جمعه 10 فروردین 1403

ایجاد بلاک چین خصوصی ریپل برای ساخت CBDC

شرکت ریپل اعلام کرد که، دفتر خصوصی جدید CBDC این شرکت با توان عملیاتی و قابلیت همکاری بالا در حال توسعه است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از دکریپت، بر اساس اعلامیه ای که دیروز منتشر شد، شرکت ریپل متمرکز بر پرداخت های مبتنی بر بلاک چین، دفتر خصوصی جدیدی را تهیه می کند که به طور خاص برای ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) طراحی شده است.


ریپل چیست؟


یک نظرسنجی که اخیراً توسط «بانک تسویه حساب های بین المللی» انجام شده است، نشان داد که بیش از 80 درصد از بانکهای مرکزی جهان در حال بررسی CBDC هستند. به نوبه خود، ریپل قصد دارد با ارائه یک راه حل امن، کنترل شده و انعطاف پذیر برای صدور و مدیریت CBDC به این بخش کمک کند.

این شرکت خاطرنشان کرد که در حالی که بانک های مرکزی می توانند از نظر تئوری از برخی از بلاک چین های موجود برای پروژه های CBDC خود استفاده کنند، اکثر بلاک چین ها قادر به ارائه توان لازم برای حجم معاملات مورد نیاز برای CBDC نیستند.

ریپل ادعا می کند، علاوه بر این، اکثر بلاک چین ها دفترهای عمومی هستند که برای همه کاربران باز هستند و توسط طیف وسیعی از اعتبار سنجها به روز می شوند، که برای CBDC ها ایده آل نیست.

این شرکت توضیح داد: «یک بانک مرکزی به حریم خصوصی تراکنش ها و کنترل ارز بیشتری نسبت به یک دفتر کل عمومی نیاز دارد، بنابراین به احتمال زیاد تصمیم به ایجاد CBDC در یک دفتر خصوصی که می تواند در مقیاس مورد نیاز کار کند حیاتی است.»

بنابراین، ریپل قصد دارد نسخه اختصاصی دفتر خصوصی خودش متمرکز بر CBDC را به بانک های مرکزی ارائه دهد که نه تنها سرعت بالا و مقیاس پذیری را فراهم می کند بلکه می تواند امکان همکاری با زیرساخت های مالی جهانی موجود و همچنین دارایی های دیجیتال دیگر را فراهم کند.

این دفتر خصوصی مبتنی بر همان فناوری بلاک چین XRP Ledger (XRPL) است که اساساً برای پرداخت طراحی شده است.
ریپل افزود: «جابجایی پول بر روی دفتر خصوصی CBDC مقرون به صرفه، قابل اعتماد و نزدیک به فوری خواهد بود. تراکنش ها همچنین می توانند در حجم مورد نیاز بانک های مرکزی اتفاق بیفتند. این دفتر خصوصی ده ها هزار معامله در هر ثانیه (TPS) را در ابتدا با مقیاس بندی صدها هزار TPS در طول زمان انجام می دهد.»

برای این منظور، این شرکت اظهار داشت: «پروتکل اجماعی که هم در XRPL و هم در دفتر CBDC استفاده می شود ارزان تر و 61000 برابر کارآمدتر از بلاک چین های عمومی است که از اثبات کار استفاده می کنند.»

همانطور که دکریپت گزارش داد، تحقیقات اخیر بانک فدرال رزرو نیویورک نشان داد که CBDC ها بیشتر از همتایان بخش خصوصی خود برای حفظ حریم خصوصی مناسب هستند. در همین حال، آزمایش های مختلف CBDC در حال حاضر در کشورهایی مانند کانادا، کره جنوبی، برزیل، ژاپن، تایلند و بسیاری دیگر به سرعت در حال انجام هستند.

کد خبر: 1399121410MGMMMH

مطالب مرتبط:

اتحاد بانک های بزرگ آسیایی در پروژه CBDC چندگانه

بررسی مقررات CBDC در بانک مرکزی ایران

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته