شنبه 1 اردیبهشت 1403

آشنایی با ارز دیجیتال آوی (AAVE)

آوی یک پروتکل امور مالی غیرمتمرکز است که به افراد امکان می دهد رمزارز را وام دهند و وام بگیرند. در این مطلب بر اساس اطلاعات وبسابت مرجع ارز های دیجیتال Coinmarketcap.com به معرفی این پروتکل و توکن کابردی آن می پردازیم.

از طریق آوی، وام دهندگان با واریز دارایی های دیجیتال در استخرهای نقدینگی ویژه ایجاد سود می کنند. سپس وام گیرندگان می توانند از رمزارز خود به عنوان وثیقه برای گرفتن وام فوری با استفاده از این نقدینگی استفاده کنند.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


آوی (که در فنلاندی به معنای شبح است) در ابتدای راه اندازی آن در نوامبر 2017 با نام ETHLend شناخته می شد، اما تغییر نام تجاری به آوی در سپتامبر 2018 اتفاق افتاد.

توکن AAVE تخفیف کارمزد بر روی پلتفرم را به دارندگان ارائه می دهد و همچنین به عنوان یک توکن حاکمیتی عمل می کند و به دارندگان آنها امکان نظر دهی درباره آینده پروتکل را می دهد.

بنیانگذاران آوی چه کسانی هستند؟

آوی و پیش تر از آن ETHLend توسط استانی كولچوف بنیان گذاری شدند. در آن زمان، او از عدم وجود اپلیکیشن های وام در اتریوم ناامید شد، و پروژه او قبل از وجود امور مالی غیرمتمرکز ساخته شد.

کولچوف یک کارآفرین سریالی است که به دانشکده حقوق رفت و از نوجوانی برنامه نویسی را شروع کرد. او در فضای بلاک چین یکی از اولین پذیرندگان بود. مدیر عامل شرکت گفت که او می خواست ETHLend را به آوی تغییر نام دهد تا شرکت بتواند خدمات گسترده ای فراتر از وام اتر را ارائه دهد.

طبق گفته کولچوف، بازار اصلی هدف آوی افرادی هستند که از قبل در جامعه ارزهای دیجیتال مشغول بوده اند.

چه چیزی آوی را منحصر به فرد می کند؟

آوی در مقایسه با رقبا در یک بازار شلوغ، چندین امتیاز منحصر به فرد دارد. در طول جنون دیفای در تابستان سال 2020، این یکی از بزرگترین پروژه ها از نظر ارزش کل رمزارز قفل شده در پروتکل آن بود.

این پروژه به مردم امکان می دهد حدود 20 ارز دیجیتال را وام بگیرند یا وام بدهند، به این معنی که کاربران انتخاب های بیشتری دارند. یکی از محصولات شاخص آوی وام های فلش است که به عنوان اولین گزینه وام بدون وثیقه در فضای دیفای معرفی شده است. اما یک شرط ویژه وجود دارد: آنها باید در یک تراکنش باز پرداخت شوند.

یکی دیگر از نکات مهم این است که کسانی که از طریق آوی وام می گیرند می توانند نرخ بهره ثابت و متغیر را انتخاب کنند. در حالی که نرخ های ثابت می توانند در زمانهای ناپایداری بازارهای رمزارز اطمینان از هزینه ها را ارائه دهند، اگر وام گیرنده فکر کند که قیمت ها در آینده نزدیک کاهش می یابد، نرخ های متغیر می تواند مفید باشد.

چند سکه آوی (AAVE) در گردش وجود دارد؟

عرضه در گردش به کل ارزش قفل شده در آوی مرتبط است، زیرا هر زمان که پروتکل کارمزدی را جمع می کند، توکن ها سوزانده می شوند.

عرضه اولیه سکه در نوامبر 2017 برگزار شد، جایی که 16.2 میلیون دلار با فروش یک میلیارد توکن AAVE با نرخ معادل 0.0162 دلار هر واحد جمع آوری شد. در آن زمان، 23 درصد از توکن های AAVE به بنیانگذاران و پروژه آن اختصاص داده شد.

توکن های AAVE بر اساس استاندارد ERC-20 ساخته شده اند و به گونه ای طراحی می شوند که ضد تورم باشند. در صورت کمبود در پروتکل دیفای، توکن های سهم گذاری شده به عنوان وثیقه به عنوان آخرین چاره استفاده می شوند.

در ژوئیه سال 2020 ، آوی از برنامه های خود برای برگزاری یک مبادله توکن رونمایی کرد. این بدان معنی است که 1.3 میلیارد توکن AAVE در گردش با نسبت 1: 100 با توکن های AAVE تازه ضرب شده مبادله می شدند و در نتیجه عرضه کل به 16 میلیون AAVE می رسید. (سه میلیون از این مبلغ ذخیره می شود.) از این عرضه کل حدود 12.5 میلیون سکه هم اکنون در گردش هستند.

امنیت شبکه آوی چگونه است؟

پروتکل منبع باز آوی بر روی اتریوم ساخته شده است، بلاک چینی که در حال حاضر از اثبات کار به اثبات سهام تغییر می کند.

آوی (AAVE) را از کجا می توانید خریداری کنید؟

برخی از بزرگترین صرافی هایی که توکن های AAVE را لیست می کنند شامل کوین دی سی ایکس، بایننس، کوین بین، و اکی اکس هستند.

کد خبر: 1400020502MGMCMH

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال رن (REN)

آشنایی با ارز دیجیتال دیجی بایت (DGB)

آشنایی با ارز دیجیتال آی او اس تی (IOST)

آشنایی با ارز دیجیتال کو کوین توکن (KCS)

آشنایی با ارز دیجیتال هدرا هشگراف (HBAR)

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته