جمعه 10 فروردین 1403

افزایش قیمت طلا به بالاترین حد در بیش از یک هفته

قیمت طلا در روز سه شنبه به بالاترین سطح در بیش از یک هفته گذشته افزایش یافت، زیرا تضعیف دلار و عقب نشینی سوددهی اوراق قرضه ایالات متحده، تقاضا برای این فلز را افزایش داد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا با رسیدن به بالاترین قیمت از 26 مارس با 1735.30 دلار، امروز با 0.4 درصد افزایش به 1734.72 دلار در هر اونس رسید.

معاملات آتی طلای ایالات متحده نیز با 0.4 درصد افزایش به 1734.80 دلار در هر اونس رسید.

کایل روددا، تحلیلگر IG Market گفت: «پس از اعلام داده های اقتصادی قوی در روز جمعه و دیروز (دوشنبه) از ایالات متحده، به پناهگاه امن دلار ضربه وارد شد، و سرمایه گذاران شتاب زده شدند تا پول خود را در دارایی های پر ریسک تر با سوددهی بیشتر مستقر کنند.»

دلار در برابر سبد ارزهای رقیب به پایین ترین سطح در حدود دو هفته گذشته سقوط کرد و باعث شد طلا برای خریداران خارج از ایالات متحده مقرون به صرفه تر شود.

شاخص سوددهی اوراق خزانه داری ایالات متحده کاهش یافت و از اوج 14 ماهه هفته گذشته فاصله گرفت. سوددهی کمتر اوراق قرضه، هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بهره را کاهش می دهد.

در همین حال، اطلاعات اقتصادی بیش از حد انتظار اخیر از ایالات متحده امیدهای پیرامون بهبود سریع را افزایش داده و سرمایه گذاران را به سمت دارایی های پر ریسک سوق داده است.

استیون اینس، استراتژیست ارشد بازار جهانی در شرکت خدمات مالی Axi در یادداشتی گفت: «طلا یک الگوی کف دوقلو کوتاه مدت تشکیل داده است، اما قبل از اینکه بالاتر رود باید به سطح 1750 دلار برسد.»

«این فلز می تواند تلاش کند تا بهبود هفته گذشته را به وسیله داده های مثبت مربوط به کسب و کار ایالات متحده تقویت کند.»

لورتا مستر، رئیس بانک فدرال رزرو کلیولند، روز دوشنبه گفت که چشم انداز اقتصادی ایالات متحده در حال روشن شدن است و افزود که فدرال رزرو باید به سیاست پولی آسان خود پایبند باشد تا به رشد بیشتر کمک کند. طلا تمایل دارد که از اقدامات محرک گسترده بانک های مرکزی سودمند شود زیرا این فلز به طور گسترده ای به عنوان یک محافظ در برابر تورم و کاهش ارزش پول در نظر گرفته می شود.

در جای دیگر، هر اونس نقره با 24.90 دلار ثابت ماند، در حالی که پالادیوم 0.4 درصد کاهش داشت و به قیمت 2،654.33 دلار در هر اونس رسید. هر اونس پلاتین با کاهش 0.1 درصدی، به 1،207.50 دلار رسید.

کد خبر: 1400011702MGMCMF

مطالب مرتبط:

مقام سابق آمریکایی: رمزارزها استفاده دارند، اما طلا ندارد

سرمایه گذاری بیشتر استرالیایی ها در رمزارز نسبت به طلا و نقره

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته