پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

آشنایی با ارز دیجیتال یرن فاینانس (YFI)

یرن فاینانس یک سرویس اگریگیتور برای سرمایه گذاران امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) است که با استفاده از اتوماسیون به آنها امکان می دهد سود حاصل از فارمینگ را به حداکثر برسانند.

در این مطلب بر اساس اطلاعات وبسایت مرجع ارز های دیجیتال Coinmarketcap.com به معرفی ارز دیجیتال پلتفرم دیفای یرن فاینانس می پردازیم. اولین سکه ای که موفق شد در یک بازه زمانی از لحاظ قیمت از بیت کوین پیشی بگیرد.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


یرن فاینانس (YFI) چیست؟

هدف یرن فاینانس ساده سازی فضای در حال گسترش دیفای برای سرمایه گذارانی است که دانش فنی ندارند و یا مایلند تعامل کمتری نسبت به معامله گران جدی داشته باشند.

این سرویس که در فوریه 2020 راه اندازی شد، در ماه های اخیر با معرفی محصولات جدید و توسعه دهندگان توکن YFI ، رشد چشمگیری داشته است.

چه کسانی بنیانگذاران یرن فاینانس هستند؟

یرن فاینانس زاییده ذهن آندره کرونژ است. پس از ترک پروژه iEarn در فوریه 2020، کرونژ بازگشت تا نظاره گر بر یک تولد دوباره باشد، با ظهور ابزارهای جدید و راه اندازی توکن YFI در ماه ژوئیه.

تا پایان سپتامبر 2020 ارزش دارایی های کل قفل شده بیش از 1 میلیارد دلار بوده اند.

کرونژ حرفه طولانی مدتی در رمزارز دارد و به طور خاص نام وی با دیفای مترادف شده است. او همچنین دارای سمت هایی در اکوسیستم قرارداد هوشمند «فانتوم و کریپتوبریفینگ» است، منبعی که به عرضه اولیه سکه (ICO) و رسانه های رمزراز اختصاص یافته است.

چه چیزی باعث می شود یرن فاینانس منحصر به فرد باشد؟

یرن فاینانس به منظور ساده سازی سرمایه گذاری دیفای و فعالیت هایی مانند دریافت سود از طریق فارمینگ برای بخش وسیعی از سرمایه گذاران ایجاد شده است.

این پلتفرم به عنوان یک اگریگیتور از ابزارهای سفارشی مختلف استفاده می کند تا مانند پروتکل های دیفای از جمله کرو، کامپاند و Aave عمل کند، و به کسانی که ارز دیجیتال خود را سهم گذاری می کنند بیشترین سود ممکن را ارائه دهد.

ویژگی های جدید همچنان در حال عرضه هستند، که هدف آنها، در کنار موارد دیگر، حفظ ارزش طولانی مدت پلتفرم است.

بازار هدف برای یرن فاینانس سرمایه گذارانی هستند که وقت کافی برای مطالعه پدیده به شدت پیچیده دیفای را از ابتدا ندارند، یا می خواهند سوددهی خود را به حداکثر برسانند.

چند سکه یرن فاینانس (YFI) در گردش وجود دارند؟

توکن داخلی یرن فاینانس YFI دارای 30000 واحد حداکثر عرضه است. از زمان راه اندازی در ژوئیه سال 2020 هیچ حق بیمه ای وجود نداشت و توسعه دهندگان هیچ وجه اولیه ای را دریافت نکردند: کل عرضه در زمان راه اندازی 0 YFI بود.

از آن زمان تاکنون، اکثر عرضه حداکثری وارد بازار شده اند و موفقیت این توکن در قیمت 41000 دلاری آن (بالاترین قیمت این سکه) نشان داده می شود که در اواسط سپتامبر سال 2020 اتفاق افتاد. همچنین اولین ارز دیجیتالی بود که ارزش بیشتری نسبت به بیت کوین در هر واحد داشت.

کاربران یرن فاینانس از طریق تأمین نقدینگی YFI به دست می آورند، در حالی که نگهداری این توکن امتیازات حکمرانی را هم ایجاد می کند.

امنیت شبکه یرن فاینانس چگونه است؟

کاربران یرن فاینانس به دلیل تغییر سریع شرایط بازار و تلاش اشخاص فرصت طلب برای کسب سود از شرکت کنندگان کم تجربه تر، می توانند با خطر از دست دادن پول مواجه شوند.

کرونژ که خود تلاش کرده است تا شفافیت مربوط به اصول این پلتفرم را حفظ کند، خاطرنشان کرد که حتی پس از حسابرسی کد، یرن فاینانس نمی تواند 100 درصد ایمن باشد، و دیفای به خودی خود ریسک هایی را به دنبال دارد.

کد خبر: 1400011716MGMCMF

مطالب مرتبط:

آشنایی با ارز دیجیتال آیکان (ICX)

آشنایی با ارز دیجیتال استلار (XLM)

آشنایی با ارز دیجیتال الراند (EGLD)

آشنایی با ارز دیجیتال دش (DASH)

آشنایی با ارز دیجیتال سوشی سواپ (SUSHI)

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته