جمعه 10 فروردین 1403

ترون در کاربرد تتر از اتریوم سبقت گرفت

ترون به رغم آنکه بسیار کوچکتر از اتریوم است، حدود نیمی از تتر های بازار را در اختیار گرفته و بسیاری از مردم به خاطر کارمزد بالای اتریوم، به این بلاک چین روی می آورند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بیاینکریپتو، اگرچه اکثر استیبل کوین ها از اتریوم استفاده می کنند، ترون خود را به عنوان یک پلتفرم جایگزین برای استیبل کوین ها اثبات کرده و به رغم آنکه به لحاظ تعداد کاربران و ارزش بازار بسیار کوچکتر از اتریوم است، در حال رقابت با این پلتفرم در زمینه استیبل کوین ها است.

ارزش کل بازار ترون در حال حاضر 32 میلیارد دلار است و بیش از یک سوم همه تترهای موجود در بازار، در این پلتفرم است.

کاربران به دنبال کارمزد پایین تر

رشد دیفای روی ظرفیت پذیرش تاثیر گذاشته و تعداد تراکنش ها در اتریوم بسیار بالا رفته است. اکنون کاربران مجوز به پرداخت کارمزهای گزاف برای تعامل هستند. کارمز اتریوم به تازگی رکورد 20 دلار را هم زده است.

بیشتر بخوانید: تتر چیست ؟ هرآنچه که باید بدانید !

ترون که در سال 2017 توسط جاستین سان (Justin Sun) راه اندازی شد، در حال تبدیل شدن به جایگزین اتریوم به عنوان یک پلتفرم قرارداد هوشمند است.

این پلتفرم که کارمزدش تنها چند سنت است و باعث شده که تترهای بیشتری به آن سرازیر شود و اکنون حجم این استیبل کوین در ترون به 12.5 میلیارد دلار رسیده است.

اهمیت استیبل کوین ها

استیبل کوین ها در سال 2014 با ایجاد تتر به بازار ارزهای دیجیتال معرفی شدند و کارکردی حیاتی در اکوسیستم بلاک چین دارند. این ارزهای دیجیتال دارای یک پشتوانه دارایی فیزیکی یا ارز فیات خاصی هستند.

استیبل کوین ها امکانات فناوری بلاک چین نظیر غیرمتمرکز بودن، بی نیازی از مجوز و دسترسی بدون مرز به پول را در اختیار کاربران قرار می دهند و در عین حال از نوسانات شدید قیمت که در بازار رمزارزهای سوداگرانه حاکم است، مصون هستند.

بیشتر بخوانید: اتریوم چیست و چگونه کار می‌کند؟

ارزهای دیجیتال ابزاری برای دستیبابی به خودمختاری مالی هستند، اما کسانی که به دنبال حفظ ثروتشان باشند، سراغ بیت کوین یا اتر نخواهند رفت، چراکه هر لحظه ممکن است ارزش آن ها به 20 درصد پایین تر سقوط کند.

این مشکلات راه را برای استیبل کوین ها که ارزش ثابتی دارند هموار کرد. محبوب ترین استیبل کوین های بازار مثل تتر و USDC به صورت یک به یک به دلار متصل هستند؛ یعنی هر کوین برای همیشه با یک دلار برابر است.

این امکان باعث می شود که کاربران از امکانات عالی بازار ارزهای دیجیتال استفاده کنند، و در عین حال حائلی در مقابل نوسانات شدید رمزارزها برای آن ها ایجاد می کند.

با گسترش فناوری بلاک چین در سراسر جهان، افراد بیشتری به استفاده از استیبل کوین ها روی خواهند آورد. ترون در تلاش است تا خود را به عنوان یک پلتفرم برجسته تراکنش استیبل کوین اثبات کند.

مطالب مرتبط:

ارزش بازار تتر از ۳۰ میلیارد دلار گذشت

۵ میلیارد دلار توکن USDT توسط تتر عرضه شد

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال زی کی سواپ (ZKS)

زی کی سواپ یک صرافی غیر متمرکز لایه 2 است که از مدل بازارگردان خودکار (AMM) و فناوری zk-Rollup استفاده می کند. این صرافی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینگل کولترال دای (SAI)

سینگل کولترال دای (SAI) یک استیبل کوین وابسته به دلار آمریکا است که روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و هیچ متولی متمرکزی...

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته