سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

توسل به رمزارزها توسط کوبا برای کمک به شرایط مالی

رئیس جمهور کوبا، میگل دیاز کانل، قصد دارد با کمک ارزهای دیجیتال با نابسامانی های اقتصادی در این کشور مبارزه کند.
به گزارش سکه نیوز به نقل از کریپتو پوتیتو، مقامات دولتی کوبا پذیرش رمزارز را به عنوان ابزاری برای غلبه بر تلاطم های مالی در این کشور بررسی می کنند. این اقدام چند هفته پس از آغاز بحث در مورد دارایی های دیجیتال در اقتصاد توسط مقامات کوبایی صورت می گیرد.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


رمزارز در برابر بحران پولی

اوضاع اقتصادی در جزیره کوبا به دلیل عواقب بیماری کووید 19 دچار عقب گرد شده است. علاوه بر این، دولت محدودیت های فلج كننده ای را علیه ساكنان اجرا كرد، كه تأثیر فاجعه باری بر اقتصاد محلی داشت.
همانطور که پریودیکو کوبانو گزارش داد، رئیس جمهور کوبا میگل دیاز کانل همراه با مقامات این کشور، اکنون قصد دارند با کمک ارزهای دیجیتال با این مسائل روبرو شوند. با توجه به اخبار، دیاز کانل در مورد مزایای احتمالی استفاده از رمزارز در کشور بحث می کند.
علاوه بر این، او قصد خود را برای ادامه اطلاع رسانی به مردم در مورد هر گونه اقدام در مورد این موضوع نشان داد. دیاز کانل درباره کلاهبرداری های رمزارز در این جزیره هشدار داد و آنها را طرح های هرمی سرمایه گذاری خواند.
اهداف رئیس جمهور تعجب آور نبود. ماه گذشته کنگره حزب کمونیست کوبا (PCC) پیشنهادهایی را ارائه داد که ممکن است شامل بررسی دارایی های دیجیتال برای تقویت اقتصاد خرد کشور باشد.
در سال 2019، مقامات کوبا اعلامیه مشابهی در مورد چگونگی استفاده از ارزهای دیجیتال برای مقابله با مسائل پولی کشور صادر کردند. وزیر اقتصاد و برنامه ریزی سپس گفت:
«ما در حال بررسی کاربرد ارزهای دیجیتال در امور تجاری ملی و بین المللی هستیم. اقدامات از این نوع می تواند به ما امکان حرکت به جلو را بدهد. ما باید به دنبال روش های جایگزین برای حل مشکلات اقتصادی باشیم.»

وضعیت مشابه در کنیا

اقدام دولت کوبا برای مبارزه با مسائل مالی خود با کمک ارزهای دیجیتال تنها نمونه در جهان نیست. همانطور که کریپتو پوتیتو قبلا گزارش داده بود، بانک مرکزی کنیا گزینه استفاده از رمزارز را برای غلبه بر تضعیف واحد پول خود بررسی کرد.
ارز محلی کنیا طی چند دهه گذشته روند نزولی داشته و از سال 2010 تقریباً 50 درصد از ارزش خود را در مقایسه با دلار آمریکا از دست داده است. فقط در یک سال گذشته، شیلینگ در برابر دلار 10 درصد کاهش نشان داده است.
در نتیجه، بانک مرکزی این کشور آفریقایی طرحی را برای تغییر پول ملی خود به بیت کوین ارائه داد. اگرچه چنین اقدامی کاملاً خطرناک به نظر می رسد و تاکنون هیچ دولتی این کار را نکرده است، رئیس بانک مرکزی پاتریک نجوروگ اعتماد خود را به این پروژه احتمالی نشان داد:
«تصمیم ما برای تغییر به بیت کوین هم تاکتیکی است و هم منطقی. واحد پول ما همیشه در حال تضعیف بوده است. این امر منجر به فشار بیش از حد به شیلینگ کنیا شده و این تأثیر منفی بر اقتصاد دارد. بیت کوین به این قضیه پایان می دهد.»

کد خبر: 1400023012MGMCMH

مطالب مرتبط:

پرداخت مالیات از طریق رمزارز در زوگ سوئیس

خرید NFT توسط سود رمزارز ها شامل مالیات می شود

پرداخت از طریق رمزارز به بزرگترین شرکت بیمه سوئیس

کریپتو مام: ممنوعیت رمزارز مانند خاموش کردن اینترنت است

رمزارز می‌تواند سودآور باشد اما برای مالیات آن هم آماده هستید؟

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته