شنبه 1 اردیبهشت 1403

اقدام دوباره رییس جمهور روسیه در حیطه ارز های دیجیتال

رئیس جمهور روسیه جلسه ای با دادستان کل کشور برگزار کرد که در آن موضوع ارزهای دیجیتال به بحث وارد شده است. در این جلسه ولادیمیر پوتین درباره انتقالات فرامرزی ارز های دیجیتال جهت مقاصد غیر قانونی هشدار داد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بیت کوین نیوز، طبق رونوشت عمومی منتشر شده در وبسایت رسمی کرملین، پوتین در نظر دارد که دفتر دادستانی کل باید به تقویت نظارت مالی ادامه دهد. گفته می شود، رئیس جمهور روسیه مستقیماً به ارزهای دیجیتال اشاره کرده است.


ارز دیجیتال چیست؟


در این نوشته می خوانیم:
«یک نکته دیگر نیز وجود دارد، کاملاً جدید، اما ضروری: انجام اقدامات اضافی برای سرکوب انتقالات غیرقانونی وجوه دارایی های مالی دیجیتال. عناصر مجرمانه به طور فزاینده ای از این دارایی های مالی دیجیتال استفاده می کنند و مطمئناً باید با همکاران سایر بخش ها، از جمله نظارت مالی، به آن توجه دقیقی کنیم.»

نظارت مالی یا Rosfinmonitoring ، آژانس دولتی روسیه است که مسئول نظارت بر کلیه امور مربوط به مبارزه با پولشویی در این کشور است.

بر اساس دفتر خبری کرملین، جلسه پوتین با دادستان کل کشور برای بررسی نتایج کار آنها در سال 2020 انجام شده است.

اقدامات اخیر پوتین برای رگولاتوری رمزارز

در چند ماه گذشته، رئیس جمهور روسیه در حوزه رگولاتوری ارز های دیجیتال و امور مرتبط به آن فعال بوده است. پوتین در آگوست سال 2020 لایحه ای را امضا کرد که تراکنش های دارایی های مالی دیجیتال (DFA) را رگولاتوری می کند.

این قانون تعریفی از ارز دیجیتال ارائه می دهد و می گوید: «ارز دیجیتال به عنوان مجموعی از داده های الکترونیکی شناخته می شود که می توانند به عنوان وسیله پرداخت پذیرفته شود، و واحد پولی فدراسیون روسیه یا یک کشور خارجی نیست و به عنوان سرمایه گذاری شناخته می شود. ارز دیجیتال نمی تواند به طور همزمان برای پرداخت هزینه کالاها و خدمات استفاده شود.»

این قانون در 22 ژوئیه توسط دومای دولتی، مجلس سفلای پارلمان روسیه، و در 24 ژوئیه توسط شورای فدراسیون تصویب شد. این قانون از 1 ژانویه 2021 لازم الاجرا شد.

همچنین، در دسامبر سال 2020، پوتین دستوری را امضا کرد که کارکنان دولتی این کشور را وادار می کند دارایی های رمزارز خود را آشکار کنند. این مصوبه تصریح می کند که کارمندان باید جزئیات مربوط به محل خرید دارایی های دیجیتال و ارزش آن را تا 30 ژوئن 2021 ارسال کنند.

کد خبر: 1399122907MGMMMF

مطالب مرتبط:

ورود غول نفتی روسیه به حوزه استخراج رمزارز

شرکت نفتی روسیه مزرعه استخراج بیت‌کوین ایجاد کرد

عرضه اولین توکن فلزات جهان توسط غول معدنی روسیه 

روسیه آزمایش روبل دیجیتال را در سال 2022 آغاز می کند

استفاده شرکت نفتی بزرگ روسیه از بلاک چین برای سوخت گیری هواپیما

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته