پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

اولین استان آرژانتین اعمال مالیات بر فعالیت‌های مرتبط با رمزارز را شروع می‌کند

در آرژانتین، یک قانونگذار استانی به لایحه ای برای وضع مالیات جدید بر درآمد ناخالص حاصل از معاملات رمزارز رأی مثبت داده است. استان مرکزی کوردوبا اکنون اولین استانی است که مالیات رمزارزی را در این کشور وضع می کند، که شامل پلتفرم های تبادل رمزارز و معامله گران خرد است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بیت کوین نیوز، طبق اعلام CBA4N، قانون مالیات 2021 مصوب این قانونگذار در تلاش است تا از درآمد ناخالص حاصل از معاملات مربوط به رمزنگاری از مردم 4٪ تا 6.5٪ مالیات دریافت کند. همچنین، افراد یا مشاغل دریافت کننده ارزهای دیجیتال در ازای دریافت کالا یا خدمات مشمول نرخ 0.25٪ می شوند.

با استناد بهCordoba Bitcoin، یک جامعه رمزارز محلی، این رسانه محلی معتقد است که سایر استان ها و حتی دولت ملی می توانند این اقدام را تکرار کنند.

Cordoba Bitcoin همچنین روشن کرد که قبلاً فقط 15٪ مالیات مربوط به درآمد وجود داشت. بانک مرکزی جمهوری آرژانتین از صرافی های محلی خواست تا در مورد هرگونه معاملات مربوط به ارزهای دیجیتال اطلاع دهند.

در این مورد، تازگی این است که لایحه تصویب شده در حال حاضر تعریف واضحی برای ارزهای دیجیتال می دهد:

یک نمود دیجیتالی از ارزش که می تواند تابع تجارت دیجیتال باشد و وظایف آن مستقیم و یا غیرمستقیم به منزله ابزاری برای مبادله و یا واحد حساب و یا ذخیره ارزش است به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست ؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمز ارز و ارز مجازی

قوانین جدید ممکن است سرمایه گذاران در این بخش را بترساند

قانونی که توسط انجمن رمزارز کوردوبا ذکر شده است، قانون مالیات بر درآمد است که در سال 2017 اصلاح شد تا دارایی های رمزارز را در محتوای خود بگنجاند. مارکوس زوکارو، مشاور مالیات محلی، در مورد جنبه منفی چنین مصوبه ای که ممکن است برای اقتصاد محلی ایجاد شود، به La Nacion گفت: «افزایش بار مالیاتی می تواند خطرناک باشد زیرا نه تنها باعث ترس از سرمایه گذاری در این بخش می شود، بلکه بسیاری از عملیات ارزهای دیجیتال را نیز غیر رسمی نگه می دارد.»

وی همچنین به ابهام تعاریف اصطلاحات مانند بیت کوین یا استیبل کوین بر اساس قانون مالیات اشاره کرد: «آنها در برابر مالیات، در وضعیت مشابهی قرار دارند، برای مثال رمزارز، استیبل کوین و توکن های اوراق بهادار. آیا رمزارز (که دارایی اساسی ندارد) با استیبل کوین ها که با دلار پشتیبانی می کنند مشابه هستند؟ واضح است که نه.»

مطالب مرتبط:

قوانین ارزهای دیجیتال در آرژانتین

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته