جمعه 10 فروردین 1403

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین اس وی (BSV)

بیت کوین اس وی نتیجه داستان های بسیار بر روی بلاک چین بیت کوین است.

اهداف اصلی این ارز دیجیتال شامل ایجاد ثبات و دستیابی به مقیاس پذیری بیشتر بلاک چین بیت کوین هستند.

همه اینها از زمانی شروع شد که بیت کوین در سال 2017 متحمل یک هارد فورک شد که شبکه را تقسیم کرد و در نتیجه منجر به ظهور یک آلت کوین جدید به نام «بیت کوین کش» شد.

یک سال بعد، در سال 2018، خود بیت کوین کش متحمل یک هارد فورک شد و در نتیجه بیت کوین اس وی متولد شد.

بیت کوین اس وی (اس وی مخفف Satoshi Vision یا رویای ساتوشی است) خود را به عنوان بیت کوین اصلی معرفی می کند، و ارز دیجیتالی که به اهداف بنیانگذار ناشناس یعنی ساتوشی ناکاموتو وفادار می ماند.

اهداف اصلی BSV شامل ایجاد ثبات و دستیابی به مقیاس پذیری است، چیزی که بلاک چین اصلی بیت کوین برای دستیابی به آن تلاش کرده است.

وب سایت این پروژه می گوید که: بیت کوین اس وی در نظر دارد که یک انتخاب واضح برای استخراج کنندگان فراهم کند و به مشاغل اجازه می دهد تا اپلیکیشن ها و وب سایت ها را بر روی قابل اعتماد بودن آن بسازند.

در حال حاضر صرافی های برتر برای معاملات بیت کوین اس وی شامل در هوبی گلوبال، آپ بیت، اکی اکس، کوین تایگر و سیتکس هستند. صرافی بایننس این سکه را از لیست خود خط زد زیرا به گفته آنها این سکه فاقد استاندارد های لازم این صرافی بود.

چه کسانی بنیانگذار بیت کوین اس وی (BSV) هستند؟

کسی که از نزدیک با ایجاد بیت کوین اس وی ارتباط داشته است، کارآفرین استرالیایی کریگ رایت است که خود ادعا کرده است ساتوشی ناکاموتو است. او بنیانگذار شرکت فناوری مالی nChain است و به دلیل مخالفت با پیشنهادهای جدیدی که برای بیت کوین اس وی ارائه شده بود، به نفع هارد فورک لابی کرد.

کارآفرین کالوین ایر همچنین از حامیان جدی بیت کوین اس وی بوده و به طور منظم در پروژه هایی که بر روی بلاک چین ساخته شده اند به دنبال فرصت های سرمایه گذاری است.

چه چیزی بیت کوین اس وی (BSV) را منحصر به فرد می کند؟

چندین بازار وجود دارد که BSV امیدوار است که آنها را هدف قرار دهد و به گفته طرفدارانش نقص های بیت کوین و بیت کوین کش را جبران کند.

برخی بیت کوین را بعنوان یک دارایی پرمخاطره در نظر می گیرند، نه یک دارایی مناسب برای پرداختهای روزمره. در مقابل، بیت کوین اس وی ادعا می کند که می تواند با تجربه کاربری بهتر، هزینه بازرگانی ارزان تر و سطح امنیتی مناسب تر، جایگزین هر سیستم پرداخت در جهان شود.

بیت کوین اس وی همچنین می خواهد به عنوان یک راه حل بلاک چین سازمانی برای شرکتهایی که علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنچه این فناوری (بلاک چین) ارائه می دهد باشد.

BSV در مقایسه با خواهران بزرگتر خود، از نظر مقیاس پذیری متمایز تر است. بیت کوین اس وی ادعا می کند که اندازه بلوک بسیار بزرگتری نسبت به پیشینیان خود دارد و در نتیجه، می تواند تراکنش های روزانه بیشتری را انجام دهد.

چه تعداد سکه بیت کوین اس وی (BSV) در گردش وجود دارد؟

اگرچه هدف BSV ارائه برخی بهبودهای محسوس نسبت به بیت کوین است، اما موارد مشترکی در این دو ارز دیجیتال وجود دارند، که بارز ترین آنها حداکثر عرضه 21 میلیونی است.

درست مثل بیت کوین، بیت کوین اس وی نیز دچار نصف شدن نرخ پاداش می شود، جایی که جوایز بلوکی برای استخراج کنندگان 50 درصد کاهش می یابد. تنها تفاوت این است که بیت کوین تا کنون سه بار دچار این نصف شدن شده است (در سال های 2012، 2016، و 2020) اما بیت کوین اس وی تنها یک بار آن را تجربه کرده است.

امنیت شبکه بیت کوین اس وی چگونه است؟

شباهت ها به اینجا ختم نمی شوند. بیت کوین اس وی همچنین از سازوکار اجماع اثبات کار استفاده می کند. در صورتی که با این مفهوم آشنا نیستید، در اینجا یک یادآوری وجود دارد: قبل از اینکه بلوکی به یک زنجیره اضافه شود، استخراج کنندگان باید با استفاده از قدرت رایانشی خود پاسخ یک معمای پیچیده ریاضی را پیدا کنند. ماینری که این کار را می کند ابتدا پاداش بلوکی دریافت می کند و این زیرساخت به جلوگیری از حملات مخرب کمک می کند.

کد خبر: 1400011813MGMCMH

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال الراند (EGLD)

آشنایی با ارز دیجیتال دش (DASH)

آشنایی با ارز دیجیتال پلکادات (DOT)

آشنایی با ارز دیجیتال هارمونی (ONE)

آشنایی با ارز دیجیتال سینتتیکس (SNX)

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته