سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

تلاش اسپانیا برای جلوگیری از فرار مالیاتی با ارزهای دیجیتال

آژانس دولتی امور مالیاتی اسپانیا دستورالعمل هایی را برای کاهش فرار مالیاتی ارزهای دیجیتال منتشر کرد. این سند بخشی از برنامه کلی تحت عنوان « نقشه سالانه کنترل مالیات و گمرکـ» است.
به گزارش سکه نیوز به نقل از بیت کوین نیوز، طبق این سند، وزارت خزانه داری اسپانیا به دنبال اعمال سه اقدام است، همانطور که رشد بازارهای رمزارز خطرات مالیاتی را افزایش می دهد. به همین دلیل آژانس انتظار دارد اطلاعاتی را به عنوان اقدام متقابل جرایم مربوط به مالیات جمع آوری کند.

بیشتر بخوانید: مشهورترین رمزارز ، بیت کوین

این ناظر اعلام کرد که در اولین اقدام به دنبال کسب اطلاعات از صرافی های رمزارز محلی در مورد دارندگان دارایی های دیجیتال است. این سند روشن می کند که آنها در حال انجام چنین اقداماتی برای ایجاد انگیزه در پرداخت مالیات داوطلبانه در معاملات رمزارز هستند.
اقدام دوم تشریح شده توسط نهاد خزانه داری به شرح زیر است:
سیستم سازی و تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده، به منظور تسهیل اقدامات درست کنترل مالیات عملیات انجام شده و ردیابی منشا سرمایه ها برای به دست آوردن ارزهای دیجیتال.
اما آژانس مورد حمایت دولت می خواهد از مرزهای ملی فراتر رود. این مقاله می گوید که برنامه خزانه داری با هدف تقویت همکاری بین المللی با حضور در مجامع بین المللی در اقدام سوم است.
این مقاله توضیح داد، هدف از چنین اقدامی جمع آوری اطلاعات بیشتر مربوط به رمزارز ها و دارایی های دیجیتال دیگر است.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست ؟

ابتکارات آینده برای ایجاد انگیزه در دوره جدید پول دیجیتال انجام می شود

خزانه داری اسپانیا همچنین نگرانی هایی را در مورد چگونگی پیشرفت فن آوری سازمانهای جنایی برای پیگیری جرایم مالی از طریق رمزارز دارد. با این حال، این سند همچنین نشان می دهد که خزانه داری از روند رو به رشد رمزارز به ویژه در اروپا آگاه است:
«پول دیجیتال و روند کاهش استفاده از پول نقد منجر به افزایش استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان ابزار پرداخت شده است، به طوری که تا پایان سال 2020 بیش از 6500 ارز دیجیتال در گردش هستند. اکثر بانک های مرکزی جهان در حال توسعه ارزهای دیجیتالی خود هستند از جمله بانک مرکزی اروپا با ایجاد یورو دیجیتال، که اسپانیا در آن شرکت می کند.»
برنامه سالانه کنترل مالیاتی و گمرکی قصد دارد ابتکارات لازم برای ارتقا همکاری با ارائه دهندگان خدمات و پلتفرم های تجارت الکترونیکی برای اتخاذ راه حل های جدید پول دیجیتال را تقویت کند.

مطالب مرتبط:

مالیات سنگین رمزارزی برای کره ای ها

دولت هند بر رمزارز مالیات وضع می کند

بزرگ‌ترین بانک دولتی روسی استیبل کوین خود را عرضه می‌کند

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

پرده برداری از واقعیت زندگی مجازی

  مفهوم نظریه زندگی مجازی به رابطه پیچیده بین واقعیت های دیجیتال و آگاهی انسان می پردازد. همانطور که علم در درک پیچیدگی های ذهن...

مطالب داغ هفته