پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

افزایش یک درصدی قیمت طلا با تضغیف دلار

با ضعیف شدن دلار و تصویب بسته امداد عظیم 1.9 تریلیون دلاری کووید 19، قیمت طلا پس از رسیدن به پایین ترین سطح هشت ماهه در جلسه گذشته، روز دوشنبه 1 درصد افزایش یافت.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا با رسیدن به پایین ترین سطح از ژوئن با 1717 دلار و 85 سنت در روز جمعه، امروز با 0.9 درصد افزایش به 1749.77 دلار در هر اونس رسید.

معاملات آتی طلای ایالات متحده با 1 درصد افزایش به 1746.70 دلار رسید.

به دلیل افزایش سوددهی اوراق قرضه ایالات متحده، قیمت طلا در روز جمعه 3 درصد سقوط کرد و بیشترین افت ماهانه خود را از ماه نوامبر 2016 در ماه فوریه تجربه کرد،.

استیون اینس، استراتژیست اصلی بازار جهانی در شرکت خدمات مال Axi ، گفت: «تغییر روند سوددهی و ضعف دلار به طلا اجازه می دهد تا طلا کمی بالاتر حرکت کند.»

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده اولین پیروزی قانونی خود را بدست آورد و مجلس نمایندگان اوایل روز شنبه 1.9 تریلیون دلار بسته امدادی ویروس کرونا را تصویب کرد. دلار در جلسه قبلی از بالاترین نرخ یک هفته ای سقوط کرد و همین موضوع باعث جذابیت طلا برای دارندگان ارزهای دیگر شد.

طلا به عنوان یک پرچین در برابر تورم در نظر گرفته می شود، که احتمالاً به عنوان یک محرک عمل می کند، در حالی که سوددهی بالاتر اوراق قرضه این وضعیت را به چالش می کشد.

اینس گفت که از نظر فنی، سطح روانشناختی 1700 دلار بسیار قابل توجه است، در حالی که محدوده 1760 تا 1765 دلار مانع مهمی برای رشد بیشتر طلا است.

در همین حال، دارایی های بزرگترین صندوق قابل معامله با مبادلات طلا در جهان، SPDR Gold Trust GLD ،0.6 درصد در روز جمعه کاهش یافت و به کمترین میزان از ماه مه 2020 رسید.

کمیسیون معاملات آتی کالاهای ایالات متحده (CFTC) روز جمعه اعلام کرد دلالان موقعیت های صعودی خود را در قراردادهای طلا و نقره COMEX در هفته منتهی به 23 فوریه کاهش دادند. هر اونس نقره 0.8 درصد افزایش یافت و به 26.82 دلار رسید، در حالی که پالادیوم1.2 درصد افزایش یافت و به 2345.96 دلار رسید. پلاتینیوم با 2 درصد افزایش به 1212.33 دلار رسید.

کد خبر: 1399121102MGMMMF

مطالب مرتبط:

بانک سنگاپور: رمزارز می تواند جایگزینی برای طلا باشد

سرمایه گذاری بیشتر استرالیایی ها در رمزارز نسبت به طلا و نقره

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته