جمعه 10 فروردین 1403

استفاده گسترده از بلاک چین در بانک های جهان

غول بانکی، جی پی مورگان، راه اندازی یک راه حل بلاک چین را فاش می کند که تعداد نقل و انتقالات ناموفق در سیستم پرداخت آن را کاهش می دهد. این پیشرفت روز دوشنبه اعلام شد، و بانک تایید می کند که این راه حل با نام «کانفرم» (تایید) در مرحله آزمایش است. همچنین گزارش شده است که بانک سرمایه گذاری اروپا، یک موسسه مالی بین المللی متعلق به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، در حال بررسی فناوری بلاک چین برای انتشار اوراق قرضه دیجیتال است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بی تی سی منیجر، دوازده بانک در تایوان، از جمله بانک های برتر مانند «بانک تعاون تایوان» و «سی تی بی سی بانک»، برای این مرحله آزمایشی ثبت نام کرده اند. بانک ها با شروع انتقال پول به اندونزی با استفاده از راه حل تسویه «پی دایرکت» جی پی مورگان، این راه حل را آزمایش می کنند.


بلاک چین چیست


طبق گفته جی پی مورگان، کانفرم با استفاده از فناوری بلاک چین اعتبار را تأیید می کند. بانک ها می توانند قبل از شروع پرداخت، درخواست اعتبار سنجی حساب را بدهند و همچنین به درخواست های صاحبان حساب به طور آنی پاسخ دهند. این امر ضمن تأیید سریعتر تراکنش های فرا مرزی از طرف بانکهای شریک، همچنین به کاهش هزینه های عملیاتی منجر می شود.

این راه حل همچنین فعالیت های کلاهبرداری را با استفاده از پیش اعتبار سنجی اطلاعات حساب کاهش می دهد، بنابراین بانک ها از قبل می دانند که ذینفع با صاحب حسابی که قرار است به آن واریز کنند، مطابقت دارد.

جی پی مورگان همچنین انتظار دارد که این راه حل انتقال وجه بانك های تایوان را بهبود بخشد و پرداخت های ناموفق را كاهش دهد.

جی پی مورگان به عنوان یکی از معدود موسسات سنتی محسوب می شود که بر ایجاد راه حل های بلاک چین تأکید کرده است.

این بانک شبکه بلاک چین خود را به نام Liink توسعه داده است که توسط بانک ها در سطح جهانی مورد استفاده قرار می گیرد. Liink یک شبکه همتا به همتا است که خطرات مرتبط با تراکنش های فرا مرزی را کاهش می دهد و به کاربران در انجام انتقال داده ایمن کمک می کند.

چندین بانک در حال حاضر به «کنسرسیوم بلاک چین جی پی مورگان» پیوسته اند، از جمله «او سی بی سی بانک» و «بانک دولتی هند».

بی تی سی منیجر همچنین در ماه مارس فاش کرد که این بانک در حال بررسی گزینه های تسویه وجوه بیت کوین و ارزهای دیجیتال است. در این گزارش آمده است که این بانک در حال ارائه خدمات واسطه ای بین میزهای فرابورس و معامله گران برای تضمین اجرای تجارت و ایجاد نقدینگی کافی در بازار است.

در اخبار دیگر به نقل از کوین تلگراف، گزارش شده است که بانک سرمایه گذاری اروپا (EIB)، بانک هایی مانند گلدمن ساکس و سوسیه ژنرال را استخدام کرده است تا یک اوراق قرضه دیجیتال را از طریق بلاک چین، ثبت و تسویه کند.

گزارش شده است که بانک سرمایه گذاری اروپا، یک موسسه مالی بین المللی متعلق به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، در حال بررسی فناوری بلاک چین برای انتشار اوراق قرضه دیجیتال است.

بر اساس گزارش روز سه شنبه بلومبرگ، EIB بانک های بزرگ جهانی مانند گلدمن ساکس، بانکو سانتاندر و سوسیه ژنرال را استخدام کرده است تا معامله بالقوه مربوط به یک اوراق قرضه یورو منتشر شده در بلاک چین را بررسی کند.

بلومبرگ با استناد به فردی آشنا به این موضوع اظهار داشت که EIB قصد دارد فناوری بلاک چین را برای ثبت و تسویه اوراق قرضه دیجیتال مستقر کند. جلسات سرمایه گذاران برای افتتاح فروش از 15 آوریل آغاز می شود و برای چندین هفته ادامه دارد.

به عنوان بازوی سرمایه گذاری اتحادیه اروپا، EIB اغلب در خط مقدم نوآوری در بازارهای سرمایه بدهی اروپا قرار داشته است.

این خبر در حالی منتشر می شود که بانک مرکزی اروپا برای تصمیم گیری در مورد آغاز بررسی یورو دیجیتال آماده می شود. در اواخر ماه مارس، رئیس بانک مرکزی اروپا، کریستین لاگارد اظهار داشت که ابتکار یورو دیجیتال در صورت تصمیم بانک برای ادامه آزمایشات، حداقل چهار سال به طول می انجامد.

بلاک چین، فناوری اساسی ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتر، در سال های اخیر به طور فزاینده ای در بازار اوراق قرضه پیاده سازی شده است. بر اساس بانک اچ اس بی سی، بلاک چین فرصت های صرفه جویی در هزینه بیش از 10 برابری را برای بازار اوراق قرضه ارائه می دهد، و این امر نیاز به واسطه ها را کاهش می دهد و امکان عرضه توسط پروژه های کوچکتر را امکان پذیر می کند.

این پیشرفت ها فقط نشان دهنده افزایش پذیرش راه حل های بلاک چین در بخش مالی است. ویژگی های منحصر به فرد فناوری بلاک چین که تراکنش امن تر و سریع تری را ارائه می دهد، به طور آرامی در حال نفوذ به بخش مالی سنتی انعطاف ناپذیر است.

این قابل درک است که ارائه دهندگان خدمات مالی بیشتری، قادر هستند برای ادغام فناوری بلاک چین جهت بهبود سیستم های موجود خود اقدام کنند.

کد خبر: 1400012408MGMCMF

مطالب مرتبط:

رفع شکاف بین اپلیکیشن های غیرمتمرکز و مشاغل با فناوری بلاک چین

استکینگ رمزارز | تمام آنچه که باید درمورد سپرده گذاری رمزارز بدانید!

بر خلاف وب اولیه، بلاک چین به حمایت دولتی نیاز ندارد

ضرورت توجه بزرگان دیتا به فناوری بلاک چین

محتوای غیرقانونی و بلاک چین

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

آشنایی با ارز دیجیتال تتا (THETA)

تتا یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که برای پخش ویدئو ساخته شده است. در مارس 2019 راه اندازی شد، و شبکه اصلی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته