شنبه 8 اردیبهشت 1403

آموزش تریدینگ TRADING خرید و فروش رمزارز در صرافی | فصل 1

مطالبی که در این مجموعه مقالات آورده خواهند شد صرفا اطلاعات کلی و آموزش تریدینگ هستند. این اطلاعات نباید به عنوان نکاتی برای جهت دهی به سرمایه گذاری مالی مورد استفاده قرار گیرند. این اطلاعات صرفا جنبه آموزشی دارند.

مقدمه:

در حال حاضر بیت کوین و آلت کوین ها جذاب ترین دارایی ها برای تبادل هستند، چرا که نوسانات قیمت آنها فرصت های زیادی را در اختیار تبادل کنندگان با تجربه قرار می دهد. چارت های روزانه ی رمزارزها مانند چارت های سنتی هستند که در بازه های زمانی بسیار بالاتری رخ می دادند. این یعنی یک روز در دنیای رمزارزها مانند ماه ها در فورکس یا بازار های بورس است. به همین دلیل تبادل کنندگان با تجربه نیازی نخواهند داشت که زیادی صبر کنند و می توانند با سرعت بیشتری به سود دست یابند. البته از سوی دیگر ریسک از دست دادن پول هم با سرعت بیشتری وجود دارد.

فصل 1

درک کلی از تبادل

شرکت کنندگان بازار رمزارزی – گروه های 4 نفری

تبادل مانند یک بازی است؛ یک سیستم شرط بندی دائمی بین گاوها و خرس ها – خریداران و فروشندگان. یک گروه شرط می بندد که قیمت ها افزایش پیدا خواهند کرد و همزمان گروه دیگر شرط می بندد که قیمت ها کاهش خواهند یافت. به همین دلیل همواره خریدار و فروشنده بخشی دائمی از بازار هستند – و به همین دلیل هم خریدارانی هستند که حاضرند با قیمت های بسیار بالا معامله کنند – و هر دو گروه شرکت کننده بارها و بارها، با توجه به عملکرد قیمت، نقش خود را با هم عوض می کنند. با ما در آموزش تریدینگ همراه باشید:

به طور کلی 4 دسته از افراد با هم به تبادل رمزارز می پردازند:

وال ها

وال ها افراد یا موسساتی هستند که مقدار بسیار زیادی رمزارز دارند. به عنوان بزرگترین شرکت کنندگان حاضر در بازار به آنها سازندگان بازار نیز می گویند. با توجه به موقعیت های خارق العاده ای که دارند می توانند نوسانات قیمت را تحت تاثیر قرار دهند.

وال ها با ایجاد پیشنهادات فروش در ابعاد بسیار بزرگ باعث می شوند قیمت ها پایین بیایند و تبادل کنندگان از ترس شروع به فروش کنند و خود همین مسئله باعث می شود قیمت ها سریعتر پایین بیایند. در چنین شرایطی وضعیت فروشندگان (خرس ها) قوی تر خواهد بود. هدف سازندگان بازار این است که مقدار بیشتری را با قیمت کمتری دوباره خریداری کنند تا در نهایت سکه های بیشتری را جمع آوری نمایند.

از سوی دیگر، خریدهای وال ها در ابعاد بسیار بزرگ باعث می شود قمیت ها به سرعت افزایش پیدا کنند، چرا که قدرت بیشتر خریداران (گاوها) همواره باعث می شود قیمت ها افزایش یابند.

سازندگان بازار معمولا جهت قیمت ها را در بازار تعیین می کنند و تبادل کنندگان خرد می دانند که چگونه از این موضوع به نفع خود استفاده کنند.

تبادل کنندگان و سرمایه گذاران کم تجربه

دسترسی به بازار رمزارزها راحت تر از هر بازار دیگری است. و داستان های موفقیتی که می شنویم و پسرهایی که از همین راه پولدار شدند و لامبورگینی خریدند باعث می شود هر کسی به این بازار جذب شود.

به همین دلیل بازارهای رمزارزی هر روزه پر می شوند از کسانی که پیش از آن هیچ تجربه ای در تبادل نداشتند و فکر می کنند که تعدادی سکه می تواند آنها را به سرعت پولدار کند.

سازندگان بازار و مهره های بزرگ به این مفهوم می گویند “پول احمقانه” چرا که بیشتر این افراد در طولانی مدت پول بیشتری از دست خواهند داد، البته اگر همان اول پولشان را از دست ندهند.

برای افراد مبتدی مهمترین نکته این است که به سرعت از این گروه خارج شده و به گروه بعدی بپیوندند.

تبادل کنندگان با تجربه (تبادل بازار بورس و فورکس)

برای تبادل کنندگانی که سال ها تجربه ی تبادل در بازارهای بورس و فورکس را دارند، بازار رمزارزی با تمام نوساناتش مانند بهشت است. آنها می توانند از تجربه و دانش خود در این بازارها استفاده کرده و سریعتر از بازارهای سنتی به سود دست پیدا کنند.

هدف این مجموعه مقالات هم این است که افراد مبتدی به تبادل کنندگان با مهارت بدل شوند تا بدانند چگونه در این بازی پول دربیاورند.

کلاهبرداران

بازارهای مالی که قانون گذاری نشده اند همواره تعداد زیادی از کلاهبرداران را به خود جذب خواهند کرد، مسئله ای که در بازار رمزارزی بارها ثابت شده است. تعداد بسیار زیاد افراد مبتدی از جانب افراد متقلب در معرض خطر هستند.

برخی از افراد هستند که با ایجاد سکه های بی ارزش دیگران را متقاعد می کنند تا در این سکه های سرمایه گذاری کنند، در صورتی که این سکه ها در حقیقت هیچ پشتوانه و ارزشی ندارند، و این افراد در نهایت با تمام سرمایه گذاری ها فرار می کنند. آخرین مثال کلاهبرداری بیت کانکت بود که در ژانویه 2018 برملا شد.

همچنین افرادی هستند که تعداد زیادی سکه جمع آوری می کنند تا در نهایت بتوانند با بالا و پایین کردن قیمت بازار سود کنند. آنها این کار را با کمک کانال تلگرام خود یا دیگر شبکه های اجتماعی انجام می دهند.

افراد این سکه ها را با قیمت بالا خریداری می کنند به امید اینکه بتوانند سود کنند، اما آغاز کنندگان این فرایندها تنها زمانی که می دانند سکه ها به حداکثر قیمت خود رسیده اند آنها را به فروش می رسانند. در فصل 2 آموزش تریدینگ در سکه نیوز با اهداف کلی تبادل آشنا خواهیم شد.

بیشتر بخوانید

نمودار تیک (Tick Chart) چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از ابزار های مهم و بسیار کمک کننده در حوزه ترید ، نمودار تیک (Tick Chart) است.معامله (Trade) به فعالیت خرید و فروش...

معاملات بر خط (Online Trading) چیست؟

معاملات بر خط (Online Trading) یعنی افراد می توانند به راحتی از منزل خود و از طریق نرم افزارها و سایت های معاملاتی سفارشات...

خطوط رویه: تشخیص رویه های بازار | آموزش Trading | فصل 15

جدا از تشخیص امواج موجود در نمودار تحلیل، سطوح اصلاحی فیبوناچی و سطوح تکراری مقاومت و حمایت، به عنوان یک تبادل کننده شما باید قادر باشید که خطوط رویه را نیز به طور صحیح تشخیص دهید. این خطوط را نیز می توان با استفاده از ابزارهایی در یک نمودار تحلیل مشخص نمود.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

ربات معاملاتی (Trading Bot) چیست و چگونه کار می کند؟

در معاملات رمزنگاری، کسب سود معمولاً به سرعت خرید و فروش دارایی های دیجیتال بستگی دارد. در نتیجه، حتی یک تأخیر جزئی در این...

مطالب داغ هفته