جمعه 7 اردیبهشت 1403

آشنایی با ارز دیجیتال کازماس (ATOM)

کازماس خود را به عنوان پروژه ای معرفی می کند که برخی از سخت ترین مشکلات صنعت بلاک چین را حل می کند.


بلاک چین چیست


کازماس هدفش این است که با ارائه یک اکوسیستم از بلاک چین های متصل، به عنوان درمانی برای پروتکل های اثبات کار گران قیمت، مقیاس ناپذیر و مضر برای محیط زیست مانند پروتکل های مورد استفاده بیت کوین، عمل کند.
از دیگر اهداف این پروژه می توان به کاستن پیچیدگی و دشواری بلاک چین برای توسعه دهندگان به لطف یک چارچوب مدولار اشاره کرد. نکته دیگر این است که، یک پروتکل ارتباطات بین بلاک چین ارتباط شبکه های بلاک چین را با یکدیگر آسان می کند و از چند پاره شدن در صنعت جلوگیری می کند.
ریشه های کازماس را می توان به سال 2014، زمانی که تندرمینت، یکی از مشارکت کنندگان اصلی این شبکه، تاسیس شد، بازگرداند. در سال 2016، یک وایت پیپر برای کازماس منتشر شد و یک سال بعد فروش توکن برگزار شد.

توکن های ATOM از طریق الگوریتم ترکیبی اثبات سهام بدست می آیند و به شما در حفظ امنیت کازماس هاب، بلاک چین برجسته این پروژه کمک می کنند. این ارز دیجیتال همچنین در حاکمیت شبکه نقش دارد.

بنیانگذاران کازماس چه کسانی هستند؟

بنیانگذاران تندرمینت که دروازه ورود به اکوسیستم کازماس هستند شامل، جی کوان، زارکو میلوشویچ، و اتن بوچمن می باشند. اگرچه کوان هنوز به عنوان معمار اصلی شناخته می شود، وی در سال 2020 از سمت مدیرعاملی کناره گیری کرد. او معتقد است که هنوز بخشی از پروژه است اما بیشتر روی ابتکارات دیگر تمرکز دارد.

او اکنون به عنوان مدیر عامل تندرمینت توسط پنگ ژونگ جایگزین شده است. اهداف آنها شامل افزایش تجربه برای توسعه دهندگان، ایجاد یک جامعه مشتاق برای کازماس و ایجاد منابع آموزشی است، بنابراین تعداد بیشتری از مردم از آنچه این شبکه قادر است انجام دهد آگاه می شوند.

چه چیزی کازماس را منحصر به فرد می کند؟

نگرانی عمده برخی از افراد در صنعت رمزارز در مورد میزان پراکندگی در شبکه های بلاک چین است. صدها شبکه وجود دارند، اما تعداد بسیار کمی از آنها می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. کازماس قصد دارد این کار را امکان پذیر کند.
کازماس به عنوان بلاک چین 3.0 توصیف شده است و همانطور که قبلاً اشاره کردیم، هدف اصلی آن اطمینان از استفاده ساده از زیرساخت های آن است.

برای این منظور، بسته توسعه نرم افزار کازماس بر روی مدولار بودن تمرکز دارد. این اجازه می دهد تا یک شبکه با استفاده از تکه کدهایی که از قبل وجود دارد به راحتی ساخته شود. در بلند مدت، امید است که در نتیجه ساخت اپ های پیچیده ساده تر باشد.
مقیاس پذیری اولویت دیگری است، به این معنی که تراکنش های به مقدار قابل ملاحظه بیشتر از بلاک چین های قدیمی مانند بیت کوین و اتریوم، در ثانیه قابل پردازش است. اگر بلاک چین ها همیشه بخواهند جریان اصلی را بدست آورند، باید بتوانند با تقاضا و همچنین شرکت های پردازش پرداخت یا وب سایت های موجود کنار بیایند یا حتی بهتر هم باشند.

چه تعداد سکه کازماس (ATOM) در گردش وجود دارد؟

ATOM به طور دقیق دارای عرضه حداکثری 260,906,513 سکه است. از این تعداد، در زمان نوشتن مقاله، حدود 203,121,910 در گردش بودند. شایان ذکر است که این ارز دیجیتال استخراج نمی شود، در عوض، آن ها از طریق سهم گذاری (استیکینگ) به دست می آیند.
دو فروش خصوصی در ژانویه 2017 برگزار شد و پس از آن فروش عمومی در آوریل همان سال انجام شد. در مجموع 16 میلیون دلار جمع شد که معادل حدود 0.10 دلار برای هر ATOM بود.
حدود 80 درصد از توکن ها به سرمایه گذاران اختصاص داده شد، در حالی که 20 درصد باقیمانده بین دو شرکت تقسیم شد: آل این بیتس، و بنیاد اینترچین.
کازماس توکن های ATOM را با ASIC هایی که برای استخراج بیت کوین استفاده می شود مقایسه کرده است. همانطور که در یک مقاله فنی توسط تیم تندرمینت نوشته شده است:

«این توکن مانند یک قطعه از سخت افزار مجازی (سرمایه اقتصادی) است که شما برای شرکت در شبکه به عنوان نگهدارنده به آن نیاز دارید.»

امنیت شبکه کازماس چگونه است؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، کازماس از الگوریتم اجماع اثبات سهام استفاده می کند. نودهای اعتبارسنجی که مقدار بیشتری از توکن ATOM را درگیر می کنند، به احتمال زیاد برای بررسی تراکنش ها و کسب پاداش انتخاب می شوند. نودهایی که غیر صادقانه عمل می کنند جریمه می شوند و در نهایت ممکن است توکن هایی را که سهم گذاری کردند از دست بدهند.

از کجا می توانید کازماس (ATOM) بخرید؟

کازماس اکنون در سراسر صرافی های مهم از جمله نام های بزرگی مانند صرافی بایننس ، کوین بیس و اکی اکس در دسترس است.
البته توجه به این نکته مهم است که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال مانند هر فرصت سرمایه گذاری دیگر با خطراتی همراه است.

کد خبر: 1400021813MGMCMH

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال فلو (FLOW)

آشنایی با ارز دیجیتال وان اینچ (1INCH)

آشنایی با ارز دیجیتال وییجر توکن (VGX)

آشنایی با ارز دیجیتال وزیر ایکس (WRX)

آشنایی با ارز دیجیتال دنت (DENT)

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته