شنبه 1 اردیبهشت 1403

افزایش قیمت طلا به بالاترین حد در بیش از دو هفته گذشته

قیمت طلا در روز پنجشنبه به بالاترین حد خود در بیش از دو هفته گذشته رسید، زیرا فدرال رزرو بر موضع خود جهت نگه داشتن نرخ سوددهی به نزدیک صفر تا سال 2023 تاکید کرد. با این وجود امیدواری به بهبود قوی اقتصادی بازدهی این فلز امن را محدود می کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا با 0.3 درصد افزایش به 1749.57 دلار در هر اونس رسید، و به بالاترین قیمت خود از 1 مارس با 1755.25 دلار رسید. معاملات آتی طلای ایالات متحده با 1.3 درصد افزایش به 1749 دلار رسید.

روز چهارشنبه، فدرال رزرو در حالی اعلام کرد که اقتصاد ایالات متحده در سریعترین توسعه در حدود 40 سال گذشته قرار دارد، اما بر موضع نرم خود در سیاست پولی در میان انتظارات برای تورم بالاتر تاکید کرد. این پاسخ باعث تضعیف قابل توجه دلار شد که می تواند از طلا پشتیبانی کند.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارز در DailyFX گفت: «آنها خوشبین تر می شوند و این برای طلا خوب نیست، و نشان می دهد که روند نزولی ادامه خواهد داشت.»

نرخ سوددهی بالاتر ایالات متحده و سوددهی اوراق قرضه خزانه داری هزینه فرصت نگه داشتن شمش بدون بازده را افزایش می دهد.

شاخص دلار به پایین ترین سطح دو هفته ای سقوط کرد، در حالی که نرخ سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا نزدیک به اوج بیش از یک سال گذشته خود است.

نیکلاس فراپل، مدیر کل جهانی ABC Bullion گفت: «اگر دلار به روند تضعیف خود ادامه دهد، و سوددهی توسط فدرال رزرو کاهش یابد، این امر می تواند طلا را برای آزمایش 1800 دلار تنظیم کند.»

پس از آنکه نورنیکل بزرگترین تولید کننده پالادیوم، پیش بینی تولید خود را به دلیل آب گرفتگی در دو معدن سیبری، کاهش داد، پالادیوم با افزایش 1.5 درصدی به 2.606.47 دلار رسید که بالاترین سطح آن از 2 مارس 2020 است. هر اونس نقره با 0.6 درصد افزایش به 26.44 دلار رسید و پلاتین با 0.4 درصد افزایش به 1217.78 دلار رسید.

کد خبر: 1399122802MGMMMH

مطالب مرتبط:

مقام سابق آمریکایی: رمزارزها استفاده دارند، اما طلا ندارد

سرمایه گذاری بیشتر استرالیایی ها در رمزارز نسبت به طلا و نقره

بیشتر بخوانید

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

صعود طلا به بالاترین قیمت در سه ماه گذشته

قیمت طلا روز دوشنبه به بالاترین سطح در بیش از سه ماه گذشته افزایش یافت، زیرا کاهش سوددهی اوراق خزانه داری ایالات متحده و...

افزایش قیمت طلا با امید به تداوم نرخ های پایین

با امید به اینکه فدرال رزرو ایالات متحده به زودی نرخ های سوددهی را افزایش نمی دهد، قیمت طلا در روز پنجشنبه افزایش یافت،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته