جمعه 10 فروردین 1403

آشنایی با ارز دیجیتال اوریجین پروتکل (OGN)

اوریجین پروتکل شبکه ای است که به فعالان بازار اجازه می دهد کالاها و خدمات را از طریق شبکه های همتا به همتا (P2P) به اشتراک بگذارند. در این مطلب بر اساس اطلاعات وبسایت مرجع ارزهای دیجیتال Coinmarketcap.com به معرفی این شبکه و توکن کاربردی آن می پردازیم.

هدف این پلتفرم ایجاد یک بازار آنلاین گسترده است که از بلاک چین اتریوم (ETH) و سیستم پرونده بین سیاره ای (IPFS) استفاده می کند تا نیاز به واسطه ها را برطرف کند.


بلاک چین چیست


اوریجین پروتکل امکان ایجاد یک تنظیم غیرمتمرکز را فراهم می کند که در آن خریداران و فروشندگان بتوانند به یکدیگر متصل شوند، لیست های موجود را بررسی کنند، نظرات خود را بنویسند و بسیاری از اقدامات دیگر را انجام دهند. با این کار، استفاده جزیی از دارایی ها با سهولت بیشتری قابل معامله است.

اوریجین پروتکل به موضوعات اساسی بازارهای آنلاین موجود می پردازد، مانند کارمزدهای تراکنش ناعادلانه، عدم شفافیت، ایجاد انگیزه کمتر برای نوآوری، و مشکلات مربوط به متمرکز بودن. این پروتکل یک فضای غیرمتمرکز و انگیزه ای را برای خریداران و فروشندگان ایجاد می کند تا تجارت را تسهیل کند.

چه کسانی بنیانگذار اوریجین پروتکل هستند؟

این تیم متشکل از اعضای بیش از هفت کشور است که علاقه مشترکی به فناوری بلاک چین دارند. دفتر مرکزی به همراه چندین سرمایه گذار در مناطق مختلف جهان در سانفرانسیسکو واقع شده است. این پروتکل در سال 2017 توسط جاش فریزر و متیو لیو راه اندازی شد.

جاش فریزر بنیانگذار اوریجین پروتکل و سه شرکت دیگر است. او یک کارآفرین سریالی است که بیش از یک دهه در فضای رمزارز فعال است. فریزر همچنین به عنوان مدیر ارشد فناوری پلتفرم شبکه اجتماعی Eventvue کار کرده است.

موسس دیگر، متیو لیو مهندس نرم افزار و مدیر محصول است که سال ها در صنعت بلاک چین کار کرده است. لیو به عنوان مدیر محصول در یوتیوب کار کرده است.

یو پان، مهندس اولیه اوریجین پروتکل، در گوگل کار کرده است. وی یکی از اولین کارمندان پی پال بود و همچنین کیوی کریت را نیز بنیانگذاری کرد.

فرانک کاستانیول، معاون فنی مهندسی، در شرکت هایی مانند یوتیوب، دراپ باکس، و غیره کار کرده است.

چه چیزی اوریجین پروتکل را منحصر به فرد می کند؟

اوریجین پروتکل با ایجاد یک شبکه غیرمتمرکز P2P بین بازرگانان و قطع واسطه های سنتی، هدف بهبود اقتصاد اشتراکی را دارد. چشم انداز پروتکل ایجاد سیستم های توزیع شده است که در آن کاربران می توانند محصولات خود را تبلیغ کنند.

این پروتکل بر تجارت آزاد کلیه کالاها و خدمات با قیمت واقعی بازار آنها بدون دخالت شخص ثالث متمرکز است.

اوریجین با ایجاد موارد زیر می خواهد یک محیط سودمند برای مشارکت کنندگان بازارهای آنلاین فراهم کند:

  • کارمزد تراکنش کمتر
    اوریجین پروتکل، نیاز به واسطه هایی که برای پردازش تراکنش ها هزینه می گیرند را برطرف می کند. این پروتکل امکان دسترسی به قیمت های بی طرفانه کالاها و خدمات را فراهم می کند.
  • سیستم تشویق بهبود یافته
    اوریجین پروتکل یک پلتفرم منبع باز است که به کاربران کمک می کند تا از طریق سیستم تشویقی به شبکه کمک کنند. به کاربران این پلتفرم مانند شرکت های وابسته هنگامی که لیست های ایجاد شده توسط فروشندگان را تبلیغ و به بازار عرضه می کنند، پاداش رمزارزی تعلق می گیرد. این انگیزه کاربران را ترغیب می کند تا پلتفرم را زنده و رو به رشد نگه دارند.
  • دسترسی بهتر
    مشاغل اشتراکی سنتی مصرف کنندگان را مجبور به داشتن حساب های بانکی، کارت های اعتباری یا سایر روش های پرداخت می کنند و از این طریق افرادی که به بانک دسترسی ندارند از دسترسی به خدمات نیز محروم می شوند. از طرف دیگر، اوریجین پروتکل به گروه های مستضعف اجازه می دهد بدون نیاز به حساب بانکی به بازارهای آزاد دسترسی پیدا کنند.

چند سکه اوریجین (OGN) در گردش وجود دارد؟

اوریجین پروتکل بر روی توکن های OGN خود اجرا می شود، که در سیستم های تشویقی، سهم گذاری (استیکینگ)، حاکمیت و پرداخت استفاده می شود. کل عرضه OGN 1.000.000.000 است که 20.24 درصد آن به تیم اختصاص یافته است. تا مارس 2021، مقدار عرضه در گردش برابر با OGN 241،859،681 بوده است.

امنیت شبکه اوریجین پروتکل چگونه است؟

توکن کاربردی OGN بر روی بلاک چین اتریوم اجرا می شود و با ERC-20 سازگار است. OGN را می توان در هر کیف پولی که از توکن های ERC-20 پشتیبانی می کند، ذخیره کرد. این پروتکل همچنین از سیستم فایل بین سیاره ای (IPFS) برای اطمینان از انتقال داده ها در بین همتایان و اطمینان از صحت داده ها استفاده می کند.

از کجا می توان OGN خریداری کرد؟

سکه های OGN را می توان در برخی از صرافی های برتر خریداری کرد از جمله صرافی بایننس، یونی سواپ، آپ بیت، و هوبی گلوبال.

به غیر از خرید و فروش سکه، کاربران می توانند از طریق مشارکت در پلتفرم نیز OGN کسب کنند.

کد خبر: 1400021312MGMCMH

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال فلو (FLOW)

آشنایی با ارز دیجیتال وان اینچ (1INCH)

آشنایی با ارز دیجیتال وییجر توکن (VGX)

آشنایی با ارز دیجیتال وزیر ایکس (WRX)

آشنایی با ارز دیجیتال دنت (DENT)

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

آشنایی با ارز دیجیتال تتا (THETA)

تتا یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که برای پخش ویدئو ساخته شده است. در مارس 2019 راه اندازی شد، و شبکه اصلی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته