جمعه 31 فروردین 1403

به روزرسانی قوانین ارز های دیجیتال توسط دولت ترکیه

دولت ترکیه پس از ممنوعیت ارزهای دیجیتال برای پرداخت ها، و سقوط صرافی های ارز دیجیتال در این کشور، مقررات ارز دیجیتال را به روز کرده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بیت کوین نیوز، این قانون جدید که روز شنبه در یک اعلامیه رسمی منتشر شد، پلتفرم های معاملات رمزارز را به لیست نهادهای تحت پوشش مقررات مبارزه با پولشویی (AML) و مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT) اضافه می کند.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


این اعلامیه رسمی نشان می دهد که جدیدترین قوانین رگولاتوری گسترش یافته این کشور در مورد معاملات ارزهای دیجیتال به طور فوری اعمال می شوند. ارائه دهندگان خدمات رمزارز اکنون باید از مقررات موجود پیروی کنند.

دولت قبلاً گفته بود كه قصد دارد یک بانك متولي مركزي را براي از بين بردن ريسك در ميان ساير مقررات تأسيس كند.

بانک مرکزی ترکیه اخیراً استفاده از ارزهای دیجیتال را برای پرداخت ممنوع کرده است. به دنبال این ممنوعیت، دو صرافی ارز دیجیتال ترکیه، تودکس و وبیت کوین، ناگهان معاملات خود را متوقف کردند و اکنون مورد تحقیق در خصوص کلاهبرداری هستند.

شش نفر در میان این تحقیقات مربوط به کلاهبرداری صرافی رمزارز تودکس که مدیر عامل آن فاروق فاتح اوزر از کشور فرار کرده است، به زندان افتادند. مقامات ترکیه و اینترپل در چهار کشور به دنبال وی هستند.

کد خبر: 1400021205MGMCMF

مطالب مرتبط:

پرداخت مالیات از طریق رمزارز در زوگ سوئیس

خرید NFT توسط سود رمزارز ها شامل مالیات می شود

پرداخت از طریق رمزارز به بزرگترین شرکت بیمه سوئیس

کریپتو مام: ممنوعیت رمزارز مانند خاموش کردن اینترنت است

رمزارز می‌تواند سودآور باشد اما برای مالیات آن هم آماده هستید؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته