پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

آشنایی با ارز دیجیتال هولو (HOT)

هولو یک پلتفرم توزیع شده نظیر به نظیر برای میزبانی از اپلیکیشن های غیرمتمرکز ساخته شده با استفاده از «هولو چین» است، چارچوبی برای توسعه اپلیکیشن های غیرمتمرکز که نیازی به استفاده از فناوری بلاک چین ندارد.

هدف هولو این است که به عنوان پل ارتباطی بین اینترنت وسیع تر و اپ های ساخته شده با استفاده از هولو چین باشد، با ارائه یک اکوسیستم و بازار که در آن اپ های غیرمتمرکز به راحتی قابل دسترسی هستند، همانطور که توسط مشارکت کنندگان شبکه هولو در اینترنت میزبانی می شوند.

شبکه هولو از یک توکن به نام هولو فیول استفاده می کند، که به طور فعال مورد آزمایش قرار دارد و به عنوان یک سیستم حسابداری برای پرداخت هزینه هاست (میزبان) برای خدمات آنها عمل می کند.

در سال 2018، این پروژه یک توکن ERC به نام HOT که به آن هولو توکن نیز گفته می شود را به عنوان یک سند غیررسمی تصدیق بدهی (IOU) ضرب کرد که پس از راه اندازی با هولو فیول قابل استفاده خواهد بود.

هولو هنوز در دست توسعه است و انتظار می رود تا سال 2021 برای آزمایشات آزاد آلفا و بتا راه اندازی شود.

موسسان هولو چه کسانی هستند؟

هولو توسط آرتور بروک و اریک هریس براون تاسیس شد، که هر دو کدگذار قرارداد باتجربه ای هستند. این دو نفر برای اولین بار در دسامبر 2016 به عنوان بخشی از پروژه MetaCurrency ، یک توسعه دهنده ابزار و فناوری برای تأمین انرژی اقتصاد نظیر به نظیر آینده، روی پروژه کار کردند.

هولو تا حدی از Ceptr مدل سازی شد، یک چارچوب همکاری نظیر به نظیر برای اپ های غیرمتمرکز که این دو قبلاً روی آن کار کرده بودند.

براک به عنوان بنیانگذار Geek Gene ، شرکتی که ابزارهای جامعه سازی، از جمله بیش از 100 راه حل ارزی جایگزین را توسعه داده است، تجربه قبلی کدگذاری سیستم های ارزی جایگزین را دارد. او یکی از بنیانگذاران مرکز رشد سازمانی اجتماعی «امرجینگ لیدر لبز» و همچنین بسته استارتر آموزش منبع باز Agile Learning Centers است.

هریس براون برنامه نویسی را به طور تمام وقت از سال 1988 آغاز کرد و بنیانگذار Glass Bead Software ، توسعه دهنده نرم افزار ارتباطی نظیر به نظیر، و همچنین بنیانگذار امرجینگ لیدر لبز در کنار بروک است. در سال 2003، وی موسس شرکت هریس براون، یک شرکت مشاوره و توسعه نرم افزار آزاد بود. وی همچنین در هیئت مشاوره «مرکز اقتصاد جدید شوماخر» خدمت کرده است.

چه چیزی هولو را منحصر به فرد می کند؟

هولو بر اساس گرین پیپر خود، به گونه ای طراحی شده است كه به عنوان پلی بین هولو چین كه نماینده دنیای فناوری رمزارز است و كاربران روزمره عمل كند. این پروژه چندین نوآوری را برجسته می کند که به گفته آن تغییر بزرگی در چشم انداز اپلیکیشن های رمزارز و ارزی ایجاد می کند، از جمله توانایی میزبانی برنامه های نظیر به نظیر در اینترنت برای کاربران اصلی.

شبکه هولو به یک سری هاست ها متکی است که قدرت ذخیره سازی و پردازش اپ های غیرمتمرکز ساخته شده با استفاده از هولو چین را فراهم می کنند.

هاست ها یا روی کامپیوتر نرم افزار نصب می کنند که در پس زمینه اجرا می شود و به طور خودکار قدرت پردازش اضافی را به اپ های غیرمتمرکز مستقر در هولو چین اختصاص می دهد، یا به عنوان یک ماشین اختصاص یافته مانند «هولو پورت» کار می کنند.

در ازای آن، به هاست ها هولو فیول پرداخت می شود، توکنی که به طور خاص برای میکروتراکنش ها طراحی شده است. پیش بینی می شود با طراحی هولو فیول شبکه هولو بتواند میلیاردها تراکنش همزمان را پردازش کند.

برنامه تجاری این پروژه با هدف ایجاد یک اکوسیستم نظیر به نظیر از هاست ها و اپلیکیشن ها، به دنبال مقایسه اثرات مورد نظر در میزبانی اپلیکیشن ها در صنایعی مانند خدمات هتل و تاکسی است. هولو هزینه تراکنش های هولو فیول را دریافت می کند، بنابراین مدل درآمد آن مستقیماً به افزایش تعداد اپ ها و هاست های شبکه بستگی دارد.

چند سکه هولو (HOT) در گردش وجود دارد؟

هولو عرضه اولیه به جامعه را از مارس 2018 تا آوریل 2018 برگزار کرد. در نهایت، 177.6 میلیارد توکن HOT از طریق فرآیند تعیین شده توسط تقاضا ضرب شد، 133.2 میلیارد توکن (75٪) برای فروش عمومی و 44.4 میلیارد توکن (25٪) برای اعضای تیم و شرکت اختصتص یافت. توکن های تیم مشمول دوره های واگذاری یا قفل شدن نیستند.

پس از راه اندازی هولو فیول، توکن های HOT می توانند با نسبت یک به یک با توکن های هولو فیول مبادله شوند. در ژانویه 2019 ، هولو اظهار داشت که به جای سوزاندن فوری، HOT مبادله شده به عنوان ارز ذخیره برای تأمین نقدینگی دارندگان هولو فیول نگهداری خواهد شد.

هولو فیول محدودیت عرضه نخواهد داشت. بلکه به صورت پویا و دارای یک سیستم اعتباری طراحی شده است که به کاربران امکان می دهد موجودی منفی داشته باشند. عرضه در پاسخ به تقاضا و با تغییر روابط بین کاربران با تعادل منفی و مثبت، به صورت الگوریتمی کنترل می شود. قصد هولو از این کار باعث می شود که قیمت توکن هایش لحظه به لحظه نسبتاً ثابت بماند، نه اینکه در معرض نوسانات قیمت شدید باشد.

امنیت شبکه هولو چگونه است؟

شبکه هولو به عنوان پلی بین اینترنت متمرکز و هولو چین عمل می کند، که به فناوری سنتی بلاک چین متکی نیست. به همین ترتیب، برای تأمین امنیت شبکه های خود به اجماع جهانی اعتماد نمی کند. در عوض، هر اپلیکیشن غیرمتمرکز دارای مجموعه قوانین اعتبار سنجی خاص خود و یک زنجیره هش محلی است که می تواند سوابق امضا شده رمزنگاری شده را در آن ذخیره کند.

وقتی داده ها از طریق چندین نود منتقل می شوند، همتایان تصادفی به عنوان اعتبارسنج عمل می کنند، داده ها را دریافت می کنند و تأیید می کنند که از قوانین صحیح پیروی می کنند. اعتبارسنجان از پروتکل گاسیپ برای به اشتراک گذاشتن داده های خوب بین یکدیگر و هشدار درباره داده های بد یا لیست کردن بازیگران بد استفاده می کنند.

طبق گفته تیم توسعه دهنده آن، هولو به گونه ای طراحی شده است که تا حد امکان غیرمتمرکز باشد تا خطرات مربوط به دادن قدرت بیش از حد به هر نهادی را کاهش دهد. اتصال بین هاست ها و برنامه ها رمزگذاری سرتاسری (End-to-end encryption) شده است و هولو از شبکه ای توزیع شده و جهانی از سرور ها استفاده می کند.

هولو (HOT) را از کجا می توانید خریداری کنید؟

HOT را می توان در صرافی های رمزارز مانند بایننس ، بیترو ، پروبیت و MXC.COM و غیره خریداری کرد. این سکه را می توان در بازارهای لحظه ای با ارزهای فیات مانند دلار آمریکا و یورو، ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتر و استیبل کوین ها مانند USDT معامله کرد.

کد خبر: 1400011402MGMCMF

مطالب مرتبط:

لاو کوین (Lovecoin) چیست؟

آشنایی با ارز دیجیتال الراند (EGLD)

آشنایی با ارز دیجیتال دش (DASH)

آشنایی با ارز دیجیتال هارمونی (ONE)

آشنایی با ارز دیجیتال سینتتیکس (SNX)

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته