شنبه 1 اردیبهشت 1403

افزایش ارزش طلا پس از جلسه فدرال رزرو و تضعیف دلار

پس از آنکه فدرال رزرو علیرغم بهبود چشم انداز اقتصادی تصمیم به عدم تغییر نرخ بهره گرفت، شاخص دلار تضعیف شد، و قیمت طلا در روز پنجشنبه افزایش یافت.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا با 0.3 درصد افزایش به 1786.36 دلار رسید. معاملات آتی طلای ایالات متحده با 0.7 درصد افزایش به 1786.50 دلار در هر اونس رسید. شاخص دلار در مقایسه با رقبای خود با 0.1 درصد کاهش مواجه شد و جذابیت طلا را برای دارندگان سایر ارز ها افزایش داد.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA گفت: «اظهارات فدرال رزرو تقریبا همسو با بازار بود. با ثبات سوددهی اوراق قرضه ایالات متحده، سرمایه گذاران به معاملات بازگشتند و ارزش دلار کاهش یافت.»

روز چهارشنبه، فدرال رزرو اعلام کرد که برای کنار گذاشتن کمک های اضطراری بسیار زود است، زیرا بسیاری از کارگران به دلیل پاندمی همچنان بیکار مانده اند. رئیس جمهور ایالات متحده در بین سخنرانی خود در کنگره از طرح بسته 1.8 تریلیون دلاری برای خانواده ها و آموزش و پرورش خبر داد، که این امر نیز به طلا کمک کرد. این فلز تمایل دارد که از اقدامات امدادی گسترده سود ببرد زیرا به عنوان یک پرچین در برابر تورم تلقی می شود.

در جای دیگر، فلز کاتالیزور خودکار پالادیوم 0.7 درصد افزایش یافت و به 2948.24 دلار در هر اونس رسید، در حالی که در روز سه شنبه به رکورد تاریخی 2962.50 رسیده بود.

با توجه به اختلالات در تولید دو معدن در روسیه پیش بینی می شود که امسال کسری پالادیوم گسترده شود و به رسیدن به قیمت 3000 دلار در هر اونس کمک کند.

پلاتین با 0.4 درصد افزایش به 1223.46 دلار رسید و نقره با 0.8 درصد افزایش به 26.37 دلار در هر اونس رسید.

کد خبر: 1400020901MGMCMH

مطالب مرتبط:

خرید شمش طلا با ارزهای دیجیتال

مقام سابق آمریکایی: رمزارزها استفاده دارند، اما طلا ندارد

سرمایه گذاری بیشتر استرالیایی ها در رمزارز نسبت به طلا و نقره

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته