جمعه 7 اردیبهشت 1403

آشنایی با ارز دیجیتال وان اینچ (1INCH)

وان اینچ یک اگریگاتور صرافی غیرمتمرکز (DEX) است که چندین DEX را به یک پلتفرم متصل می کند. در این مطلب بر اساس اطلاعات وبسایت مرجع ارز های دیجیتال Coinmarketcap.com به معرفی این اگریگاتور و توکن بومی آن می پردازیم.

وان اینچ یک اگریگاتور صرافی غیرمتمرکز (DEX) است که چندین DEX را به یک پلتفرم متصل می کند تا به کاربرانش امکان پیدا کردن کارآمدترین مسیرهای مبادله در همه پلتفرم ها را بدهد. برای اینکه کاربر بتواند بهترین قیمت مبادله را پیدا کند، باید به هر صرافی نگاهی کند. اگریگاتور های صرافی غیرمتمرکز، نیاز به چک کردن دستی کاربران را از بین می برند و باعث بهبود تجربه مبادله در صرافی های غیرمتمرکز می شوند.


فناوری بلاک‌چین و اپلیکیشن‌های مبتنی بر توکن


اگریگاتور های صرافی غیرمتمرکز با تأمین نقدینگی از DEX های مختلف کار می کنند، به این معنی که آنها قادرند در کمترین زمان ممکن به کاربران نرخ مبادله توکن بهتری را از آنچه در هر DEX پیدا می کنند ارائه دهند.

وان اینچ در آگوست سال 2020 پس از تامین سرمایه 2.8 میلیون دلاری از آزمایشگاه های بایننس، گلکسی دیجیتال، گرینفیلد وان، لیبرتوس کپیتال، دراگون فلای کپیتال، اف تی ایکس، آی او اس جی، لانچ هاب ونچرز، و دایورجنس ونچرز راه اندازی شد.

در دسامبر سال 2020 ، وان اینچ 12 میلیون دلار دیگر در تامین سرمایه سری A به رهبری پنترا کپیتال و دیگران از جمله پارافای کپیتال، بلاک چین کپیتال، نیما کپیتال، و اسپارتان گروپ جمع آوری کرد.

وان اینچ در زمستان 2020 همچنین مونی سواپ، بازار گردان خودکار (AMM) خود را راه اندازی کرد.

در دسامبر سال 2020 ، وان اینچ توکن حاکمیتی 1INCH خود را راه اندازی كرد و شبكه وان اینچ از آن زمان توسط یك سازمان غیرمتمرکز خودگردان (DAO) اداره می شود.

بنیانگذاران وان اینچ چه کسانی هستند؟

وان اینچ توسط سرگی کونز و آنتوان بوکوف در سال 2019 تاسیس شد.

قبل از وان اینچ، كونز به عنوان توسعه دهنده ارشد در اگریگاتور قیمت محصول Commerce Connector كار می كرد، و در آژانس ارتباطی هرزوگ کد نویسی می کرد. وی سپس به طور تمام وقت در شرکت پورشه در بخش عملیات توسعه و امنیت سایبری كار می كرد.

بوکوف، که در حال حاضر مدیر ارشد فناوری وان اینچ است، از سال 2002 در زمینه تولید نرم افزار کار کرده و از سال 2017 در امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) روی محصولاتی از جمله gDAI.io و پروتکل NEAR کار کرده است.

چه چیزی وان اینچ را منحصر به فرد می کند؟

وان اینچ از این جهت منحصر به فرد است که حاکمیت فوری را برای کاربران خود فراهم می کند. این ویژگی به کاربران وان اینچ اجازه می دهد تا به تنظیمات پروتکل مشخصی در مدل سازمان غیرمتمرکز خودگردان (DAO) رأی دهند.

چند سکه وان اینچ (1INCH) در گردش وجود دارد؟

راه اندازی توکن در آگوست سال 2020 اعلام شد. در آن زمان، بنیانگذار سرگی کونز گفت که این توکن توسط یک رگولاتور ثبت می شود، اما مشخص نکرد که کدام یک است. به گفته كونز، «توکن های 1INCH به عنوان اوراق بهادار یا سرمایه گذاری در نظر گرفته نشده اند. این توکن ها برای اهداف مصرفی در شبکه وان اینچ، پروتکل های توکن 1INCH و سایر اپلیکیشن هایی که ممکن است اشخاص ثالث با استفاده از توکن های 1INCH و / یا شبکه غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین عمومی وان اینچ استفاده کنند، در نظر گرفته شده اند.»

توکن 1INCH برای سهم گذاری و مشارکت در حاکمیت پروتکل های وان اینچ توسط همه دارندگان استفاده خواهد شد.

از کل عرضه توکن، 30 درصد به مشوق های جامعه ایجاد انگیزه برای اعضای جامعه برای مشارکت در اداره پروتکل اختصاص می یابد، که در طی یک دوره چهار ساله توزیع خواهد شد.

همچنین طی یک دوره چهار ساله، 14.5 درصد از کل عرضه به صندوق رشد و توسعه پروتکل، که برای صدور ضمانت های مالی، جذب توسعه دهندگان و بازپرداخت به کاربران به دلیل شرایط پیش بینی نشده استفاده می شود، اختصاص می یابد.

امنیت شبکه وان اینج چگونه است؟

وان اینچ غیر حضانتی است و کلیه معاملات در یک تراکنش از طریق کیف پول مبتنی بر اتریوم کاربر انجام می شود. تا دسامبر 2020 ، اوییسیس، کایبر نتورک، یونی سواپ، زیرو ایکس و سایر موارد در پروتکل وان اینچ ادغام شده اند.

وان اینچ (1INCH) را از کجا می توانید خریداری کنید؟

پس از راه اندازی وان اینچ در اواخر دسامبر سال 2020 ، همه کیف پول هایی که در نیمه شب 24 دسامبر با وان اینچ ارتباط برقرار کرده بودند، در صورت داشتن برخی معیارها، توکن های وان اینچ دریافت می کردند. ارائه دهندگان نقدینگی برای وان اینچ نیز طبق مراحل 1 و 2 برنامه استخراج نقدینگی وان اینچ، توکن های وان اینچ دریافت می کنند.

این سکه در چندین صرافی از جمله  صرافی بایننس ، هوبی گلوبال، یونی سواپ و وان اینچ در دسترس است.

کد خبر: 1400020914MGMCMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال پکسوس استاندارد (PAX)

آشنایی با ارز دیجیتال سوئیس بورگ (CHSB)

آشنایی با ارز دیجیتال ریوین (REV)

آشنایی با ارز دیجیتال سلو (CELO)

آشنایی با ارز دیجیتال فلو (FLOW)

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

آشنایی با ارز دیجیتال بیکری توکن (BAKE)

ارز بیکری توکن (BAKE) در سپتامبر سال 2020 راه اندازی شد و بخشی از اکوسیستم بیکری سواپ است. ارائه دهندگان نقدینگی از طریق توکن...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته