جمعه 31 فروردین 1403

رگولاتوری رمزارز در کشور استونی به تعویق افتاد

اتفاقاتی که در فضای سیاسی استونی ایجاد شده، رایزنی در مورد قانون پیشنهادی صدور مجوز رمزارز را به تأخیر انداخته است که می تواند به طور قابل توجهی بر فضای ارز های دیجیتال و فناوری بلاک چین تأثیر بگذارد. استونی که زمانی کشوری رمزارز دوست بود، قوانین خود را در مورد ارزهای مجازی سخت تر کرده است که منجر به خروج بسیاری از مشاغل از کشور می شود.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بی تی سی منیجر، بر اساس اعلام «ای آر آر نیوز»، استعفای جوری راتاس نخست وزیر استونی، باعث توقف موقتی در امور مربوط به رگولاتوری ارز های دیجیتال در این کشور شده است.. راتاس در میان رسوایی فساد که موقتاً روند تشکیل دولت جدید را متوقف کرد، از سمت خود کناره گیری کرد.

بیشتر بخوانید: بلاک چین چیست؟

پیش از این در ژانویه، وزارت دارایی استونی پیش نویس قانونی را با جزئیات اصلاحات عمده مقررات رمزارز به ویژه در زمینه مسئولیت نظارت و الزامات صدور مجوز، صادر کرد. به عنوان بخشی از تغییرات قانون پیشنهادی، مشاغل رمزارزی و بلاک چین علاقه مند به فعالیت در استونی باید هزینه ثبت نام را به «اداره نظارت مالی» این کشور بپردازند.

ارکی پیجل، مشاوره ای در وزارت دارایی در گفتگو با ای آر آر نیوز اظهار داشت كه این اقدام برای تعقیب مشاغل رمزارزی در خارج از كشور نبوده است. به گفته پیجل، دولت انتظار دارد بین 50 تا 100 مورد از 381 شركت رمزارز موجود در این كشور درخواست كنند كه تحت مقررات جدید مجوز دریافت كنند. در واقع، قانون پیشنهادی تصریح می کند که شرکت های دارای مجوز باید مجدداً از طریق اداره نظارت مالی اقدام کنند.

این شرط که شرکت های دارای مجوز را مجبور به درخواست مجدد می کند، ناشی از گزارش هایی است که نشان می دهد قوانین قبلی با روش های جهتنی مقابله با پولشویی (AML) و شناخت مشتری (KYC) منطبق نبوده است. در حقیقت، یک حکم قبلی دادگاه عالی خواستار انطباق بیشتر AML در پروسه های صدور مجوز رمزارز شده بود.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست ؟

جدا از صدور مجوز، وزارت دارایی همچنین می خواهد اداره مذکور کنترل عملیاتی نظارت رمزارز در کشور را حفظ کند. این حرکت به معنای به عهده گرفتن وظایفی است که هم اکنون توسط پلیس استونی، به طور خاص، واحد اطلاعات مالی (FIU) این نیرو انجام می شود.

قوانین رمزارزی جدی تر در استونی و سراسر اروپا

مقررات سختگیرانه پیشنهادی رمزارز در استونی نمایانگر تدابیر کلی قوانین رمزارز در اروپا است. در سالهای گذشته، استونی به عنوان یک کشور دوست رمزارز دیده می شد که دولت حتی در اوت سال 2017 برنامه اولیه عرضه سکه (ICO) را در نظر گرفت.

همانطور که قبلاً توسط بی تی سی منیجر گزارش شده بود، بانک مرکزی استونی فاش کرده که در حال تحقیق درباره توسعه احتمالی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) است.

مطالب مرتبط:

امکان انجام پرداخت های محدود رمزارزی در پی پال

نخستین رمزارز بازی رایانه‌ای در ژاپن تایید شد

آینده روشن رمزارز کونوس

دبی در پی تصویب قوانین رمزارزی

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته