جمعه 31 فروردین 1403

آشنایی با ارز دیجیتال تتا فیول TFUEL

تتا فیول یکی از دو توکن بومی بلاک چین تتا است. مورد استفاده اصلی تتا فیول، غیر متمرکز کردن پخش ویدئو، تحویل داده ها و رایانش لبه ای است که آن را برای شرکت کنندگان در این صنعت کارآمدتر، مقرون به صرفه و منصفانه تر می کند. در این مطلب بر اساس اطلاعات وبسایت مرجع ارز های دیجیتال Coinmarketcap.com به معرفی این ارز دیجیتال می پردازیم.

تتا فیول یکی از دو توکن بومی بلاک چین تتا است. تتا فیول نباید با تتا توکن (THETA) اشتباه گرفته شود، توکن بومی اصلی بلاک چین تتا که توسط هزاران نود نگهبان و اعتبارسنجان شرکتی آن از جمله گوگل، بایننس، صندوق سرمایه گذاری بلاک چین، گومی و سامسونگ پشتیبانی می شود.

تتا فیول دومین توکن در بلاک چین تتا است که به عنوان یک توکن کاربردی در تحویل غیرمتمرکز ویدئو و داده ها عمل می کند، همچنین به عنوان یک توکن گاز عمل می کند. این بدان معنی است که برای تأمین نیرو در تمام عملیات بلاک چین تتا، مانند پرداخت به منظور اشتراک گذاری پخش ویدیویی، استقرار و تعامل با قراردادهای هوشمند و به عنوان هزینه های مرتبط با تراکنش NTF ها و برنامه های دیفای استفاده می شود.

چه کسانی بنیانگذار تتا فیول هستند؟

تتا فیول و در واقع کل اکوسیستم تتا توسط «میچ لیو» و «جی لونک» در سال 2017 بنیان گذاشته شد. لیو سابقه طولانی در صنعت بازی، ویدیو و واقعیت مجازی دارد، با تاسیس شرکت تبلیغات ویدئویی «تپ جوی»، استارتاپ بازی اجتماعی Gameview Studios و THETA.tv ، پلتفرم پخش زنده ای که اپ غیرمتمرکز آن برای اولین بار بر روی پروتکل تتا ساخته شد.

جی لانگ دومین بنیانگذار و مدیر ارشد فناوری تتا است. وی دارای تجربه چند ساله در اتوماسیون طراحی، بازی، واقعیت مجازی و سیستم های توزیع شده در مقیاس بزرگ است. او چندین مقاله دانشگاهی را تألیف کرده و دارای حق ثبت اختراع های مختلفی در زمینه پخش ویدیو، بلاک چین و واقعیت مجازی است.

تتا در حال حاضر یک تیم متوسط دارد و وب سایت رسمی آن اسامی سرمایه گذاران استراتژیک شرکتی را فهرست کرده است، از جمله: سامسونگ نکست، صندوق نوآوری سونی، سرمایه گذاران رسانه ای مانند صندوق رسانه های دیجیتال بی دی ام آی برتلسمن، آزانس هنرمندان خلاق سی آ آ، و شرکت های سرمایه گذاری سنتی سیلیکون ولی مانند دی سی ام، سیرا، و صندوق واقعیت مجازی.

چه چیزی تتا فیول را منحصر به فرد می کند؟

مورد استفاده اصلی تتا فیول، غیر متمرکز کردن پخش ویدئو، تحویل داده ها و رایانش لبه ای است که آن را برای شرکت کنندگان در این صنعت کارآمدتر، مقرون به صرفه و منصفانه تر می کند. این شبکه با استفاده از یک بلاک چین همراه با دو توکن بومی، اقتصاد داخلی خود را تأمین می کند.

جذابیت تتا بسیار زیاد است:

  • بینندگان با خدمات پخش با کیفیت بهتر پاداش می گیرند
  • سازندگان محتوا درآمد خود را بهبود می بخشند و واسطه ها
  • پلتفرم های ویدیویی
  • در هزینه های زیرساخت خود صرفه جویی می کنند و درآمد تبلیغات و اشتراک را افزایش می دهند.

کاربران، هم برای تماشای محتوای شبکه و هم برای اشتراک گذاری منابع شبکه انگیزه دارند، زیرا جوایز به صورت توکن های TFUEL در می آیند.

این پلتفرم منبع باز است و دارندگان توکن همانند بسیاری از اکوسیستم های بلاک چین مبتنی بر اثبات سهام (PoS) دارای اختیارات حاکمیتی هستند. علاوه بر ویدیو، داده ها و رایانش، تتا به توسعه دهندگانی می پردازد که می خواهند اپلیکیشن های غیرمتمرکز (DApps) مانند دیفای و NFT را در پلتفرم قرارداد هوشمند سازگار با «مدیریت ارزش کسب شده» (EVM) خود اجرا کنند.

چند سکه تتا فیول در گردش وجود دارد؟

همانطور که قبلاً ذکر شد، در اکوسیستم تتا دو سکه وجود دارد. هر دو سکه به عنوان ابزار اصلی برای تعامل در بلاک چین تتا استفاده می شوند، با این وجود عملکردهای مختلفی دارند.

در حال حاضر 5،232،675،200 سکه تتا فیول در گردش است که هر ساله با تولید جدید برای توزیع جوایز رشد می کند. این در حالی است که تتا توکن به حداکثر عرضه خود رسیده است.

تتا بر اساس الگوریتم اثبات سهام عمل می کند، این بدان معناست که سهام گذاری امکان پذیر است. از آنجایی که میزان تتا توکن در گردش به حداکثر عرضه رسیده است، تتا فیول برای پاداش سهام در شبکه مورد استفاده قرار می گیرد. برای واجد شرایط بودن جهت سهام گذاری، باید حداقل 1000 تتا توکن را در یک نود نگهبان در اختیار داشته باشید یا نود نگهبان خود را اجرا کنید.

امنیت شبکه تتا چگونه است؟

بلاک چین تتا به الگوریتم اجماع اثبات سهام اتکا می کند. با این وجود، این مکانیزم اجماع چند سطحی «تحمل خطای بیزانس» (BFT) را در بلاک چین خود برای دستیابی به امنیت بهتر همراه با کارایی بالاتر تراکنش اضافه می کند.

در زمان راه اندازی «تتا مین نت» در مارس 2019 ، تتا نود های نگهبان را معرفی کرد. با کمک نود های نگهبان، هیچ نهادی قادر به کنترل اکثریت سکه های تتا که در هر زمان سهم گذاری می شوند نخواهد بود. این به شبکه در دستیابی به حجم تراکنش بالای 1000 تراکنش در ثانیه کمک می کند.

تتا از یک طرح تشویقی مالی برای اطمینان از مشارکت کاربران در امور حاکمیتی استفاده می کند، بنابراین شبکه آن توسط خود کاربران ایمن می شود.

کد خبر: 1400010505MGMCMF

مطالب مرتبط:

لاو کوین (Lovecoin) چیست؟

آشنایی با ارز دیجیتال الراند (EGLD)

آشنایی با ارز دیجیتال دش (DASH)

توکن شیبا اینو (Shiba Inu) چیست؟

آشنایی با ارز دیجیتال سوشی سواپ (SUSHI)

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته