جمعه 31 فروردین 1403

خزانه داری بریتانیا: XRP توکن معاملاتی است نه اوراق بهادار

وزارت خزانه داری بریتانیا با انتشار اطلاعیه ای به توضیح چکیده قوانین مصوب بر روی ارزهای دیجیتال و استیبل کوین ها پرداخته است و طی آن XRP ریپل را یک توکن معاملاتی عنوان کرده است، نه اوراق بهادار.

به گزارش سکه نیوز به نقل از دیلی هودل، این گزارش XRP، اتریوم و بیت کوین را به عنوان توکن هایی که عمدتا برای معامله استفاده می‌شوند طبقه بندی کرده است.

توکن های معاملاتی در دسته بندی “قانون گذاری نشده” قرار میگیرند به این معنی که نه پول الکترونیکی هستند نه اوراق بهادار.

اصل گزارش وزارت خزانه داری چهارچوبی است که مرجع راهبرد امور مالی انگلستان در سال 2019 اعلام کرده بود.

طبق توضیحات وزارت خزانه داری:  «توکن های اوراق بهادار ویژگی هایی مشابه با برخی سرمایه گذاری ها مانند سهام دارند که در بریتانیا قانونی هستند. به عبارت دیگر، دارایی های دیجیتالی شده سهم های سنتی هستند.»

این دسته بندی برای ریپل اهمیت دارد، زیرا این شرکت در سان فرانسیسکو توسط کمیته بورس و اوراق بهادار آمریکا به عنوان “یک اوراق بهادار ثبت نشده” متهم شده و به دادگاه فرا خوانده شده است.

در پی فشارها برای شفافیت رگولاتوری از سوی ایالات متحده، ریپل به طبقه بندی FCA (مرجع راهبرد امور مالی انگلستان) اشاره و استناد کرده بود.

در زمانی که فناوری بلاک چین وجود دارد، کشورهایی که قوانین یا چهارچوب هایی در این حوزه داشته باشند در موقعیت بهتری برای جذب سرمایه، شرکت ها و مشاغل قرار دارند.

شاید بخواهید بدانید: ریپل چیست؟

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته