پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

افزایش قیمت ریپل به بالای یک دلار برای اولین بار از سال 2018

توکن XRP شرکت ریپل (Ripple) که همچنان مورد حمایت جامعه ای از معامله گران وفادار است، روز سه شنبه برای اولین بار از سال 2018 به بالای یک دلار صعود کرد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین دسک، توکن XRP به رغم مشکلات حقوقی ناشی از شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، روز سه شنبه به بالای یک دلار صعود کرد. برخی ناظران می گویند که این توکن مورد حمایت جامعه ریپل قرار گرفته که نام خود را «ارتش XRP» گذاشته اند.


ریپل چیست


کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در ماه دسامبر سال گذشته، پرونده ای علیه شرکت ریپل که از XRP در شبکه پرداخت خود استفاده می کند، ثبت کرد. SEC مدعی است که این شرکت به دلیل جمع آوری 1.3 میلیارد دلار از طریق فروش XRP که اوراق بهادار بوده اما ثبت نشده، مرتکب تخلف شده است.

در حالی که هنوز این پرونده در جریان است، XRP به بالاترین سطح خود از مارس 2018 صعود کرده و سقوط ماه دسامبر را از 0.6 دلار به 0.2 جبران کرده است. البته قیمت بالای یک دلار هنوز هم از سقف تاریخی 3.3 دلار در مارس 2018 فاصله زیادی دارد.

بن پاورز (Ben Powers) کارشناس کوین دسک با اشاره به جامعه متعهد XRP، گفت: «آنها هنوز خرید می کنند، هنوز هم معامله می کنند.» او چنین چیزی را به «قبیله گرایی رمزارزی» تعبیر کرد.

بسیاری از معامله گران از این موضوع ترس داشتند که سایه تحقیقات SEC باعث از دست رفتن روند صعودی رمزارزها در سال 2021 برای توکن ریپل شود. این بدبینی احتمالاً ناشی از تمرکز بیش از حد ناظران بر ایالات متحده بود.

پاورز گفت: «SEC می تواند اقدام کند، اما این رمزارزها، ارزهای فراتر از گستره دسترسی ایالات متحده است.» چندین صرافی رمزارزی رمزنگاری غربی به دلیل نگرانی های مقرراتی، اقدام به توقف معاملات XRP یا حذف آن از فهرست خود کرده بودند.

با این حال، باورمندان به XRP هنوز هم می توانند این رمزارز را در صرافی های دیگر که کمتر انطباق با مقررات دارن یا در نقاط دیگر جهان خارج از ایالات متحده هستند، معامله کنند.

کاملا واضح است که فشار خرید از خارج از ایالات متحده وارد می شود. این موضوع، درستی ادعای مقاومت رمزارزها در برابر سانسور را تایید می کند و نشان می دهد که این ارزها خارج از کنترل دولت ها هستند.

با این حال، سرسختی جامعه XRP و افزایش قیمت ها لزوما به معنای ادامه رشد رمزارزها به عنوان مکانیزم پرداخت نیست.

دنی نلسون (Danny Nelson)، خبرنگار کوین دسک، در این باره گفت: «ارتش XRP با اعمال قانون توسط SEC کنار نخواهد کشید، حتی اگر نتیجه اقدام SEC این باشد که ریپل و XRP در نهایت ممکن است از یک بازار مالی مهم خارج شوند. البته این احتمالا تأثیر زیادی در کاربرد آن برای سایر شرکت ها در سراسر جهان خواهد داشت.»

کد خبر: 1400011801AAMMMF

مطالب مرتبط:

پایان رسمی همکاری ریپل و مانی گرام

ریپل به دنبال راه اندازی پلتفرم معاملاتی است

انتقالات خیره کننده XRP توسط ریپل و کوین بیس

ریپل اختلاف حقوقی خود را با یوتیوب حل و فصل کرد

ایجاد بلاک چین خصوصی ریپل برای ساخت CBDC

بیشتر بخوانید

SEC در برابر ریپل: مخالفت دادگاه با درخواست ریپل

کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) مجاز است از طریق درخواست ایجاد تفاهم نامه، به دریافت اسناد از صرافی های خارجی و شرکای تجاری...

SEC نماینده دارندگان XRP را به ترویج خشونت متهم کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، با انتشار یک یادداشت پاسخ قانونی دیگر، به مخالفت با دخالت دارندگان XRP در پرونده علیه...

SEC سخنان قاضی و نکات کلیدی را تحریف می کند

ریپل اخیرا در یک پاسخ کاملاً قاطع، یادداشتی را علیه درخواست SEC مبنی بر نادرست بودن دفاع «هشدار منصفانه» ریپل، منتشر کرد. این درخواست...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته