سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

بانک مرکزی هند در مسیر ایجاد رمزارز رسمی

بانک مرکزی هند (RBI) در حال آماده سازی خود برای راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، مقامات هند همچنان به ابراز حمایت از ارز دیجیتال مورد حمایت دولت برای جایگزینی ارزهای دیجیتال منتشر شده خصوصی ادامه می دهند.

طبق گزارش بلومبرگ، رئیس بانک ذخیره هند، ساکتیکانتا داس، عزم این بانک مرکزی برای ایجاد روپیه دیجیتال را ابراز کرده است. به گفته داس، بانک مرکزی هند بسیار درگیر بازی است و می خواهد از پروژه الکترونیکی ارز دیجیتال چین، یوان دیجیتال، تقلید کند.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


رئیس بانک ذخیره هند همچنین نشان داد که پروژه روپیه دیجیتال تمرکز اصلی بانک مرکزی است. در حالی که هیچ تاریخ انتشار رسمی پیشنهادی برای آن وجود نداشته است، داس گفت که RBI در حال اجرای پروتکل های فن آوری و رویه سیستم مستقل ارز دیجیتال است.

در بخشی از مصاحبه، داس موضع ضد رمزارزی بانک ذخیره را حفظ کرد و ابراز نگرانی کرد که رمزارزها تهدیدی برای ثبات مالی هند است.

به گفته داس، بانک ذخیره هند این نگرانی ها را به مقامات دولت گزارش داده و می تواند رگولاتوری رمزارز جدید را شکل دهد.

همانطور که قبلاً توسط کوین تلگراف گزارش شده بود، گمانه زنی ها درباره ممنوعیت کلی ارزهای دیجیتال در آینده نزدیک وجود دارد و دارندگان رمزارز را ملزم می کند که در یک بازه سه تا شش ماهه دارایی های خود را به پول نقد تبدیل کنند.

گفته می شود مروجین عرضه های اولیه، با صدور اقرار نامه هایی اعلام کردند که در صورت اجرایی شدن این قوانین ممنوعیت، دارایی های رمزارز خود را در کمتر از 24 ساعت به پول نقد تبدیل خواهند کرد.

سهامداران ارزهای دیجیتال در هند یکبار دیگر مجبورند از این صنعت در مقابل مخالفت های دولت هند دفاع کنند. در مارس 2020، دیوان عالی، ممنوعیت قبلی RBI در مورد سرویس های صرافی های رمزارز توسط بانک های تجاری را لغو کرد.

در اوایل ماه فوریه، مدیر ارشد فناوری کوین بیس، بالاجی سرینیواسان، به شایعه ممنوعیت ارز های دیجیتال انتقاد کرد. به گفته سرینیواسان، ممنوعیت ارز دیجیتال چیزی شبیه به ممنوعیت اینترنت است.

با این حال، مقامات دولتی تنها عناصر ضد رمزارز در هند نیستند. اخیراً، سرمایه گذار میلیاردر راکش جونجونوالا، ملقب به وارن بافت هند، خواستار ممنوعیت ارز دیجیتال شده است و اضافه می کند که بانک ذخیره این کشور باید ایجاد روپیه دیجیتال را در اولویت قرار دهد.

مطالب مرتبط:

استفاده بزرگترین صرافی رمزارز هند از دامنه های غیر متمرکز

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته