جمعه 31 فروردین 1403

آشنایی با ارز دیجیتال سیا کوین (SC)

سیاکوین (SC) توکن کاربردی بومی سیا است، یک پلتفرم ذخیره سازی ابری غیرمتمرکز و توزیع شده مبتنی بر بلاک چین. در این مطلب بر اساس اطلاعات وبسایت مرجع ارز های دیجیتال Coinmarketcap.com به بررسی این ارز دیجیتال می پردازیم.

سیا به عنوان یک بازار مطمئن و ایمن برای ذخیره سازی ابری عمل می کند که در آن کاربران می توانند فضای ذخیره سازی استفاده نشده خود را اجاره دهند. توافق ها و تراکنش با قراردادهای هوشمند اعمال می شود و سیاکوین واسطه مبادلات پرداختی برای ذخیره سازی در شبکه است. هدف اصلی این پروژه تبدیل شدن به لایه ذخیره سازی اصلی در اینترنت است.

سیا در ابتدا در ماه مه 2014 معرفی شد، قبل از اینکه مورد اصلاح قرار گیرد و یک سال بعد در ماه مه 2015 دوباره معرفی شد. سیا رسما در ژوئن 2015 راه اندازی شد.

چه کسانی بنیانگذار سیاکوین هستند؟

ایده سیا اولین بار در اواسط سال 2013 توسط دیوید ووریک هنگام تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در موسسه پلی تکنیک رنسلر مطرح شد. وی این ایده را از طریق ایمیل با لوک شامپین، یکی از دوستان دانشگاهی، که اندکی پس از ارائه مفهوم ووریک در سپتامبر 2013 ، به توسعه این پروژه پیوست. این پروژه در اوایل سال 2014 به طور رسمی سیا نامگذاری شد، اشاره ای به خدای آگاهی و ادراک در مصر باستان.

ووریک و شامپین از طریق مرکز کارآفرینی کالج خود به جیم پالوتا، یک سرمایه گذار میلیاردر و بنیانگذار گروه رپتور، که در این پروژه سرمایه گذاری کرده بود، معرفی شدند. اندکی قبل از فارغ التحصیلی از دانشگاه، این دو شرکت Nebulous را به وجود آوردند که از آن زمان به اسکای نت تغییر نام داده است و به طور رسمی توسعه سیا را اداره می کند.

چه چیزی سیاکوین را منحصر به فرد می کند؟

بر اساس وایت پیپر آن، هدف بلند مدت سیا رقابت با راه حل های ذخیره سازی موجود است. سیا خود را در حال رقابت مستقیم با ارائه دهندگان عمده ذخیره سازی ابری مانند آمازون، گوگل و مایکروسافت می داند. به دلیل ماهیت غیرمتمرکز بودن، سیا قادر است مقادیر ذخیره سازی رقابتی را ارائه دهد.

پرونده های ذخیره شده در شبکه سیا به 30 بخش رمزگذاری شده تقسیم می شوند که هر بخش در یک هاست منحصر به فرد آپلود می شود. توافق های بین آپلود کننده ها و هاست ها در بلاک چین سیا ثبت شده و با استفاده از قراردادهای هوشمند اجرایی می شوند. سیاکوین به عنوان روش پرداخت در شبکه عمل می کند، اجاره کنندگان با استفاده از SC به میزبانان پرداخت می کنند و هاست ها توکن های SC را در قراردادهای هوشمند به عنوان وثیقه قفل می کنند.

اسکای نت، شرکت پشتیبان سیا و سیاکوین، چندین محصول ساخته شده بر روی شبکه سیا را معرفی کرده است، از جمله «سیا استریم»، یک اپلیکیشن پخش رسانه مبتنی بر ابر و «شبکه اسکای نت»، پرچمدار تحویل محتوا و شبکه اشتراک فایل.

این شرکت چندین دور بودجه و کمک مالی دریافت کرده است، از جمله از Bain Capital Ventures ، Paradigm ، و INBlochchain. علاوه بر این، هر تراکنش مربوط به ذخیره سازی در شبکه سیا مشمول کارمزد 3.9 درصدی است که بین دارندگان ارز دیجیتال دوم این شرکت یعنی «سیافاند» توزیع می شود.

چه تعداد سکه سیاکوین (SC) در گردش وجود دارد؟

سیاکوین حداکثر عرضه ندارد. از آنجا که این توکن به عنوان یک ابزار طراحی شده برای تأمین تراکنش ها از طریق قراردادهای هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد، این پروژه اظهار داشت که برای مطابقت با مقدار بی حد و اندازه داده هایی که می توان ایجاد و ذخیره کرد، باید یک منبع نامحدود وجود داشته باشد.

«سیاکوین جدید» به عنوان پاداش استخراج از طریق الگوریتم اثبات کار بلاک چین سیا معرفی می شود. پاداش استخراج از 300،000 SC شروع شد و با هر استخراج بلوک با نرخ 1 SC کاهش یافت تا اینکه در ژوئیه 2020 به 30،000 SC رسید. پاداش بلوک اکنون برای همیشه 30،000 SC باقی خواهد ماند. هنگامی که هاست ها توکن ها را از دست می دهند یا وثیقه آنها به دلیل اقدامات مخرب بازپرداخت نمی شود، سیاکوین از اکوسیستم حذف می شود. در آینده، تیم توسعه قصد دارد مکانیسم اثبات سوزاندن را ارائه دهد که به موجب آن هاست ها برای اثبات واقعی بودن و داشتن نیت خیر، باید درصد کمی از درآمد خود را بسوزانند.

تیم توسعه دهنده سیا قبل از انتشار عمومی الگوریتم استخراج، تقریباً 100 بلوک (حدود 30 میلیون توکن) استخراج کرده است. گزارش شده است که تیم و سرمایه گذاران این پلتفرم کمتر از 0.1 درصد از کل عرضه سیاکوین را در اختیار دارند.

امنیت شبکه سیاکوین چگونه است؟

امنیت بلاک چین سیا با استفاده از الگوریتم اثبات کار انجام می شود، بدین معنی که ماینرها برای افزودن بلوک های جدید به بلاک چین بین یکدیگر رقابت می کنند و اکثریت آنها باید سوابق را تأیید کنند. ووریک ​​بنیانگذار سیا، در ژوئن 2017 استدلال کرد که اثبات کار بهترین راه برای امنیت شبکه است زیرا توانایی یک بازیگر مخرب را برای حمله به شبکه به دلیل میزان زیاد انرژی و هزینه های سخت افزاری کاهش می دهد.

به گفته تیم توسعه دهنده سیا، این واقعیت که هاست ها برای شرکت در عملیات شبکه مجبور به ارائه وثیقه هستند، انگیزه بازیگران بد را کاهش می دهد. علاوه بر این، به این واقعیت اشاره کرده است که داده های بارگذاری شده به 30 بخش تقسیم می شود، سپس در سراسر جهان توزیع می شود، به عنوان اطمینان که نمی توان شبکه آن را قطع کرد مگر در صورت بروز یک فاجعه طبیعی عظیم یا یک رویداد ژئوپلیتیک. و تا زمانی که 10 از 30 هاست از حمله به شبکه جان سالم به در می برند، پرونده ها همچنان می توانند بازیابی شوند.

سیا کوین را از کجا می توان خرید؟

سیا کوین در صرافی های ارز دیجیتال مانند بایننس، اکی اکس، هوبی گلوبال، و آپ بیت قابل خریداری است. سیاکوین از طریق ارز های فیات مانند دلار آمریکا و وون کره، و همچنین ارز های دیجیتال دیگر مانند بیت کوین، اتر و استیبل کوین تتر قابل معامله است.

البته توجه به این نکته مهم است که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال مانند هر فرصت سرمایه گذاری دیگر با خطراتی همراه است.

کد خبر: 1400012501MGMCMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال گراف (GRT)

آشنایی با ارز دیجیتال تزوس (XTZ)

آشنایی با ارز دیجیتال ثور چین (RUNE)

آشنایی با ارز دیجیتال پولیگان (MATIC)

آشنایی با ارز دیجیتال پنکیک سواپ (CAKE)

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

آشنایی با ارز دیجیتال بیکری توکن (BAKE)

ارز بیکری توکن (BAKE) در سپتامبر سال 2020 راه اندازی شد و بخشی از اکوسیستم بیکری سواپ است. ارائه دهندگان نقدینگی از طریق توکن...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته