جمعه 10 فروردین 1403

افزایش ارزش طلا با عقب نشینی سوددهی اوراق قرضه

قیمت طلا روز پنجشنبه افزایش یافت زیرا کاهش سوددهی خزانه داری آمریکا، فشار ناشی از تقویت دلار را جبران کرد، در حالی که سرمایه گذاران در انتظار داده های مشاغل غیر زراعی ایالات متحده برای آوریل هستند که قرار است اواخر این هفته اعلام شود.
به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا تا ساعت 03:22 به وقت گرینویچ با 0.2 درصد افزایش به 1789.53 دلار در هر اونس رسید. معاملات آتی طلای آمریکا با 0.3 درصد افزایش به 1788.60 دلار در هر اونس رسید.
استفان اینس از شرکت مدیریت دارایی اس پی آی گفت: «فدرال رزرو ایالات متحده همچنان به عقب نشینی در سیاست های خود ادامه می دهد، این برای طلا خوب است زیرا باعث کاهش سوددهی می شود. من فکر می کنم این در نهایت منجر به تضعیف دلار آمریکا خواهد شد.»
«با توجه به وضعیت فعلی و اظهارات همسو با بازار فدرال رزرو، به نظر می رسد زودتر به مرحله تست سطح 1800 دلار برسیم.»
شاخص 10 ساله سوددهی اوراق خزانه داری ایالات متحده امروز نزدیک به پایین ترین سطح در یک هفته گذشته رسید، و هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بهره را کاهش داد.
در همین حال، شاخص دلار در برابر رقبای خود 0.1 درصد رشد کرد و نزدیک به بالاترین سطح در دو هفته گذشته قرار گرفت.
اکنون تمرکزها به سوی گزارش مشاغل ماهانه روز جمعه ایالات متحده جلب می شود، و انتظار می رود تعداد افراد شاغل غیر زراعی در ماه گذشته افزایش یابد.
میشل بومن، رییس بانک فدرال، روز چهارشنبه گفت که اقتصاد ایالات متحده ممکن است با سرعت بیشتری رشد کند و کاهش بیکاری سریعتر از نقشه های سیاست گذاران بانک فدرال پیش بینی شود.
با این حال، چارلز ایوانز، رئیس بانک فدرال شیکاگو، نگرانی های خود را در مورد رسیدن به هدف تورم 2 درصد تکرار کرد و گفت که انتظار دارد سیاست پولی برای مدتی کمک کننده و با نرخ سوددهی پایین باشد.
نرخ های پایین سوددهی، فرصت نگهداری شمش های بدون بازده را کاهش می دهد.
در جای دیگر، پالادیوم پس از رسیدن به بالاترین سطح تاریخی 3017.18 دلار در روز سه شنبه، امروز با تغییر اندکی به 2971.94 دلار در هر اونس رسید.
نقره با هر اونس 26.51 دلار ثابت ماند، در حالی که پلاتین 0.5 درصد افت کرد و به 1219.04 دلار رسید.

کد خبر: 1400021601MGMCMH

مطالب مرتبط:

خرید شمش طلا با ارزهای دیجیتال

مقام سابق آمریکایی: رمزارزها استفاده دارند، اما طلا ندارد

سرمایه گذاری بیشتر استرالیایی ها در رمزارز نسبت به طلا و نقره

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته