پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

بانک آمریکا: بیت کوین بی کاربرد و بسیار پرنوسان است

محققان «بانک آمریکا» استدلال می کنند که نوسان بالا و غیر عملی بودن بیت کوین، نقش این ارز دیجیتال را به عنوان یک ذخیره ارزش نقض می کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کریپتو پوتیتو، در حالی که «مورگان استنلی» و «جی پی مورگان» رویکرد مثبتی را بر روی بیت کوین اخاذ می کنند، یکی دیگر از موسسات مالی غول پیکر ایالات متحده، بانک آمریکا، گزارشی را منتشر کرده و این دارایی را مورد هجوم قرار داده است. محققان این بانک، بیت کوین را غیر عملی و فوق العاده بی ثبات خوانده و نقش آن به عنوان یک ذخیره ارزش را زیر سال بردند.


بیت کوین چیست؟ هرآنچه که باید بدانید


بانک آمریکا بیت کوین را به باد انتقاد می گیرد

به نقل از فایننشال تایمز، گزارش بانک آمریکا در مورد بیت کوین به چندین ویژگی این رمزارز ضربه می زند، از جمله ماهیت بسیار ناپایدار آن. محققان ادعا کردند که این نوسانات استثنایی، بیت کوین را به عنوان یک ذخیره ثروت یا سازوکار پرداخت، غیر کاربردی می کند.

بعلاوه، آنها ادعا كردند كه سرمایه گذارانی که بخش عمده ای بیت کوین خریداری کرده اند، تنها دلیل روند صعودی این ارز دیجیتال هستند و قیمت آن را از 10 هزار تا 60 هزار دلار تغییر می دهند. این محققان بر این باورند که سایر کلاسهای دارایی از نظر ذخیره ارزشی از بیت کوین بهتر عمل کرده اند. در این سند می خوانیم:
«به طور کلی، ما به این نتیجه رسیده ایم که بیت کوین نمی تواند به عنوان یک پرچین علیه تورم عمل کند، زیرا کالا ها و حتی سهام عملکرد بهتری در برابر تورم دارند.
به همین ترتیب، ما فکر می کنیم بحث اصلی در زمینه نگهداری بیت کوین، متنوع سازی، کاهش نوسانات یا محافظت از تورم نیست، بلکه افزایش بیش از حد قیمت آن است.»

محققان بانک آمریکا همچنین به تأثیرات زیست محیطی بیت کوین پرداختند. آنها متذکر شدند، این ارز دیجیتال، که برای تولید آن نیاز به مصرف انرژی زیادی وجود دارد، در یک سال به اندازه کل مصرف کشورهایی مانند یونان از برق استفاده می کند. این چیزی است که اخیراً بیل گیتس نیز به عنوان یک اشکال بزرگ از آن یاد کرد.

(غیر)متمرکز بودن بیت کوین

مسلماً یکی از ویژگیهای اصلی بیت کوین تمرکززدایی آن است، به معنای فقدان یک متصدی مرکزی در پشت آن. با این حال، این گزارش روایت متفاوتی در این باره نقل و غیرمتمرکز بودن بیت کوین را زیر سوال می برد.

این مقاله می گوید که 95 درصد از کل بیت کوین در گردش فقط به 2.4 درصد از حساب ها تعلق دارد، که یک سطح تجمع بسیار بالا است که این ابزار را به عنوان یک مکانیزم پرداخت یا حتی به عنوان یک وسیله سرمایه گذاری غیر عملی می سازد.

علاوه بر این، محققان ادعا کردند که چنین حسابهای بزرگی، معروف به نهنگ ها، در چند ماه گذشته نیز به جمع آوری خود ادامه داده اند. نهنگ هایی که کنترل بیت کوین را در دست دارند، با قیمت ها بازی می کنند، و سود های کلانی کسب می کنند.

کد خبر: 1400010104MGMCMF

مطالب مرتبط:

بیت کوین بزرگترین کلاهبرداری تاریخ است؟

بیل گیتس: بیت کوین برای کره زمین مضر است

سناتور آمریکایی: بیت کوین پایان بدی خواهد داشت

هشدار بیل گیتس به سرمایه‌گذاران خرد برای خرید بیت کوین

بیشتر بخوانید

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین دایمند (BCD)

بیت کوین دایمند (BCD) یک هارد فورک از بیت کوین است. فورکی که در بلوک 495866 اتفاق می افتد، و تغییراتی از جمله الگوریتم...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته