئیس مجلس جهت مسدود سازی درگاه های پرداخت...

هیچ مجوزی برای صرافی های داخلی وجود ندارد

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ می گوید صرافی‌ های داخل کشور مجوزی برای معاملات رمزارزها ندارند. به گزارش سکه نیوز به نقل از تسنیم،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته