سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

آشنایی با ارز دیجیتال کوانت (QNT)

کوانت در ژوئن 2018 با هدف اتصال بلاک چین ها و شبکه ها در مقیاس جهانی و بدون کاهش کارایی و قابلیت تعامل پذیری شبکه راه اندازی شد. این اولین پروژه برای حل مشکل تعامل پذیری با ایجاد اولین سیستم عامل بلاک چین است.

ارز دیجیتال کوانت به عنوان یک سیستم عامل دفتر کل توزیع شده و «شبکه اُور لجر» (Overledger Network) برای اتصال شبکه های مختلف بلاک چین ساخته شده است. این پروژه به عنوان اولین سیستم عامل ساخته شده برای بلاک چین ها معرفی شده است.


بلاک چین چیست


هدف اصلی کوانت ایجاد پلی بر روی شکافی است که بین بلاک چین های مختلف وجود دارد. ستون فقرات این پروژه شبکه اور لجر است که کوانت به عنوان اکوسیستمی که اکوسیستم های آینده اقتصاد دیجیتال بر روی آن ساخته خواهند شد، حساب باز کرده است.

اور لجر به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا اپلیکیشن های چند زنجیره ای غیرمتمرکز معروف به MApss را برای مشتریان خود بسازند. برای اینکه توسعه دهندگان در شبکه یک Mapp بسازند، باید مقدار مشخصی از توکن های QNT را در اختیار داشته باشند.

چه کسانی بنیانگذاران کوانت هستند؟

گیلبرت وردیان، یکی از بنیانگذاران شبکه کوانت، زمانی که در بخش مراقبت های بهداشتی کار می کرد ایده پروژه بلاک چین را در سر داشت. وردیان اهمیت تعامل پذیری با یکدیگر را در اطمینان از تحت پوشش قرار گرفتن بیمارانی که در سیستم عامل های مختلف ثبت شده اند، شناسایی کرد.

وردیان بیش از 20 سال تجربه در ارتقا امنیت، فناوری و استراتژی های تجاری مشاغل در سراسر جهان برای دستیابی به نتایج ملموس دارد.

قبل از شبکه کوانت، وردیان به عنوان افسر ارشد امنیت اطلاعات ووکالینک، یک شرکت مبتنی بر مستر کارت، و مدیر اطلاعات و امنیت وزارت دادگستری بریتانیا خدمت می کرد.

بنیانگذار دوم، دکتر پائولو تاسکا، یک کارآفرین، و اقتصاددان دیجیتال است که در زمینه سیستم های توزیع شده تخصص دارد. دکتر تاسکا به عنوان مشاور ویژه در زمینه فناوری های بلاک چین برای پارلمان اتحادیه اروپا، سازمان ملل و بسیاری از بانک های مرکزی در سراسر جهان خدمت کرده است.

او همچنین نویسنده چندین کتاب در زمینه فین تک است و بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره Retail Blockchain Consortium می باشد.

چه چیزی کوانت را منحصر به فرد می کند؟

از زمان معرفی بلاک چین و فناوری دفتر توزیع شده، نوآوران، موارد استفاده از آن را تقریباً در هر صنعتی پیدا کرده اند. با این وجود، مشکل تعامل پذیری یکپارچه بین این پروژه ها وجود داشته است. کوانت به عنوان یک حلقه گمشده بین بلاک چین های متفاوت ایجاد شد.

سیستم عامل کوانت، اور لجر، به گونه ای طراحی شده است که به عنوان درگاهی برای هر پروژه مبتنی بر بلاک چین برای دسترسی به سایر بلاک چین ها عمل کند. همچنین در اتصال یک اپلیکیشن به اپلیکیشن های دیگر در همان اکوسیستم بلاک چین، مانند اتریوم، کار می کند.

فراتر از تعاملات زنجیره ای متعدد، کوانت لایه های مختلفی را برای تعامل اپ ها در سطوح مختلف ایجاد می کند. کوانت دارای لایه های مختلفی برای تراکنش ها، پیام رسانی، فیلترینگ و ترتیب داده ها، و یک اپ کاربردی برای به اشتراک گذاری و ارجاع پیام های یکسان مربوط به اپ های دیگر است.

اپ استور کوانت توانایی خواندن و نظارت بر تراکنش ها در چندین دفتر را دارد. با استفاده از اور لجر، توسعه دهندگان قراردادهای هوشمندی را در طیف گسترده ای از زنجیره ها از جمله آنهایی که از آنها پشتیبانی نمی کنند، می نویسند، مانند بیت کوین.

توسعه دهندگان همچنین می توانند از فروشگاه برای ایجاد و انتشار اپ های چند زنجیره ای (MApp) استفاده کنند.

چه تعداد توکن (QNT) در گردش وجود دارد؟

شرکت ها برای استفاده از شبکه کوانت نیازی به خرید توکن های QNT ندارند. با این حال، آنها برای استفاده از شبکه به توکن های QNT نیاز دارند.

یک توسعه دهنده برای ایجاد هر چیزی در سیستم عامل باید مجوز (به QNT) را خریداری کند. این کار به 12 ماه قفل شدن توکن ها نیاز دارد. هزینه اجرای درگاه ها و انجام عملیات خواندن / نوشتن در اور لجر مستلزم استفاده از توکن های QNT است.

حداکثر میزان توکن QNT 14،612،493 توکن تعیین شده است. توکن های QNT به روش زیر تقسیم شده اند:

• در طول عرضه اولیه سکه 9.9 میلیون رمز توکن به مردم فروخته شد.
• برای ادامه اجرای پروژه، 2.6 میلیون توکن QNT به ذخیره شرکت اختصاص یافت.
• 1.3 میلیون توکن QNT برای بنیانگذاران شرکت اختصاص داده شد.
• 651000 توکن QNT برای مشاوران شرکت عرضه شد.

در حال حاضر، میزان در گردش 12،072،738 QNT است. 2 میلیون توکن اضافی توسط این شرکت نگهداری می شود. این توکن ها ممکن است هر زمانی آزاد و فروخته شوند.

امنیت شبکه کوانت چگونه است؟

اور لجر ستون فقرات شبکه کوانت را تشکیل می دهد. اور لجر ارتباط بین شبکه های DLT را تضمین می کند و با بلاک چین های مختلف ارتباط برقرار می کند.

شبکه اور لجر شامل درگاه هایی برای پیوند دادن بلاک چین های مختلف است. مشابه شبکه های اثبات سهام اتریوم، جامعه کوانت در زمینه مدیریت قراردادهای هوشمند خزانه نقش دارند.

این جامعه پرداخت های QNT را که از کاربران به درگاه ها منتقل می شود، کنترل می کند. آنها این کار را به روشی انجام می دهند که مردم در مقابل هر ناظری پاسخگو باشند.

کوانت (QNT) را از کجا می توانید خریداری کنید؟

توکن های کوانت را می توان در چندین صرافی از جمله، بیلکسی، بیت ترکس، بیت هامب گلوبال، وان اینچ، یونی سواپ، و هات بیت خریداری کرد.

QNT را می توان در مقابل ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتر، استیبل کوین ها مانند تتر، و ارزهای فیات مانند یورو معامله کرد.

توجه به این نکته مهم است که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال می تواند خطرناک باشد، زیرا قیمت این سکه ها به طور شدیدی بی ثبات است.

کد خبر: 1400021610MGMCMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال فلو (FLOW)

آشنایی با ارز دیجیتال وان اینچ (1INCH)

آشنایی با ارز دیجیتال وییجر توکن (VGX)

آشنایی با ارز دیجیتال وزیر ایکس (WRX)

آشنایی با ارز دیجیتال دنت (DENT)

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

آشنایی با ارز دیجیتال تتا (THETA)

تتا یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که برای پخش ویدئو ساخته شده است. در مارس 2019 راه اندازی شد، و شبکه اصلی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته