پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

اعتراف کلاهبردار بزرگ ICO به تخلفات خود

کلاهبرداران همچنان صنعت ارز دیجیتال را آزار می دهند، زیرا اکثر مردم از وجود ارزهای دیجیتال و نحوه کار آنها بی اطلاع هستند. عرضه های اولیه سکه (ICO) یکی از بخشهای بازار رمزارز است که کلاهبرداران در آن بسیار فعال و موفق بوده اند. اکنون گزارش شده است که یکی از این کلاهبرداران ICO با استفاده از وام های امدادی کووید 19 بیش از 7 میلیون دلار جمع آوری کرده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از دیلی چین، طبق اطلاعیه 20 آوریل وزارت دادگستری ایالات متحده (DoJ)، جاستین چنگ، 24 ساله ساکن نیویورک، متهم به دستیابی به وجوهی از طریق درخواست های وام جعلی و گمراه کردن سرمایه گذاران در عرضه اولیه سکه متقلبانه در سال 2018 ، گناه خود را پذیرفته است. او اعتراف کرد که آن را صرف هزینه های شخصی از جمله یک آپارتمان لوکس، مرسدس جدید و رولکس کرده است.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


طبق اعلام وزارت دادگستری، چنگ، معروف به جاستین یونگ، چندین درخواست وام را به همراه سوابق جعلی مالیاتی و حقوق و دستمزد بین ماه مه و آگوست سال گذشته ارائه کرد. در فرم درخواست وی 200 کارمند که ظاهرا 1.5 میلیون دلار حقوق ماهیانه از مشاغل چنگ دریافت می کردند، در پرونده های مالیاتی سرویس درآمد داخلی و حقوق و دستمزد جعلی قرار گرفتند.

با این حال، در لیست کارمندان نام هایی مانند مجری برنامه صبح بخیر آمریکا و مربی سابق تیم فوتبال پن استیت وجود داشت!

علاوه بر ارائه درخواست به پنج بانک مختلف، چنگ حتی درخواست های وام را به برنامه حمایت از کسب و کار دولت و برنامه های وام در برابر آسیب های اقتصادی ارسال کرده بود.

در پایان، چنگ موفق شد 7 میلیون دلار کمک هزینه برای کارمندان خیالی خود بدست آورد، که برای هزینه های شخصی مانند 40000 دلار رولکس، اجاره یک آپارتمان ماهانه 17000 دلار و خودروی مرسدس مدل 2020 هزینه می شد.

به گفته آدری اشتراوس، دادستان ایالات متحده:
«چنگ با استفاده از اسناد جعلی و تقلبی در این روند، به اداره کسب و کار های کوچک و چندین بانک در مورد مالکیت شرکت های خود، تعداد افراد شاغل و نحوه استفاده از وجوه حاصل از وام دروغ گفت. چنگ هزینه زیادی را صرف خرید وسایل لوکس شخصی کرد.»

تقلب در عرضه اولیه سکه

چنگ همچنین بین آگوست و اکتبر 2018 به جرم استفاده از ICO متقلبانه مقصر شناخته شد. او با گمراه کردن سرمایه گذاران با اظهارات غلط در مورد امور مالی شرکت و آمادگی پلتفرم خود، سرمایه گذاران را برای شرکت در ICO شرکت خود Alchemy Coin Technology Limited ترغیب می کرد.

به همین ترتیب، وزارت دادگستری اظهار داشت:
این سرمایه گذاری ها از طریق بیان اطلاعات نادرست و گمراه کننده در مورد دسترسی Alchemy Coin به سرمایه، نوع استفاده از وجوه سرمایه گذاران، آمادگی محصول اپلیکیشن وام های همتا به همتا مبتنی بر بلاک چین و ثبت توکن های آن به عنوان بخشی از عرضه اولیه سکه، انجام گرفته است.

مجازات چنگ توسط قاضی منطقه ای آلیسون جی نیتن در تاریخ 3 آگوست تعیین خواهد شد. او احتمالا باید 80 سال در زندان سپری کند.

کد خبر: 1400020111MGMMMF

مطالب مرتبط:

پرداخت مالیات از طریق رمزارز در زوگ سوئیس

خرید NFT توسط سود رمزارز ها شامل مالیات می شود

پرداخت از طریق رمزارز به بزرگترین شرکت بیمه سوئیس

کریپتو مام: ممنوعیت رمزارز مانند خاموش کردن اینترنت است

رمزارز می‌تواند سودآور باشد اما برای مالیات آن هم آماده هستید؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته