جمعه 31 فروردین 1403

آشنایی با ارز دیجیتال کوانتوم (QTUM)

کوانتوم یک پلتفرم بلاک چین منبع باز قرارداد هوشمند اثبات سهام (PoS) و پروتکل انتقال ارزش است، و هدف آن جمع کردن نقاط قوت بیت کوین و اتریوم در یک زنجیره است. در این مطلب بر اساس وبسایت مرجع ارز های دیجیتال Coinmarketcap.com به معرفی ارز دیجیتال بومی این بلاک چین می پردازیم.

کوانتوم بر اساس مدل تراکنش UTXO بیت کوین، با کارکرد های اضافه شده اجرای قرارداد هوشمند و اپلیکیشن های غیرمتمرکز ساخته شده است. اخیراً، این پلتفرم پشتیبانی از اپلیکیشن های دیفای را نیز اضافه کرده است. تا ماه مارس 2021 ، بیش از 20 توکن در بلاک چین کوانتوم ایجاد شده است.


بلاک چین چیست


این پروژه در مارس 2016 معرفی شد و یک سال بعد در مارس 2017 عرضه اولیه سکه خود را برگزار کرد که 15 میلیون دلار برای بنیانگذاران آن درآمد داشت. زنجیره اصلی کوانتوم در تاریخ 13 سپتامبر 2017 راه اندازی شد. در ابتدا سکه کوانتوم به عنوان یک توکن ETH-20 عرضه شد، اما با راه اندازی شبکه اصلی به بلاک چین بومی خود منتقل شد.

بنیانگذاران کوانتوم چه کسانی هستند؟

پاتریک دای بنیانگذار پروژه و رئیس بنیاد کوانتوم است. وی در دانشگاه دریپر در رشته علوم کامپیوتر تحصیل کرد و سپس از تحصیل در مقطع دکترا آکادمی علوم چین انصراف داد. او کار خود را به عنوان مدیر محصول در علی بابا آغاز کرد و سپس در یک سری پروژه های بلاک چین از جمله فکتوم، وی چین، بیتسی گروپ، و میلینک پیش از شروع کوانتوم در 2016 کار کرد. لازم به ذکر است که او قبلاً یک بار با نام استیون دای شناخته شده بود، در زمانی که مدیر ارشد فناوری پروژه بدنام «بیت بی» بود.

دو بنیانگذار دیگر، مدیر ارشد فناوری و مهندس بلاک چین نیل ماهی و مدیر توسعه دهنده جردن ارلز هستند.
استفان زو از سال 2017 توسعه دهنده اصلی کوانتوم است. او قبلاً در تنسنت و مایکروسافت به عنوان توسعه دهنده نرم افزار کار می کرد و دارای مدرک کامپیوتر از دانشگاه آکادمی علوم چین است.

به نظر می رسد بسیاری از اعضای تیم ذکر شده در وب سایت رسمی کوانتوم هیچ صفحه پیوندی به حسابهای لینکدین یا گیت هاب ندارند. تأیید شده است که کوانتوم چندین پشتیبان برجسته دارد، از جمله راجر ور و جرمی گاردنر از بیت کوین داتکام.

چه چیزی کوانتوم را منحصر به فرد می کند؟

کوانتوم یک بلاک چین با هدف کلی است که سعی دارد چهار مسئله را که بنیانگذاران آن در پلتفرم های بلاکچین بیت کوین و اتریوم پیدا کرده اند برطرف کند: تعامل پذیری، حاکمیت، استحکام، و هزینه بالای مکانیسم اثبات کار و دشواری اتصال قراردادهای هوشمند با اپلیکیشن ها در زندگی واقعی. بلاک چین کوانتوم دارای دو فناوری منحصر به فرد است که هدف آن حل این مسائل است: لایه جداسازی حساب (AAL) و پروتکل حاکمیت غیرمتمرکز (DGP).

لایه جداسازی حساب، UTXO (خروجی تراکنش هزینه نشده) را که از بیت کوین به ارث برده است، با لایه قرارداد هوشمند، با الهام از اتریوم ادغام می کند. این به کاربران اجازه می دهد تا اپلیکیشن بسازند و از طریق ماشین مجازی اتریوم (EVM) و ماشین مجازی x86 از آنها میزبانی کنند.

این همچنین از مجموعه دستورالعمل های i686 و چندین زبان برنامه نویسی مانند C ، C ++ ، Rust و Python پشتیبانی می کند که پذیرش اپ های موجود و کامپایل برای کوانتوم را بسیار آسان می کند. کوانتوم نه تنها این امکان را فراهم می کند تا قراردادهای هوشمند به طور مداوم کامل انجام شوند، بلکه قصد دارد کتابخانه های برنامه نویسی رایج را در قالب قراردادهای هوشمند ادغام کند.

پروتکل حاکمیت غیرمتمرکز به قراردادهای هوشمند اجازه می دهد تا پارامترهای اصلی شبکه مانند اندازه بلوک و کارمزد را بدون نیاز به هارد فورک بلاک چین تغییر دهند، که ممکن است از مشکلات زیادی در هنگام تکامل شبکه جلوگیری کند. استخراج کنندگان (سهم گذاران) ، توسعه دهندگان و دارندگان توکن کوانتوم در سراسر اکوسیستم از طریق رأی دادن در حاکمیت بلاک چین مشارکت دارند و بلاک چین می تواند خود مدیریتی، و به روز رسانی را تحقق بخشد.

چند سکه کوانتوم (QTUM) در گردش وجود دارند؟

بر اساس وایت پیپر کوانتوم، عرضه اولیه سکه ها 100 میلیون بود که همه آنها بلافاصله قبل از شروع پروژه ضرب شدند.

51 میلیون سکه از طریق فرآیند عرضه اولیه سکه (ICO) در مارس 2017 به مردم فروخته شد. علاوه بر این، 8 میلیون سکه به سرمایه گذاران خصوصی اولیه اختصاص یافت و 12 میلیون سکه با قفل شدن چهار ساله به تیم پروژه اختصاص یافت. بقیه توسط بنیاد کوانتوم چین، یک شرکت غیرانتفاعی ثبت شده در سنگاپور کنترل می شود، که تا مارس2021 آن را در چهار مرحله دریافت می کند. 20 میلیون سکه برای اهداف توسعه تجارت و 9 درصد برای تحقیقات و ارتقا آکادمیک اختصاص یافته است.

عرضه سکه ثابت نیست، و می توان توکن های جدید استخراج کرد، و نرخ پاداش نیز هر چهار سال به نصف کاهش می یابد. پس از هفت مرحله نصف شدن پاداش، تا سال 2045، حداکثر عرضه به 107,822,406 سکه خواهد رسید.

امنیت شبکه کوانتوم چگونه است؟

رویکرد فنی کوانتوم همان روندی نیست که بیت کوین و اتریوم در حال حاضر پیش گرفته اند. کوانتوم مکانیسم اجماع MPoS (اثبات سهام متقابل) را برای امنیت شبکه انتخاب کرد. این یک نسخه اصلاح شده از اثبات سهام 3.0 است.

این پروتکل به کاربران انگیزه می دهد تا سکه های خود را قفل نگه دارند تا اعتبار بلوک را تسهیل و ایمن سازند. به این اصطلاحاً سهم گذاری می گویند. تأیید هر بلوک یک رقابت بین دارندگان سکه است، جایی که براساس اتصال به شبکه و شانس تصادفی، به حق اعتبار سنجی بلوک دست می یابند. برخلاف پروتکل های اولیه اثبات سهام، در اینجا پاداش بلوک ثابت است و برای تعیین احتمال بدست آوردن آن به قدمت سکه بستگی ندارد. پاداش ها متناسب با سهم پخش می شوند، بنابراین هرچه تعداد سکه ها بیشتر شود، کاربر پاداش بیشتری می گیرد.

برخلاف مکانیسم اثبات کار مورد استفاده در بیت کوین، نگهداری از الگوریتم های اثبات سهام به طور قابل توجهی هزینه کمتری دارند، سازگار با محیط زیست هستند و می توانند تمرکز زدایی زیادی را ایجاد کنند که این سنگ بنای اصلی امنیت بلاک چین است.

کوانتوم (QTUM) را از کجا می توانید خریداری کنید؟

کوانتوم یک توکن قابل معامله آزاد است که در اکثر صرافی ها موجود است. جفت های معاملاتی موجود شامل بیت کوین و آلت کوین ها، استیبل کوین ها و ارز فیات است.

در حال حاضر برترین صرافی ها برای معامله کوانتوم شامل بایننس، هوبی گلوبال، اکی اکس، اچ بی تی سی، و هیداکس اکسچنج هستند.

کد خبر: 1400012403MGMCMH

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال دای (DAI)

آشنایی با ارز دیجیتال چیلیز (CHZ)

آشنایی با ارز دیجیتال درِپ (DREP)

آشنایی با ارز دیجیتال نییر پروتکل (NEAR)

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین اس وی (BSV)

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

آشنایی با ارز دیجیتال تتا (THETA)

تتا یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که برای پخش ویدئو ساخته شده است. در مارس 2019 راه اندازی شد، و شبکه اصلی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته