پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

راهکار فناوری بلاک چین برای امنیت ایمیل ها

ایمیل ساخته شده بر روی یک پلتفرم بلاک چین ممکن است امنیت ارتباطات بیشتری نسبت به گزینه های متمرکز فراهم کند.

به گزارش سکه نیوز، پاندمی کووید 19 به طور قطع یک تعریف مشخص از ارتباطات از راه دور ایجاد کرده است و قابل اطمینان بودن یک شرکت به ارائه دهنده خدمات ایمیل آن برای انواع ارتباطات مربوط است.

بیایید با ریشه ایمیل شروع کنیم. ایمیل بیش از 50 سال است که وجود دارد و یک کانال رسمی ارتباطی در سراسر جهان است. ایمیل با بیش از 3 میلیارد کاربر، پرکاربردترین و فوری ترین شکل ارتباط است.


بلاک چین چیست


اولین مثال از ایمیل را می توان در رایانه های موجود در ام آی تی در برنامه ای به نام MAILBOX یافت، که قدمت آن به دهه 1960 بازمی گردد. با این حال، در سال 1971 بود که ری تاملینسون با ایجاد سیستم ایمیل شبکه آرپانت، نامه الکترونیکی را اختراع کرد و توسعه داد، همانطور که امروز آن را می شناسیم.

ایمیل به عنوان یک کانال ارتباطی آنچنان ایمن نیست

تخمین زده شده است که مردم در سراسر جهان هر روز حدود 320 میلیارد ایمیل ارسال می کنند. در سال 2019 ، شرکت امنیت سازمانی ابری آوانان در «گزارش جهانی فیشینگ» خود فاش کرد که از هر 99 ایمیل یک مورد حمله فیشینگ وجود دارد، به این معنی که در سال 2019 هر روز حدود 300 میلیون حمله فیشینگ انجام می شود.

در سال 2016 ، شرکت امنیتی IT Hold Security تخمین زد که بیش از 272 میلیون سابقه ایمیل و رمزعبور حساب های ایمیل برای خرید در دارک نت ارائه شده است. یک مثال از این سال زمانی بود که نیدی رزدان روزنامه نگار برجسته در ژانویه به پلیس دهلی هند اعلام کرد وی قربانی یک فیشینگ شده است که با کلاهبرداری به او پیشنهاد سمت استادیاری دانشگاه هاروارد را داده بود. مثال اخیر دیگر این است که مهاجمان از چهار آسیب پذیری خطرناک در Microsoft Exchange برای بدست آوردن جایگاه در شبکه شرکتی سوء استفاده کردند.

جدا از مسائل امنیتی، مشکلاتی مانند خوانده شدن ایمیل توسط ارائه دهنده خدمات، پردازش و تحمیل تبلیغات به کاربران، جزو پدیده های روزمره هستند. در لحظه ایجاد آدرس ایمیل جدید با جی میل، حتی قبل از دریافت اولین ایمیل خود، تبلیغ ناخواسته ای از قبل در صندوق پستی شما در انتظار است.

در واقع، تا سال 2017 ، گوگل از قابلیت های فناوری خود برای اسکن همه ایمیل های ارسال شده به کاربران جی میل یا دریافت شده توسط آنها برای کمک به ساخت پروفایل های دقیق کاربران خود استفاده می کرد و آنها را با انواع تبلیغات شخصی سازی شده هدف قرار می داد.

حتی اگر تمام مشکلات امنیتی و فیشینگ را برای لحظه ای کنار بگذاریم، تصور یک صندوق ورودی بدون اسپم و بدون تبلیغات عملاً غیرممکن است. با درنظر گرفتن ماهیت متمرکز ایمیل ها و موضوعات مختلفی که همراه آن است، یک سرویس ایمیل ساخته شده بر روی یک بستر بلاک چین راهکار هایی برای هر یا تمام اشکالاتی که سرویس های ایمیل متمرکز فعلی دارند ارائه می دهد.

ایمیل غیرمتمرکز باید بر چه چیزی متمرکز شود؟

امنیت در هنگام ارسال ایمیل از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. ماهیت غیرمتمرکز فناوری بلاک چین در بحث ایمیل، بالاترین سطح امنیت را ایجاد می کند. شبکه های همتا به همتا نه تنها غیر قابل شکست هستند بلکه در زمینه داده ها، اطلاعات شخصی و رمزهای عبور، بالاترین سطح حفاظت را نیز دارند.

پس از آن قطعا حریم خصوصی اهمیت دارد، که با تحقق الگوریتم های رمزنگاری، سیستم های کلید نامتقارن و کارکرد هش، امکان پذیر می شود. برای دستیابی به کمال در اینجا، باید اطمینان حاصل شود که بهترین ترکیب های ممکن در نظر گرفته شده و اجرا می شوند.

از هجوم مداوم ایمیل های ناخواسته در تمام ساعات روز می توان به راحتی مراقبت کرد و می توان با استفاده از قراردادهای هوشمند یک صندوق ورودی (اینباکس) بدون سر و صدا را تهیه کرد. وقتی این امکانات همچنین می توانند با قراردادهای هوشمند تلفیق شوند، تجربه صندوق ورودی چندین مرتبه بالاتر می رود.

امکان ایجاد یک آدرس ایمیل یک بار مصرف برای اشتراک گذاری با غریبه ها وجود دارد که بعداً به طور کامل پاک می شود. گزینه ایجاد آدرس ایمیل با مدت زمان ثابت، از یک روز تا چند ماه نیز امکان پذیر است. این ویژگی قدرتمند، بدون ایجاد رد پای دیجیتالی تقریباً دائمی آدرس ایمیل، انتخاب یک ارائه دهنده قابل اعتماد را بسیار آسان می کند.

اولویت بندی خودکار ایمیل ها به همراه قابلیت حذف ایمیل های خوانده نشده با صلاحدید فرد است. از طریق قراردادهای هوشمند، ایمیل ساخته شده بر روی یک شبکه بلاک چین می تواند دسترسی به ایمیل های هر کارمند را به راحتی کنترل کند و آنها را فقط در اختیار مسئول یا مسئولان قرار دهد. علاوه بر این، صندوق ورودی از تبلیغات ناخواسته، داده کاوی، نظارت، ردیابی یا رخ نما نگاری محافظت می شود.

راهکار بلاک چین برای موفقیت باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

برای اینکه ویژگی های فوق در یک سیستم غیرمتمرکز به واقعیت تبدیل شود، بلاک چین باید این ویژگی ها را داشته باشد:

مقیاس پذیری: بلاک چین های امروز آنچنان مقیاس پذیر نیستند. در بلاک چین اتریوم فقط 15 تراکنش در ثانیه قابل تأیید است. این بدان معناست که به هیچ وجه قادر به اداره میلیون ها ایمیل در روز نیست. از این رو، بلاک چین ذاتاً باید این توانایی را داشته باشد که میلیون ها تراکنش در روز را با اعتبارسنجی تقریباً فوری انجام دهد.

پایایی: بلاک چین بیشتر از هر سیستم موجود انرژی مصرف می کند. به عنوان مثال، بلاک چین اتریوم 1.02 کیلووات ساعت در هر تراکنش مصرف می کند. این بدان معناست که در صورت رد و بدل شدن 1 میلیارد ایمیل برای یک روز، بلاک چین اتریوم 1.02 تراوات ساعت مصرف می کند. مصرف انرژی بلاک چین باید آنقدر سبک باشد که بتواند با سیستم های متمرکز رقابت کند یا قابل مقایسه باشد.

ایمن با حریم خصوصی مطلق: حتی اگر بلاک چین ها ایمن باشند، در معرض حملات 51 درصدی هستند، جایی که نود های مخرب 51 درصد یا بیشتر شبکه را اشغال می کنند. الگوریتم های رمزنگاری، مکانیسم های کلید نامتقارن و کارکرد هشینگ بالاترین سطح رمزگذاری را فراهم می کنند. امنیت ذاتاً درون سازوکارهای حفظ حریم خصوصی بنا شده است.

با گفتن این موارد، همه بلاک چین ها قادر به ارائه خدمات ایمیل نیستند یا پیکربندی نشده اند. مقیاس پذیری، پایایی و امنیت هنگام انتخاب پروتکل بلاک چین باید به دقت مورد توجه قرار گیرند. اگر نه همه، بلاک چین ها باید یک یا دو مورد از سه مورد اصلی را داشته باشند.

همه این مشکلات ممکن است هنگام استفاده از ایمیل بر روی بلاک چین از بین بروند، اما به خاطر داشته باشید که زمین هنگامی واقعا هموار است که هر سه معیار امنیت، مقیاس پذیری و پایایی برآورده شوند.

منبع: کوین تلگراف

کد خبر: 1400021817MGMMMF

مطالب مرتبط:

رفع شکاف بین اپلیکیشن های غیرمتمرکز و مشاغل با فناوری بلاک چین

استکینگ رمزارز | تمام آنچه که باید درمورد سپرده گذاری رمزارز بدانید!

بر خلاف وب اولیه، بلاک چین به حمایت دولتی نیاز ندارد

ضرورت توجه بزرگان دیتا به فناوری بلاک چین

محتوای غیرقانونی و بلاک چین

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

آشنایی با ارز دیجیتال تتا (THETA)

تتا یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که برای پخش ویدئو ساخته شده است. در مارس 2019 راه اندازی شد، و شبکه اصلی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته