شنبه 1 اردیبهشت 1403

تأیید 9 پلتفرم رمزارز، توسط ناظر مالی کلمبیا برای همکاری با بانک‌ها

نهاد تحت مدیریت وزارت دارایی و اعتبار عمومی، به عنوان ناظر مالی کشور کلمبیا (Superfinanciera) مجوز همکاری بین بانک های کلمبیا و صرافی های ارز دیجیتال را صادر کرد. تاکنون، این سازمان مالی کلمبیا 9 همکاری بین صرافی ها و بانک های ملی را تأیید کرده است تا عملیات رمزارزی را برای شهروندان در دسترس قرار دهد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بیت کوین نیوز، جمهوری کلمبیا در آمریکای جنوبی طی سال های گذشته با دارایی های رمزارز مانند بیت کوین و سایر ارز های دیجیتال دوستانه رفتار کرده است. اخیراً، در هفته اول ژانویه 2021، نهاد نظارتی بر شرکت ها در کلمبیا در بخشنامه ای رسمی توضیح داد که شرکت های محلی می توانند از سرمایه خود برای خرید رمزارز استفاده کنند.

اکنون ناظر مالی مالی کلمبیا یا FSC سنجشی را بین مؤسسات مالی تحت نظارت در این کشور و صرافی های ارز دیجیتال آغاز کرده است.

این سازمان وابسته به وزارت دارایی و اعتبار عمومی در 29 ژانویه 2021 توئیتی را به اشتراک گذاشت که در آن مشارکت بین تعدادی از بانک های ملی و گروه منتخبی از صرافی های ارز دیجیتال را به اطلاع عموم رساند. مأموریت این است که فعالیت های رمزارزی بیشتر را برای دسترسی بیشتر اقتصاد مبتنی بر ارز دیجیتال در کلمبیا فراهم کند.

این ابتکار از سال 2020 آغاز شد و تعدادی از صرافی ها برای مشارکت مجبور به گرفتن تأییدیه FSC شدند. تا به امروز، ناظر مالی 9 صرافی ارز دیجیتال را تأیید کرده است و پلتفرم های «مووی» و «پاندا» نیز در آن گنجانده شده اند.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست ؟

FSC در این خصوص توضیح داد: «کمیته ارزیابی و نظارت بر آزمایشات دولتی 9 مورد از 14 نوآوری تست شده را تأیید کرد.» اساساً دولت کلمبیا این مدل جعبه شنی را برای توسعه فناوری های جدید و محصولات مالی ایجاد کرده است.

FSC کلمبیا در ادامه اعلام کرد: «پروژه آزمایشی تأثیری بر چهارچوب رگولاتوری فعلی مناسب برای دارایی های رمزارزی ندارد، به عبارت دیگر، تخصیص مسئولیت ها در مدیریت اطلاعات و ریسک این نوع معاملات را تغییر نمی دهد و همچنین نمی تواند به عنوان مجوزی برای سیستم مالی که از پس انداز عمومی برای انجام این عملیات یا برای پلتفرم های صرافی تحت نظارت استفاده می کنند باشد.»

بنیانگذار صرافی پاندا می گوید دولت کلمبیا درب را به پذیرش واقعی رمزارز گشود

بیت کوین نیوز گزارشی از توسعه صرافی «پاندا» طی چند سال گذشته ارائه داده است. در سال 2018، پاندا بازار های معاملاتی خود را از رمزارز به فیات گسترش داد، و در سال 2019 این شرکت تعدادی خودپرداز رمزارز نقطه فروش (PoS) در بوگوتا و ونزوئلا راه اندازی کرد.

این شرکت در جریان اعلامیه توضیح داد: «پلتفرم ما از سه ماهه آخر سال 2020 روی این ابتکار عمل و تأیید بعدی آن کار کرده است تا در شکل دهی این نوآوری ها نقش داشته باشد.»

پاندا در ادامه افزود: «اکنون نقش داشتن در بخشی از دنیای ارز های دیجیتال از همیشه آسان تر است، به لطف این نقش، تجارت دارایی های رمزارز می تواند بخشی از زندگی روزمره شما باشد. (صرافی پاندا) کلیه شرایط قانونی و مالی تعیین شده برای مجاز کردن فعالیت در دارایی های رمزارز کلمبیایی ها را از طریق همکاری ما با مووی تأمین می کند.»

در صحبت با بیت کوین نیوز، آرلی لوزانو، بنیانگذار صرافی پاندا گفت که تیمش از دسترسی بیشتر دارایی های رمزارز به برادران و خواهران کلمبیایی خود بسیار هیجان زده است. لوزانو تأکید کرد: «این همان فرصتی است که تیم ما منتظر آن بود و سرانجام دولت در را برای پذیرش واقعی رمزارز باز گشوده است.»

بنیانگذار صرافی گفت: «ما بسیار خوشحالیم که یکی از پلتفرم های رمزارز هستیم که توسط مقامات مالی کلمبیا انتخاب شده است.»

مطالب مرتبط:

سرمایه گذاری یا استکینگ رمزارز پلتفرم جامع کونوس

احتمال راه اندازی پلتفرم نگهداری و معاملات رمزارز توسط دویچه بانک

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته