پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

آمادگی تایوان برای اعمال قوانین رگولاتوری جدید

تایوان مقررات ضد پولشویی را برای صرافی های ارزهای دیجیتال تصویب کرده است که از 1 ژوئیه اجرایی می شوند. این برای صحنه در حال رشد رمزارز تایوان چه معنایی دارد؟

به گزارش سکه نیوز به نقل از فورکست، با توجه به هشدارهای دولت و نظارت شدید بر دارایی های دیجیتال، تایوان آماده است مقررات جدیدی را ایجاد کند که الزامات ضد پولشویی برای صرافی های ارزهای دیجیتال را در این جزیره افزایش می دهد.

به گفته کارشناسان، قوانین رگولاتوری جدید تایوان نظارت دقیق تری بر صنعت رمزارز آن خواهد داشت، اما این قوانین همچنین وضوح و قاطعیت را ارائه می دهند که می تواند تایوان را در آینده به مقصد محبوب تری برای استارتاپ های رمزارزی تبدیل کند.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


طبق قوانین کمیسیون نظارت بر امور مالی تایوان (FSC) ، این قوانین جدید، که از اول ژوئیه اجرایی می شود، صرافی های ارز دیجیتال و سایر پلتفرم هایی را که عرضه توکن اوراق بهادار را کنترل می کنند، به عنوان موسسات تحت قانون کنترل پولشویی (MLCA) طبقه بندی می کند.

صرافی ها در تایوان ملزم به گزارش تراکنش ها با ارزش بیش از 17800 دلار آمریکا به صورت نقدی هستند و همچنین آنها برای اطمینان از احراز هویت مشتری خود، باید الزامات شناخت مشتری (KYC) را برآورده کنند.

این اقدام FSC پس از آن صورت گرفت که اوایل این ماه ایگزکیوتیو یوآن، بالاترین ارگان اداری تایوان اعلام کرد که پلتفرم ها و صرافی های ارزهای دیجیتال تحت مفاد MLCA مربوط به پلتفرم های ارز مجازی قرار می گیرند. سپس به FSC دستور داد تا قوانین مربوطه را تنظیم کند.

موشکافی بیشتر گامی به سوی عادی سازی

بررسی بیشتر ارزهای دیجیتال در تایوان توسط دولت برای افراد آگاه تعجب آور نیست.

جیسون هسو، قانونگذار سابق در تایوان که به ترویج نوآوری های فین تک و بلاک چین می پردازد، به فورکست گفت: «من فکر می کنم این یک گام درست در جهت عادی سازی صنعت رمزارز است. هسو عضوی از کارگروهی بود که MLCA را در سال 2018 اصلاح کرد. وی گفت: «من کاملا از اهمیت ایجاد یک دستورالعمل برای دارایی های مجازی آگاه هستم.»

هسو گفت: «آنچه كه من به آن امیدوارم این است كه دولت بتواند به جای تهدید محیط كسب و كار ما، این صنعت را به عنوان یك قدرت اضافی تلقی كند.» با وجود بیماری کووید 19 ما می توانیم از فرصت استفاده کنیم و استارتاپ های رمزارز بیشتری را برای ایجاد دفاتر در تایوان جذب کنیم.»

با این حال، قوانین جدید به طور قابل توجهی بر عملکرد صرافی های بزرگ در تایوان تاثیر نخواهد گذاشت، زیرا بسیاری از آنها از قبل مکانیسم های ضد پولشویی کاملا مفصلی را اعمال کرده اند.

دیوید پان، مدیر و مشاور صرافی ACE، صرافی فیات به رمزارز مستقر در تایوان، که تحت نظارت قوانین جدید است، به فورکست گفت که او نگران تاثیر احتمالی این قوانین رگولاتوری جدید نیست.

پان گفت: «ما سیستم خود را به خوبی با مقامات جنایی و تحقیقاتی مرتبط كرده ایم و قبلا نیز تلاش زیادی در ایجاد KYC و سازوكارهای ضد پولشویی كرده ایم.»

وین هوانگ، یک متخصص امنیت سایبری و بنیانگذار XREX Inc ، یک صرافی مستقر در تایوان و ارائه دهنده راهکار های فناوری معاملات، گفت: «سه صرافی اصلی مستقر در تایوان در حال حاضر شناخت مشتری را بسیار خوب انجام می دهند. وی افزود:
«آنها (صرافی ها) ممکن است نیاز به استفاده از فناوری بهتری داشته باشند. آنها ممکن است نیاز به دستیابی به برخی از فناوری های شخص ثالث داشته باشند تا به آنها در بهبود تشخیص AML (مبارزه با پولشویی) کمک کند.» و افزود که انتظار ندارد که صرافی های بزرگ تحت تاثیر قوانین جدید قرار بگیرند.

موانع رگولاتوری و صرافی های خارجی

هسو گفت، تغییر رگولاتوری تایوان سیگنال آماده بودن تایوان برای کار با صرافی ها از سراسر جهان را ارائه می دهد.

با این حال، نگرانی هایی وجود دارد که چگونه مقامات تایوانی چنین قوانینی را به صرافی های خارجی نیز گسترش می دهند.

کارول لین، استاد حقوق در دانشگاه معتبر ملی چیائو تونگ تایوان، به فورکست گفت که یک چالش اساسی که نهادهای رگولاتور با آن روبرو هستند این است که برخی از پلتفرم های معاملاتی در تایوان ثبت نشده اند و این تنظیم آنها را دشوار می کند. وی گفت: «آنها به راحتی می توانند برای جلوگیری از مجازات به مکان دیگری منتقل شوند»، و افزود که رویکرد رگولاتوری برای پلتفرم های مجازی بسیار متفاوت از بانک هایی است که مکان ثابتی دارند.

لین گفت: «به همین دلیل رگولاتور ها دائما به سرمایه گذاران هشدار می دهند كه محتاط باشند زیرا خطر (در بخش ارزهای دیجیتال) می تواند بسیار بیشتر از بانك ها باشد.»

لین که تخصص وی در قوانین کیفری و مقررات مربوط به فین تک و پولشویی است افزود که مواردی وجود داشته است که کلاهبرداران، فریبی تحت عنوان سرمایه گذاری در ماشین های استخراج را شکل می دهند.

هشدارها و رگولاتوری رمزارز در سراسر آسیا

در همین حال، در سایر مناطق آسیا، دولت ها اخطارهایی را در مورد رمزارز داده و صرافی های ارز دیجیتال و سرمایه گذاران را تحت قوانین و مقررات جدید قرار داده اند.

به عنوان مثال مقامات کره جنوبی اکنون سرمایه گذاران را ملزم به معامله با نام واقعی خود می کنند، در حالی که صرافی ها موظفند اطلاعات مشتری را گزارش دهند. بر اساس رگولاتور مالی این کشور، از سال آینده سرمایه گذاران ارز دیجیتال در کره جنوبی که بیش از 2.5 میلیون وون (2200 دلار آمریکا) از این معاملات درآمد دارند، باید 20 درصد مالیات پرداخت کنند.

این قوانین مالیاتی جدید باعث خشم سرمایه گذاران در کره شده است. آنها سه طومار علیه کاخ آبی ریاست جمهوری کره برای آنچه تبعیض آشکار دولت علیه دارایی های مجازی می دانند، تقدیم کرده اند.

در ژاپن، اقدامات رگولاتوری موجود برای معامله ارزهای دیجیتال بیشتر توسعه یافته است. ارزهای دیجیتال طبق قانون خدمات پرداخت به عنوان دارایی قانونی برای پرداخت شناخته می شوند، که به نوبه خود بدان معنی است که اداره صرافی های ارز دیجیتال بسیار سختگیرانه تر است. پان گفت: «ممکن است معامله تتر در ژاپن دشوار باشد، در حالی که این کار در تایوان انجام می شود.»

سنگاپور، اخیرا در مورد سرمایه گذاری رمزارز به مردم هشدار داده است، با این وجود این کشور جزیره ای به دلیل مقرراتش، مکانی مناسب برای رمزارز ها است. به عنوان مثال، قانون خدمات پرداخت سنگاپور، در سال 2019 ، چارچوب نظارتی روشنی را برای شرکت های فین تک برای تجارت فراهم کرده است.

شان دیجی، مدیر ارشد عملیات و یکی از بنیانگذاران دیجیکس، یک شرکت دارایی هوشمند که از بلاک چین برای نشان دادن طلای فیزیکی از طریق توکن استفاده می کند، به فورکست گفت: «به ویژه با وجود دو کشور بزرگ در آسیا، چین و هند، که دسترسی به رمزارز را ممنوع یا محدود می کنند، موقعیت جغرافیایی سنگاپور، چشم انداز مناسب و فرصت های فراوان برای رمزارز ایجاد می کند، و این وضعیت آن را به عنوان پناهگاه شرکت های بلاک چین و رمزارز در منطقه تبدیل می کند.»

کد خبر: 1400020609MGMMMF

مطالب مرتبط:

پرداخت مالیات از طریق رمزارز در زوگ سوئیس

خرید NFT توسط سود رمزارز ها شامل مالیات می شود

پرداخت از طریق رمزارز به بزرگترین شرکت بیمه سوئیس

کریپتو مام: ممنوعیت رمزارز مانند خاموش کردن اینترنت است

رمزارز می‌تواند سودآور باشد اما برای مالیات آن هم آماده هستید؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته